Otvoritveni film festivala bo FeKK-ov nagrajenec Škatla režiserja Tomaža Pavkoviča. Foto: Dokudoc
Otvoritveni film festivala bo FeKK-ov nagrajenec Škatla režiserja Tomaža Pavkoviča. Foto: Dokudoc

Začenja se danes s projekcijo kratkega filma Škatla režiserja Tomaža Pavkoviča, v nedeljo pa se bo sklenil s poklonom velikemu Karpu Godini. Tudi letos bodo projekcije filmov pospremili pogovori, prvič po letu 2016 pa ne bodo izbrali dobitnika Dokudoc izbrani, prav tako ne bo mednarodne žirije, da bi ocenjevala slovenska dela.

Festival, ki ga prireja društvo za razvoj avdiovizualne kulture in medkulturnega dialoga Mitra, je letos ostal brez financiranja tako Slovenskega filmskega centra kot Mestne občine Maribor. Organizatorji so kljub temu vztrajali pri njegovi izvedbi, pri tem pa jim je na pomoč priskočil javni zavod Narodni dom Maribor.

Poudarjamo, da je letošnja izvedba pomemben opomnik decentralizacije filmskih vsebin v mestu brez mestnega kina, kjer mnoge mariborske generacije kvaliteto filmskih vsebin izkušajo žal le skozi filmske festivale in projekte.

Maja Malus Azhdari, vodja festivala Docudoc

Osrednji poudarek festivala, ki se letos predstavlja 12. leto, ostaja predstavitev novejših slovenskih dokumentarnih del ter starejših stvaritev, za katere ekipa festivala meni, da jih širše in mlajše občinstvo mora spoznati.

"Že od leta 2012 želimo mladim približati bogastvo pretekle in aktualne slovenske ter tuje dokumentaristike ter aktivno sodelovati pri razvoju slovenskega dokumentarnega filma, graditi temelje za razcvet slovenske dokumentarnosti. Zato vztrajamo s festivalom Dokudoc, ki je ključno zrcalo stanja produkcije slovenskega dokumentarnega filma," pravi selektorica programa in vodja festivala Dokudoc Maja Malus Azhdari.

Sorodna novica Retrosk8tiva: rolkarska scena v Mariboru se predstavi

Festival torej odpira vrata danes v Veliki dvorani Lutkovnega gledališča Maribor s projekcijo kratkega dokumentarnega filma Škatla režiserja Tomaža Pavkoviča. To je zgodba o mističnosti časa šestdesetih in sedemdesetih let nekdanje skupne države, ki je na letošnjem Festivalu kratkega filma – FeKK prejel glavno slovensko nagrado.

Sledila bo svetovna predpremiera srednjemetražnega dokumentarnega filma Melania režiserja Jurija Grudna o nekdanji ameriški prvi dami slovenskega porekla.

Jutri bo na sporedu kratki slovenski dokumentarec o rolkarski sceni Maribor retrosk8tiva v režiji Tomaža Praunseisa, čemur bo sledil češki celovečerni film o sodobnih oblikah alternativnih modelov partnerstev z naslovom Srečno za vedno režiserke Jane Počtove. Film je na Mednarodnem festivalu dokumentarnega filma Jihlava prejel glavno nagrado občinstva 2022 in glavno nagrado študentske žirije 2022.

V soboto ob 20.00 bo v Lutkovnem gledališču Maribor projekcija filma Duhovnica v režiji Maje Prettner. Foto: Dokudoc
V soboto ob 20.00 bo v Lutkovnem gledališču Maribor projekcija filma Duhovnica v režiji Maje Prettner. Foto: Dokudoc

V soboto bodo prvič v Sloveniji predvajali celovečerni film Duhovnica režiserke Maje Prettner, ki je nastajal pet let. Na AJB DOC pitch v Sarajevu je leta 2022 prejel eno od glavnih nagrad in s tem distribucijo na Bližnjem vzhodu.

Zadnji festivalski dan bodo v Veliki dvorani Lutkovnega gledališča Maribor podelili glavno nagrado festivala. Dokumentarno ime 2023 prejme producent Tomo Gomizelj, ki v okviru Luksuz produkcije producira dokumentarne filme družbeno angažiranih tem različnih avtorjev. Na ogled bo izbor njegove produkcije dokumentarnih del zadnjih 20 let.

Sklep festivala bo minil v znamenju poklona legendi slovenskega filma Karpu Godini. Foto: BoBo
Sklep festivala bo minil v znamenju poklona legendi slovenskega filma Karpu Godini. Foto: BoBo

Letošnji program pa se bo zaključil s kratkimi filma Karpa Godine in pogovorom z njim. "V čast legendi filmskega jezika, režiserju Karpu Godini, dokumentarnemu imenu 2017, ki je letos dopolnil 80 let, bomo zaključili letošnjo izvedbo, za katero menimo, da jo slovenska krajina potrebuje kot 'kruh in mleko'," pravi Maja Malus Azhdari in dodala. "Poudarjamo, da je letošnja izvedba pomemben opomnik decentralizacije filmskih vsebin v mestu brez mestnega kina, kjer mnoge mariborske generacije kvaliteto filmskih vsebin izkušajo žal le skozi filmske festivale in projekte."