Oppenheimer je prvi film, ki ga je Nolan posnel pod okriljem studia Universal. S svojimi dozdajšnjimi sodelavci pri studiu Warner se je razšel, ker so v letu 2022 številne večje filme preusmerili na pretočno platformo. Foto: Universal Studios
Oppenheimer je prvi film, ki ga je Nolan posnel pod okriljem studia Universal. S svojimi dozdajšnjimi sodelavci pri studiu Warner se je razšel, ker so v letu 2022 številne večje filme preusmerili na pretočno platformo. Foto: Universal Studios

Nolan, ki je od nekdaj goreč zagovornik velikega platna in kritik pretočnih platform, je tako na konvenciji CinemaCon nastopil pred množico navdušenih lastnikov kinodvoran, ki so ga pozdravili s ploskanjem in žvižgi. "Ne poznam nobene bolj dramatične zgodbe, pri kateri bi bilo več na kocki," je izjavil o svojem prihajajočem filmu. V njem dokumentira, kako je Oppenheimer ustvaril bombo, ki lahko povzroči neverjetno izgubo življenj in neznansko uničenje.

V odlomkih, ki jih je prinesel s seboj na CinemaCon, spremljamo znanstvenike pri njihovem delu, skočimo pa tudi naprej v času, na točko, ko tudi Rusija že ima atomsko tehnologijo, kar pri Američanih sproži sum, da so imeli v Los Alamosu vohuna. Po Nolanovih besedah je protagonist njegovega filma sprejemal odločitve, ki s svojimi posledicami sežejo do današnjega dne.

"Če vam je to všeč ali pa ne, J. Robert Oppenheimer je najpomembnejša oseba, kar jih je kdaj živelo," je kategorično izjavil cineast. "Ustvaril je svet, v katerem živimo, v pozitivnem in negativnem smislu. Njegovo zgodbo je treba videti, da bi ji verjeli."

Tenet ni "rešil kinematografov"
Studio Universal Oppenheimerja v kinematografe pošilja 21. julija, na enega najbolj ambicioznih velikih studijskih filmov letošnjega poletja pa tudi veliko stavi. Poletni meseci so v dvoranah sicer praviloma rezervirani za eskapistično zabavo in filme o superjunakih – Oppenheimer pa načenja težke teme in znanstvena vprašanja. Nolan je sicer eden najbolj cenjenih (in najdonosnejših) avtorjev v Hollywoodu, a njegov zadnji film, Tenet, v popandemični pušči v kinematografih ni našel pravega stika z občinstvom.

Film je deloma barven in deloma črno-bel, ampak
Film je deloma barven in deloma črno-bel, ampak "ne preveč črno-bel, ne skrbite", kot je Nolan v šali potolažil udeležence CinemaCona. Foto: Universal Studios

Oppenheimer sam je bil na čelu projekta Manhattan in vodja laboratorija Los Alamos, pozneje v življenju pa je bil zagrizen kritik orožja za množično uničenje. "Njegova zgodba je sanjska in obenem nočna mora," je komentiral Nolan, ki je bil pri projektu ne samo režiser, ampak tudi scenarist in koproducent.

Film so posneli na 70-milimetrski film in s kamerami Imax, fotografija pa preklaplja med razpoloženjskim črno-belim filmom in sijajnim, spoliranim barvnim filmom. Cillian Murphy v glavni vlogi je na videz dejansko precej podoben Oppenheimerju. "Ne vem, ali je prav, da imamo tako orožje," dahne v enem od odlomkov. "Ampak vem pa, da ga nacisti nikakor ne smejo imeti."

Murphy je v preteklosti z Nolanom že večkrat sodeloval: v vojni drami Dunkirk, v znanstvenofantastični srhljivki Izvor in v stripovskem Batman na začetku. (Menda je na neki točki kazalo, da bo celo Batman, a je na koncu vlogo dobil Christian Bale, Murphy pa se je moral zadovoljiti z likom Strašila.)

V Oppenheimerju igrajo še Matt Damon (kot general Leslie Groves), Robert Downey Jr. (kot Levis Strauss iz komisije za atomsko energijo) in Emily Blunt (kot Oppenheimerjeva žena Katherine). V stranskih vlogah bomo videli tui Ramija Maleka in Florence Pugh.