Slovenija in Italija koprodukcijsko zelo dobro sodelujeta, sporočajo iz Slovenskega filmskega centra. Foto: EPA
Slovenija in Italija koprodukcijsko zelo dobro sodelujeta, sporočajo iz Slovenskega filmskega centra. Foto: EPA

Ministrstvo je na nedavno končanem razpisu te tri slovenske filmske produkcije finančno podprlo v skupnem znesku 277.000 evrov, so sporočili iz Slovenskega filmskega centra (SFC). Tako so slovenski filmi lani in letos za zdaj prejeli finančno podporo italijanskega ministrstva za kulturo v skupnem znesku 657.000 evrov.

Sorodna novica Slovenski producenti zagotovili evropsko podporo za deset novih celovečercev

Skrivnostni posnetki brutalnega zločina
Celovečerec Opazovanje v režiji Janeza Burgerja je na podlagi razpisa pridobil 150.000 evrov. Film pripoveduje o mladi reševalki, ki se trudi odkriti, zakaj dobiva skrivnostne posnetke brutalnega zločina, ki ga je v živo videla na Facebooku. Bolj kot se trudi z odkrivanjem zločina, bolj ji postaja jasno, da je pri njem sodelovala tudi sama, so o vsebini filma zapisali pri SFC-ju. Producent igranega celovečerca je Miha Černec iz produkcijske hiše Staragara, nastaja pa v koprodukciji z italijansko Transmedio, hrvaškim Propeler filmom in srbsko Sense Production.

Podpora italijanskega ministrstva za kulturo v letu 2020

Italijansko ministrstvo za kulturo, znotraj katerega deluje generalni direktorat za film in avdiovizualno produkcijo, ki v Italiji podpira področje filma, je že v letu 2020 slovenskim filmom namenilo podporo v višini 380.000 evrov. Kar 280.000 evrov je prejel celovečerni igrani film Mož brez krivde režiserja Ivana Gergoleta (produkcija Staragara), 100.000 evrov pa celovečerni igrani film Sanremo v režiji Miroslava Mandića (produkcija Filmostovje).

Priigrana zmaga za državo, ki ni več obstajala
Manjšinska dokumentarna koprodukcija Izgubljeno sanjsko moštvo hrvaškega režiserja Jureta Pavlovića je pridobila podporo v višini 68.500 evrov. Dokumentarec bo predstavil zgodbo o izjemni generaciji mladih košarkarjev v Jugoslaviji konec 80. let preteklega stoletja. Toni Kukoč, Vlado Divac, Žarko Paspalj, Aleksandar Djordjević, Jure Zdovc in drugi so leta 1987 kot mladinci premagali svoje vrstnike iz ZDA in s tem začeli svojo neustavljivo pot kot sanjsko moštvo svetovne košarke, ki je že leta 1990 v Argentini osvojila naslov svetovnega prvaka. Dokumentarec se bo osredotočil na zadnji nastop te generacije, ki je v Rimu osvojila evropsko prvenstvo za državo, ki ni več obstajala. Slovenski koproducent je produkcijska hiša Tramal Films in tudi zanjo Miha Černec.

Ko je D'Annunzio vkorakal v Reko
Dokumentarni koprodukcijski film Fiume o morte (Reka ali smrt) hrvaškega režiserja Igorja Bezinovića pa je deležen podpore v višini 58.500 evrov. Film pripoveduje o nenavadnem dogodku iz zgodovine mesta Reka leta 1919, ko je italijanski pesnik Gabriele D'Annunzio vkorakal v mesto in ga, skupaj z okolico, kmalu za tem razglasil za neodvisno mikrodržavo. V 16 mesecih obstoja te države je Reka postala središče avantgardnih umetnikov in liberalnih idej, vse dokler D'Annunzia ni pregnala italijanska vojska. Slovenski koproducent filma je produkcijska hiša Nosorogi, producentka Marina Gumzi, so sporočili s SFC-ja.

In še sodelovanje v okviru projekta ReAct
Izjemno dobro sodelovanje med Slovenijo in Italijo je spodbudilo tudi večletno sodelovanje SFC-ja z italijanskim skladom Furlanije - Julijske krajine znotraj projekta ReAct, ki je namenjen krepitvi koprodukcijskega sodelovanja med producenti obeh držav. Pomemben prispevek h krepitvi dobrih odnosov na področju filmskega ustvarjanja med državama je bilo tudi koprodukcijsko srečanje, ki se je odvilo na 22. Festivalu slovenskega filma v Portorožu.