Leta 1992 je moderni vestern Neoproščeno marsikdo razumel kot slovo 62-letnega Clinta Eastwooda od žanra, s katerim je zaslovel. Od takrat je sodeloval še pri 23 filmih, a ta je prvi, v katerem se je spet povzpel v sedlo. Foto: IMDb
Leta 1992 je moderni vestern Neoproščeno marsikdo razumel kot slovo 62-letnega Clinta Eastwooda od žanra, s katerim je zaslovel. Od takrat je sodeloval še pri 23 filmih, a ta je prvi, v katerem se je spet povzpel v sedlo. Foto: IMDb

Eastwood je v vesternu upodobil odcvetelega prvaka v rodeu in rejca konjev Mika Mila, ki ga nekdanji šef prosi, da iz Mehike pripelje njegovega sina Rafa. Na poti nazaj v Teksas starec izkoristi priložnost za mentoriranje mladca: naučil ga bo jahati konje. Film je ekranizacija romana N. Richarda Nasha.

(Idej za ekranizacijo romana je bilo že ogromno, na neki točki bi moral naslovnega junaka igrati celo Arnold Scwarzenegger, a je ta načrt preprečila njegova politična kariera, potem pa spolni škandal.) Eastwood se spominja, da so o njegovi udeležbi govorili že pred 40 leti, a je takrat producentu dejal: "Za to vlogo sem premlad, lahko pa bi film režiral, igral pa bi Robert Mitchum."

Prvič v sedlu po Neoproščeno
Zdaj se je na veliko veselje dolgoletnega sodelavca in producenta Tima Moora odločil, da je on sam najprimernejši igralec za to vlogo. "Gre za to, da vsi radi vidimo Clinta s kavbojskim klobukom in na konju," je pred kratkim komentiral Moore. Eastwood na konju ni bil že od filma Neoproščeno, ki je leta 1993 prejel štiri oskarje, tudi za najboljši film in Eastwoodovo režijo.

Ideje za ekranizacijo romana Cry Macho so obstajale že več kot 30 let; po prvotnem konceptu bi v glavni vlogi nastopil Roy Schneider. Foto: IMDb
Ideje za ekranizacijo romana Cry Macho so obstajale že več kot 30 let; po prvotnem konceptu bi v glavni vlogi nastopil Roy Schneider. Foto: IMDb
Sorodna novica Clint Eastwood: 90 let hollywoodske ikone in vsaj še prgišče filmov pred njim

Eastwood, ki je štirikratni dobitnik oskarja, je zaslovel kot igralec v vesternih Za prgišče dolarjev, Za dolar več in Dobri, umazani, zli v 60. letih prejšnjega stoletja. Kot režiser je od prvenca iz leta 1971 Strah v noči nanizal raznovrsten opus, v intervjujih pa je pogosto dejal, da želi delati, dokler bo le našel projekte, v katere se je vredno poglobiti.

Čeprav je napovedal konec igralske kariere po filmu Gran Torino (2008), se je pred kamere vrnil že štiri leta pozneje v filmu Znova v igri in nato leta 2018 v Tihotapcu.

V napovedniku za najnovejši film je večkrat omenjena velika starostna razlika med Mikom in Rafom, ki ga igra mehiški igralec, novinec Eduardo Minett. "Včasih si bil močan, mačo," mu reče Rafo. Eastwoodov Mike pa odgovori: "Včasih sem bil marsikaj."

Kam spada Cry Macho v Eastwoodovem opusu?
Prvi kritiški odzivi na novi film so mešani. The Chicago Tribune mu prizna "nekaj elegantnih prijemov", a ga odpiše kot "prijetnega in trapastega v enaki meri", češ da bi bilo "zelo pretirano trditi, da je Cry Macho kjer koli blizu največjim Eastwoodovim delom". "Dejstvo je, da je Cry Macho na trenutke prepočasen in dolgočasen film," poroča The A.V. Club. "Ampak kot gesta najstarejšega hollywoodskega zvezdnika in še delujočega režiserja ponuja nabor drobnih vpogledov."

Variety ocenjuje, da film "deluje, kadar mora", češ da gre za "krhko strukturo – lepo ga je gledati, a razpade, če ga gledaš preveč natančno. Enako lahko rečemo za glavnega igralca. Tudi on je del iluzije."

San Francisco Chronicle, nasprotno, film razglasi za "eno od nižjih točk v sicer sijajni karieri", čeprav krivde za to ne pripisuje izključno režiserju. "Eastwooda spodkopava šibek scenarij Nicka Schenka, ki prireja roman iz leta 1975. Njegova strategija je, da junaki pojasnijo vse, kar počnejo in čutijo, kar bi bilo v veliki meri treba podati vizualno." Schenk je sodeloval že pri Gran Torinu in Tihotapcu.