Coppola je v preteklosti dejal, da naj bi bil Megalopolis posnet v tradiciji rimskega epa, a postavljen v utopično različico New Yorka, poimenovano Novi Rim. GQ je projekt opisal kot
Coppola je v preteklosti dejal, da naj bi bil Megalopolis posnet v tradiciji rimskega epa, a postavljen v utopično različico New Yorka, poimenovano Novi Rim. GQ je projekt opisal kot "ljubezensko zgodbo, ki je tudi filozofska raziskava narave človeka." Foto: AP

Snemanje, ki poteka v Atlanti in je trenutno približno na polovici, je prejšnji teden doživelo večji udarec, poroča The Hollywood Reporter: ekipo sta zapustila ključna člana scenografske ekipe. V prvi polovici decembra je film izgubil že celotno ekipo za posebne vizualne učinke.

Sorodna novica Francis Ford Coppola bo film Megalopolis posnel za lastnih 120 milijonov dolarjev

Nova Apokalipsa zdaj?
Ljudje, ki so produkciji priča iz prve roke, položaj že primerjajo z mučnim nastajanjem moderne klasike Apokalipsa zdaj!, ob tem pa opozarjajo, da 83-letni mojster krši "prvo pravilo" Hollywooda: za projekt zapravlja svoj lastni denar.

Megalopolis je Coppola kot svoj magnum opus namreč ujčkal cela desetletja – in nato leta 2021 javnost osupnil z odločitvijo, da bo v snemanje vložil 120 milijonov dolarjev lastnega denarja. Večino te vsote je dobil s prodajo svoje priljubljene vinarne v Kaliforniji.

Proračun je medtem že zdavnaj prekoračil to izhodiščno vsoto, snemanje, ki naj bi trajalo od 80 do 90 dni, pa je šele na polovici. Viri za Hollywood Reporter poročajo celo, da ni dokončno jasno, ali bodo film lahko dokončali ali ne. Režiser se na poizvedovanja novinarjev ni bil pripravljen odzvati.

Sorodna novica Glavno vlogo v novem celovečercu Francisa Forda Coppole bo imel Shia LeBeouf

Posebni učinki za gradnjo utopičnega New Yorka
Režiser je sicer na kup zbobnal zvezdniško igralsko zasedbo, v kateri so Adam Driver, Nathalie Emmanuel, Forest Whitaker, Laurence Fishburne, Jon Voight, Talia Shire, Shia LaBeouf, Jason Schwartzman in Dustin Hoffman. Megalopolis je zgodba o arhitektu, ki namerava po rušilni katastrofi New York na novo zgraditi kot "utopijo". Da bi ustvaril videz tega mesta, je Coppola sprva uporabljal nove vizualne učinke, kakršne so uporabili pri produkciji serije The Mandalorian. A ker je to za seboj potegnilo ogromne stroške in druge težave, se je produkcija sredi dela preusmerila k tradicionalnemu, in cenejšemu, snemanju pred zelenim platnom. "Tukaj ni nobenega pravega odgovora," je anonimno komentiral eden od članov produkcije. "Coppola bo zapravil veliko več denarja, kot je nameraval. Lahko si predstavljate, koliko je že vložil. Zelo težko bi se sprijaznil s tem, da zdaj ne bi mogel dokončati."

Ekipo za vizualne učinke odpustil sam
Viri poročajo še, da je Coppola, ki ni še nikoli posnel filma s poudarkom na vizualnih učinkih, v začetku decembra sam odpustil večino ekipe za vizualne učinke – drugi pa so malo po tem odšli sami od sebe. Pred množičnim odhodom je bil vodja ekipe Mark Russell, veteran svojega posla, ki je med drugim podpisan pod Volka z Wall Streeta in Višine New Yorka. (Spomnimo se: Coppola je ekipo za posebne učinke odpustil tudi pred 30 leti, na snemanju Drakule.)

Ker sta projekt zapustila tudi scenografa Beth Mickle in David Scott, film zdaj tako rekoč nima več ekipe za vizualno podobo filma (v njej so scenografi, rekviziterji, gradbeniki, ki postavljajo kulise in opremljevalci kulis), še poroča THR.

Eden od odpuščenih je anonimno in prek svojega agenta komentiral, da je bilo to, kar se mu je zgodilo, "blagoslov v preobleki", češ da je bila na snemanju "norišnica".

Kljub vsem zapletom pa Coppola vztraja in je ta teden najel nove filmske delavce.

Apokalipsa zdaj je dobila dva oskarja ‒ za najboljšo fotografijo in najboljši zvok, nominirana pa je bila še v šestih kategorijah, vključno s tisto za najboljši film (kipec je dobil Kramer proti Kramerju) in režijo. Foto: Televizija Slovenija
Apokalipsa zdaj je dobila dva oskarja ‒ za najboljšo fotografijo in najboljši zvok, nominirana pa je bila še v šestih kategorijah, vključno s tisto za najboljši film (kipec je dobil Kramer proti Kramerju) in režijo. Foto: Televizija Slovenija

Tveganje se je v preteklosti že obrestovalo
Coppolove neortodoksne metode so v preteklosti obrodile filme, ki jih danes štejemo v kanon filmske umetnosti, vključno z Botrom (1972) in Botrom 2 (1974), ki sta oba dobila oskarja za najboljši film. Finančne uspešnice sicer ni posnel že od leta 1992 (Drakula), nazadnje pa se je podpisal pod kriminalko Twixt (2011).

Izkušnje ima tudi s težavnimi produkcijami. Sam je na primer financiral svoj muzikal One From the Heart (1982), ki se pri gledalcih ni dobro odrezal, in ga nato okronal še z enim neuspehom, The Cotton Club (1984). O njem se je prav tako govorilo, da je bilo snemanje peklensko: številni člani ekipe so bili sredi dela odpuščeni, izgubljali pa so tudi finančno podporo.

Najlegendarnejši med "težkimi" filmi pa je seveda Apokalipsa zdaj, ki je pred in za kamero dokumentirala zdrs v kaos in norost. Leta 1979 je Coppola v Cannesu komentiral: "Bili smo v džungli. Imeli smo dostop do preveč denarja, do preveč opreme, in malo po malo se nam je mešalo."