Najslabši je zgodba o skupinici mladih, ki jih filmska ekipa rekrutira za snemanje svojega filma. Foto: IMDb
Najslabši je zgodba o skupinici mladih, ki jih filmska ekipa rekrutira za snemanje svojega filma. Foto: IMDb

Film Les pires, ki sta ga režirali Lise Akoka in Romane Gueret, je igriv film-v-filmu o nevarnostih "pobiranja" igralcev z ulice: spremljamo filmsko ekipo, ki v delavskem francoskem mestu išče neprofesionalne igralce. Film, ki v angleščini nosi naslov The Worst Ones, je v boju za nagrado prehitel veliko razvpitejše in bolj promovirane naslove.

V kategoriji posebni pogled je že drugo leto zapored glavno nagrado dobil film v ženski režiji: lani je slavila ruska režiserka Kira Kovalenko z dramo o odraščanju Unclenching the Fists. Les pires letos lahko osvoji še nagrado camera d'or (zlata kamera), ki jo bodo danes podelili najboljšemu prvencu.

Kategorija un certain regard poteka vzporedno z osrednjim tekmovalnim programom, nagrajuje pa filme z unikatnim slogom ali specifičnim zornim kotom; na čelu žirije je bila letos igralka in režiserka Valeria Golino.

Vicky Krieps v filmu Corsage. Foto: IMDb
Vicky Krieps v filmu Corsage. Foto: IMDb

Ščepec zvezdniškega blišča je v nabor nagrajenih vnesla luksemburška igralka Vicky Krieps, ki je nagrado za najboljšo vlogo dobila za čutno vlogo v Korsažu (Corsage) režiserke Marie Kreutzer, postmodernistični reinterpretaciji mita Elizabete Bavarske.

"Že prej smo kdaj slišali, da igralec ali igralka izgine v vlogo," je v recenziji Korsaža zapisala recenzentka revije Variety, "ampak redko vloga izgine v igralko in zato postane še močnejša, bolj subverzivna in prepričljiva."

V kategoriji najboljše vloge je bil nagrajen tudi francoski vzhajajoči zvezdnik Adam Bessa, ki je nastopil v tunizijski socialni drami Harka; nekateri kritiki ga že primerjajo z zvezdnikom Taharjem Rahimom.

Pakistan prvič na festivalu, odšli z nagrado
Nagrado žirije, ki velja za "srebrno medaljo" sekcije un certain regard, je osvojil še en prvenec: film Joyland je bil tudi nesporni favorit občinstva in obenem prvi pakistanski film v zgodovini Cannesa. Režiser Saim Sadiq je posnel kvirovsko dramo o ljubezni, ki vzklije med poročenim moškim in transspolno eksotično plesalko v Lahoreju. Že na premieri je drama požela bučne stoječe ovacije občinstva; številni so pričakovali, da bo film dobil glavno nagrado, ali pa mu napovedujejo prej omenjeno zlato kamero.

Ljubezenska drama Joyland je portret družbe, ki je razpeta med modernost in tradicijo. Foto: IMDb
Ljubezenska drama Joyland je portret družbe, ki je razpeta med modernost in tradicijo. Foto: IMDb

Romunski film še vedno močen
Za najboljšo režijo je bil nagrajen Romun Alexandru Belc, prav tako za prvenec. Metronom je politična drama, postavljena v čas komunističnega režima v sedemdesetih. Belc ima sicer izkušnje z dokumentaristiko; kot asistent režije in soscenarist je sodeloval pri nekaterih ključnih filmih romunskega novega vala, kot je bil 4 meseci, 3 tedni in 2 dneva.

Trend uspeha za novince nadaljuje Francozinja Lola Quivoron, ki je nagrado žirije coup de coeur dobila za prvenec Rodeo, portret mladenke, ki se pridruži motoristični tolpi. Samo ena nagrada v celotnem naboru ni bila za prvenec (je bila pa zato za drugi film): palestinsko-izraelska režiserka Maha Haj je dobila scenaristično nagrado za Mediteransko vročico, novodobno priliko o ennuiju in etničnih trenjih v predmestju Hajfe.

Cannes 2022 - nagrade un certain regard (posebni pogled)

Nagrada un certain regard: Najslabši/The Worst Ones; r. Lise Akoka in Romane Gueret
Nagrada žirije: Joyland, r. Saim Sadiq
Najboljša režija: Alexandru Belc, Metronom

Najboljša vloga: Vicky Krieps, Corsage
Adam Bessa, Harka

Najboljši scenarij: Maha Haj, Mediterranean Fever
Nagrada coup de coeur: Rodeo, r. Lola Quivoron