Za umik nagrade so se odločili po tem, ko je časopis Die Zeit poročal, da je imel Bauer neizpodbitno nacistično preteklost.

Po koncu vojne je Alfred Bauer uspel sistematično izbrisati vse sledi svoje preteklosti. Srebrnega medveda festivala so po njem poimenovali šele postumno, kot znamenje časti. Foto: AP
Po koncu vojne je Alfred Bauer uspel sistematično izbrisati vse sledi svoje preteklosti. Srebrnega medveda festivala so po njem poimenovali šele postumno, kot znamenje časti. Foto: AP
Sorodna novica Kažejo se obrisi 70. Berlinala: nekaj novosti za jubilejno izvedbo festivala

Pri odločitvi so se organizatorji festivala, ki se bo začel 20. februarja, sklicevali na poročanje časopisa, ki "meče novo luč na vlogo" Alfreda Bauerja v filmski politiki nacionalsocialistov.

"Interpretacija virov nakazuje, da je imel pomemben položaj v času nacizma. V luči novih odkritij bo Berlinale nemudoma umaknil srebrnega medveda Alfreda Bauerja," so zapisali na svoji Facebook strani.

Kot so dodali, pozdravljajo preiskavo in objavo v Die Zeitu, priložnost pa bodo "izkoristili za poglobljeno raziskovanje zgodovine festivala s podporo zunanjih strokovnjakov".

Goebbelsova desna roka
Die Zeit je opravil poglobljeno raziskavo – zlasti z brskanjem po nacionalnih arhivih. Ob tem so ugotovili, da je imel Bauer, ki je festival vodil od leta 1951 do leta 1976, visok položaj v filmskem direktoratu nacističnega propagandnega ministra Josepha Goebbelsa. Dnevnik je odkril tudi, da je, glede na dokumentacijo iz tistega obdobja, pripadal nacistični stranki in bil vnet pripadnik SA – paravojaške organizacije Sturmabteilung.

Alfred Bauer s Shirley Maclaine na Berlinalu leta 1971. Foto: AP
Alfred Bauer s Shirley Maclaine na Berlinalu leta 1971. Foto: AP

Bauer, ki je umrl leta 1986, nato pa so ustanovili nagrado z njegovim imenom, je imel tudi ključno vlogo pri nadzorovanju igralcev, producentov in drugih članov filmske industrije, ki je bila v tretjem rajhu v Goebbelsovih rokah.

Svojo preteklost je izbrisal
Po drugi svetovni vojni je po pisanju časnika poskušal izbrisati vse sledi svoje nacistične preteklosti, pri čemer je celo poudarjal, da se je upiral režimu. Šest let po njegovem dokončnem padcu je bil imenovan za direktorja Berlinala in pripomogel k temu, da je postal eden največjih filmskih festivalov na svetu, poleg Cannesa in Benetk.

Nagrado Alfred Bauer so na festivalu v nizu srebrnih medvedov podeljevali filmu, ki "odpira nove perspektive kinematografske umetnosti". Med dobitniki sta filma Life of Riley Alaina Resnaisa (2014) in Heroj, ki ga je režiral Zhang Yimou (2003).