Alejandro González Iñárritu. Foto: AP
Alejandro González Iñárritu. Foto: AP

"Če na računalniku gledate film Fellinija ali Godarda, je to še vedno odličen film. To ne spremeni moči ideje. Ampak mislim, da se ideje reducirajo na velikost računalnika v smislu ideologije, in mislim, da vsi sodelujejo pri tem. Razpravljati bi morali o zmanjševanju idej, ne o možnostih medija," je Alejandro González Iñárritu med drugim dejal za portal Deadline med pogovorom s kolegoma režiserjema Guillermom del Torom in Alfonsom Cuarónom.

"Včasih je bilo glasbo slišati le v koncertnih dvoranah, nato pa so prišle plošče in nato radio. Če v slušalkah slišite Beethovna ali Mozarta, ali to ni več odlična glasba? Očitno je bolje iti v koncertno dvorano in slišati, kako jo igra 120 glasbenikov v živo, a ne glede na to, kako jo slišiš, to ne zmanjša ideje, ki je za glasbo," je še prepričan režiser.

Njegov film Bardo, del Torov Ostržek in Cuarónov Roma so vsi debitirali na pretočni platformi Netflix, ki omogoča ogled filmov na prenosnih računalnikih in mobilnih napravah, obenem pa so bili predvajani tudi v izbranih kinematografih.

Sorodna novica Iñárritu: Ta oskar je za imigrante, ki jih izkoriščajo v imenu ideologij

Del Toro se je strinjal z Iñárritujem in rekel: "Mislim, da je velikost ideje vsekakor pomembnejša od velikosti zaslona. Kinematografija – tržna in finančna stran – je vedno poskušala biti omejena s pravili. Zdaj, na primer, slišite nekaj takega: "Algoritem pravi, da morajo biti ljudje zasvojeni v prvih petih minutah filma," vendar je to veljalo v 70. in 80. letih. To je vedno res. Imeti moraš močno uvodno zaporedje.”

Del Toro je dodal, da je kinematografija danes zaznamovana s tem, da nastaja po covidu, po Trumpu, po resnici in je na neki način zelo apokaliptična. "Dogajajo se veliki premiki, ki so zelo zanimivi. In v celoti jih bomo lahko videli šele čez 10 let, vendar to ne pomeni, da o njih ne bi smeli razpravljati. To je zelo zanimiv trenutek v filmu. Veliko tega se zdi kot film ob koncu dneva, saj ljudje o tem ne razpravljajo v tem kontekstu. Mislim, da je lepota v tem, da se bodo novi glasovi uprli tej neumnosti na enak način, kot smo se mi uprli neumnosti v našem času."

Cuarón je nato sklenil: "Celoten pogovor o smrti kina, da, verjetno je to smrt kina na način, kot ga poznate, vendar prihaja nov kinematograf in zakaj bi zdaj umiral? Kaj bi bil razlog? Trdijo, da "oh, manj ljudi hodi v kino," ampak ne vem: več ljudi je priklopljenih na svoje računalnike. Moramo le priznati, da se nova generacija drugače ukvarja s kinematografijo. Seveda obožujem izkušnjo obiska kina in čim pogosteje grem gledat filme v gledališče. Nikakor pa ne bom rekel, da je to edini način, da doživiš film. Na platformah je veliko filmov, ki jih z veseljem gledam. Platforme ne delijo svojih številk gledanosti, in tako ne odpiramo pogovorov o tem, kakšno podporo občinstva dosegajo določene vrste medijev."