Takšna je bila van Eyckova slika v prejšnjem okvirju. Foto: EPA
Takšna je bila van Eyckova slika v prejšnjem okvirju. Foto: EPA

Menjava okvirjev slik je sicer povsem redna praksa v galerijah in muzejih, so pa običajno deležne manj pozornosti, zlasti na družbenih omrežjih. O novem okvirju slike je na svojem profilu na družbenem omrežju X obvestil Peter Schade, vodja oddelka za okvirjanje pri Narodni galeriji, ki je ob tem navedel, da so neogotski okvir iz poznega 19. stoletja zamenjali s preprostejšim pozlačenim okvirjem v slogu 15. stoletja. "Figure se zdijo zdaj večje, detajli pa so zdaj, ko nimajo več tekmeca v nesorazmerni rezbariji, izrazitejši," je ob tem zapisal.

Drzna izboljšava
Na njegovo objavo so se odzvali številni uporabniki, med njimi nekateri poznavalci umetnosti – umetnostni zgodovinar pri časopisu Art Newspaper Bendor Grosvenor je nov okvir označil kot drzno izbiro, ki pa je po njegovem mnenju izboljšanje. Medtem se vsi uporabniki niso strinjali s tem – nekdo je menil, da je prejšnji okvir dal sliki globino, nov pa doseže prav nasprotno.

Jan van Eyck je delo, ki velja za eno najnamenitejših del časa, v katerem je zgodnjerenesančni slikar ustvarjal, naslikal leta 1434. Gre za dvojni portret trgovca Giovannija di Nicolaa Arnolfinija in njegove žene na njunem domu v Brugesu. Slika zaradi kompleksne ikonografije in prefinjeno oblikovane perspektive velja za eno najizvirnejših del v zgodovini umetnosti. Je prava zakladnica simbolov, s katerimi slikar pripoveduje zgodbo zakoncev, vključno z znamenitim konveksnim zrcalom z umetnikovim odsevom, ki je imelo velik vpliv na poznejše mojstre – povsem mogoče je sliko, ko je bila ta v Španski kraljevi zbirki, pred slikanjem Las Meninas videl Velázquez, pozneje pa je bilo zrcalo pomemben impulz tudi za prerafaelite.

Tudi druge slike uokvirjene na novo
V tem tednu so zamenjali še okvirje nekaterih drugih del. Iz obdobja severne renesanse je tudi Portret starejšega para Jana Gossaerta, pri čemer so moderno repliko zamenjali za širši original iz 16. stoletja. Že aprila so na novo uokvirili sliko Portret gospodične Bronginart slikarke Élisabeth Vigée Le Brun iz leta 1788. Prejšnji okvir je bil replika okvirja iz 18. stoletja, izdelana v 19. stoletju, zamenjali pa so ga z okvirjem iz časa nastanka slike. Nov okvir ima tudi Ruisdaeleva krajina, ki je zdaj v kopiji okvirja iz 17. stoletja.