Prizor iz filma Radnička klasa ide u pakao Mladena Đorđevića, ki bo na sporedu na 17. festivalu Subversive v Zagrebu. Foto: Subversive Film Festival
Prizor iz filma Radnička klasa ide u pakao Mladena Đorđevića, ki bo na sporedu na 17. festivalu Subversive v Zagrebu. Foto: Subversive Film Festival
Subversive Festival

Celoten program festivala si lahko pogledate tukaj.

Subversive Film Festival (SFF) v Zagrebu je v ponedeljek odprl dvotedensko dogajanje na 17. festivalu Subversive, ki letos poteka pod sloganom Živeti brez kapitalizma. Filmski festival se je začel z nadrealističnim filmom ceste Kritična cona v zagrebškem Kinu Kinoteka, ki ga je iranski filmski disident Ahmadzadeh posnel v tajnosti in kot dejanje upora. Do nedelje bodo prikazani novejši filmi priznanih filmskih ustvarjalcev, med katerimi bodo Himera (La chimera) Alice Rohrwacher, Radnička klasa ide u pakao Mladena Đorđevića, La bete Bertranda Bonella, A Traveler's Needs Hong Sang-sooja, Kri moje ljubezni (Love Lies Bleeding) Rose Glass, El realismo socialista Raula Ruiza in Cerrar los ojos Victorja Ericeja. Za nagrade wild dreamer Dragana Rubeše se bodo potegovali filmi, razdeljeni v igrano in dokumentarno konkurenco, o najboljših filmih pa bo odločala tričlanska žirija, ki jo sestavljajo Paola Gosalvez, Ejla Kovačević in Tom Waibel.

Sorodna novica Kri moje ljubezni

Srečanje režiserjev, ki kritično reflektirajo svet in se upirajo tržni logiki
SFF, ki letos poleg Kina Kinoteka poteka v Dokukinu KIC, iz leta v leto spremlja mlade avtorje, ki s svojimi deli odpirajo nova obzorja in premikajo meje filmskega jezika. Z mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu tako prihaja prvenec srbske režiserke Emilije Gašić 78 dana, posnet z domačo kamero v obliki videodnevnika med Natovim bombardiranjem, z beneškega filmskega festivala pa z nagrado horizonti ovenčana madžarsko-slovaška drama z angleškim naslovom Explanation for Everything režiserja Gaborja Reisza, ki skozi zgodbo maturanta podaja pronicljiv komentar politične polarizacije v madžarski družbi.

Sorodna novica Himera

S canskega filmskega festivala bosta na ogled vizualno zanimiv revizionistični vestern Los colonos Felipeja Galveza in intriganten film ceste skozi rusko podeželje z angleškim naslovom Grace Ilje Pvolockega, z ameriškega Sundancea pa Mutt Vuka Lungulov-Klotza, ki spremlja 24 ur življenja mladega transspolnega moškega v New Yorku. Bogat bo tudi dokumentarni program, na čelu katerega bo zmagovalec festivala CPH:DOX The Flats Alessandre Celesia, poleg drugih dokumentarcev pa v Zagreb z Berlinala prihaja tudi najnovejši film priznane avstrijske dokumentaristke Ruth Beckermann Favoriten.

Angela Yvonne Davis. Foto: Hulton
Angela Yvonne Davis. Foto: Hulton

Biografski filmi in spremljevalni program, namenjen kolektivu Subversive Film
Zunaj konkurence bodo na ogled trije biografski dokumentarni filmi. Teaches of Peaches dokumentira turnejo in dvajsetletno kariero kraljice žanra electroclash, glasbene, feministične in queer ikone Peaches, Edouard Louis, ou la transformation razkriva intimo angažiranega francoskega pisatelja Edouarda Louisa, Zemlja za nas hrvaške avtorice Karle Crnčević pa prinaša zgodbo o "čarovnicah" z Brača. Spremljevalni program Subversive Film Palestina je posvečen kolektivu Subversive Film, ki deluje med Brusljem in Ramalo ter raziskuje militantne filmske prakse v Palestini in širše in premišljuje o filmu kot gesti solidarnosti.

V sklopu festivala Subversive bo 7. junija v dvorani Vatroslava Lisinskega sledilo še predavanje Angele Y. Davis z naslovom Svoboda je nenehen boj. Davis se bo ozrla na svoje dolgoletno aktivistično in teoretsko delo, ki ga je zaznamovalo delovanje proti sistemskemu rasizmu in nasilju v zaporih v ZDA. Govorila bo tudi o posebnostih sokonstitucije rase, spola in razreda v dobi neoliberalne globalizacije in v sedanji politično-ekonomski pokrajini, ki jo opredeljujejo nenehne vojne in gradnje zidov pred ljudstvi, ki "terorizirajo" zahod.