Nagrado CEI podelijo filmu, ki najbolje predstavi resničnost vsakdana in medkulturni dialog, so sporočili s Slovenskega filmskega centra (SFC).

Osrednji lik, očeta Nikolo, v filmu Oče igralsko upodablja Goran Bogdan, eden najprepoznavnejših hrvaških igralcev. Foto: Kinoatelje
Osrednji lik, očeta Nikolo, v filmu Oče igralsko upodablja Goran Bogdan, eden najprepoznavnejših hrvaških igralcev. Foto: Kinoatelje

32. tržaški filmski festival je potekal od 21. do 30. januarja prek spleta.

Film Oče je bil eden od dvanajstih filmov, ki so bili uvrščeni v tekmovalni program. Celovečerec, ki ga režiser opisuje kot nekakšen balkanski Pariz, Teksas, je na lanskem Berlinalu dobil nagrado občinstva za najboljši igrani film v festivalskem sklopu Panorama in še nagrado ekumenske žirije. Posneli so ga v srbsko-francosko-nemško-hrvaško-slovensko-bosanski koprodukciji. Slovenski koproducent je Danijel Hočevar iz produkcijske hiše Vertigo.

Sorodna novica Srdan Golubović: Najbolj se bojimo tistih, ki imajo dostojanstvo

Film pripoveduje o očetu, ki pešači od svoje vasi na jugu Srbije do Beograda, potem ko mu zaradi revščine odvzamejo otroka. Golubović je scenarij deloma osnoval na resnični zgodbi, za katero je izvedel iz medijev, vendar pa poudarja, da je film razen grobe zasnove fiktiven.

Vizualno je želel s potovanjem prek Srbije prikazati kontrast med veličastnostjo narave in opustošenostjo vsega, kar je ustvaril človek. Sredi tega stopa oče na "pot očiščenja" – odločen, da v Beogradu prepriča ministrstvo za delo, da mu vrnejo otroka, je v intervjuju za MMC povedal režiser.

Film Odpuščanje: pogumno odkrivanje neraziskanih poti
Na enajstem koprodukcijskem srečanju When East Meets West v sklopu festivala pa je znotraj sekcije Last Stop Trieste, ki je namenjena dokumentarnim filmom v fazi montaže, dokumentarni film Odpuščanje, prvenec scenaristke in režiserke Marije Zidar, prejel nagrado First Hand Fund Award. Projekt nastaja v produkciji Vertigo filma, producent je Danijel Hočevar, koproducent pa RTV Slovenija. Film ustvarjajo še v koprodukciji drugih držav, Kosova, Srbije in Črne gore.

"Letošnjo nagrado prejme film Odpuščanje Marije Zidar, ker mu je uspelo prepričljivo prikazati pretresljive podobe, pogumno odkrivati neraziskane poti, postaviti mučna vprašanja in zavrniti preproste odgovore nanje ter občinstvu predstaviti zadovoljstvo odpuščanja v pravem pomenu besede," so med drugim povedali na spletni podelitvi nagrade.

Sorodna novica Miki Manojlović je "vzhodna zvezda" tržaškega filmskega festivala

V šestem krogu sklada za skupni razvoj RE-ACT pa je bilo izmed 55 prijavljenih projektov v letu 2020 skupno izbranih 8 projektov, ki so prejeli po 10.000 evrov. Med njimi tudi 2 slovenska projekta, in sicer Vse, kar je narobe s tabo režiserke Urše Menart in v produkciji Vertiga, ter Dobri ljudje režiserja Marka Kumerja Murča, pod okriljem produkcijske hiše Rusaalka.

Sorodna novica (Filmska) Antigona po Slavoju Žižku ali kako razlikovati med kaosom in revolucijo

V tekmovalnem programu kratkih filmov je bil na ogled kratkometražec Delčki scenarista in režiserja Árona Horvátha, ki ga je za produkcijsko hišo A Atalanta producirala Barbara Daljavec. V sekcijo Art&Sound pa se je uvrstil celovečerni dokumentarno-igrani film Antigona – kako si upamo! režiserja Janija Severja, ki je nastal v produkcijski hiši Sever & Sever.

Na delavnici predstavili Orkester Matevža Luzarja
Potekala je tudi delavnica First Cut Lab, namenjena celovečernim filmov v fazi montaže. Nanjo je bil med osmimi projekti izbran in na njej predstavljen celovečerni igrani film Orkester scenarista in režiserja Matevža Luzarja. Producentka filma je Petra Vidmar iz produkcijske hiše Gustav Film.