Zadnji celovečerec, ki ga je Ruggia režiral, je bil Dans la tourmente (V agoniji) leta 2011. Foto: IMDb
Zadnji celovečerec, ki ga je Ruggia režiral, je bil Dans la tourmente (V agoniji) leta 2011. Foto: IMDb
Portret mladenke v ognju

Režiserjev odvetnik Jean-Pierre Versini-Campinchi je za javnost že sporočil, da obtoženec zanika kakršno koli nezakonito vedenje.

31-letna francoska igralka Adèle Haenel, ki smo jo lani lahko videli v enem od najboljših filmov leta, kostumski drami Portret mladenke v ognju, je Ruggio obtožila, da jo je večkrat napadel med letoma 2001 in 2004, potem ko ji je dal vlogo v filmu Les Diables (Hudiči), ki ga je režiral. O njeni izkušnji je prva poročala francoska tiskovna agencija Mediapart novembra lani.

Haenel pravi, da je bila prvič tarča nadlegovanja pri 12 letih, početje pa se je nadaljevalo do njenega 15. leta.

Česa je obtožen?
Mediapart v svoji reportaži, ki je nastala na podlagi pogovora s 30 pričami, poroča o "nezdravi obsedenosti", ki naj bi jo režiser med snemanjem razvil do svoje mlade igralke. Igralci in tehnični delavci, ki so bili takrat na snemanju, se spominjajo "nezdravega" delovnega okolja. Ko je bilo snemanja konec in sta se skupaj odpravila na promocijo, naj bi režiser dekle povabil k sebi na dom. Takrat se je je začel dotikati in jo poljubljati, se spominja igralka; izpovedal ji je tudi svojo ljubezen.

Pri petnajstih letih je skušala z režiserjem pretrgati vse stike in pri tem tudi prosila za pomoč njegove bližnje sodelavce. Le redko kdo naj bi pokazal razumevanje za njeno stisko.

Adèle Haenel na lanskem festivalu v Cannesu, kjer je kot ena od dveh glavnih igralk zastopala Portret mladenke v ognju režiserke Celine Sciamma. Foto: Reuters
Adèle Haenel na lanskem festivalu v Cannesu, kjer je kot ena od dveh glavnih igralk zastopala Portret mladenke v ognju režiserke Celine Sciamma. Foto: Reuters

Tožilstvo je preiskavo o "spolnem napadu osebe z avtoriteto na posameznika, mlajšega od 15 let", odprla že novembra lani. Od 14. januarja letos je bil Ruggia zaradi "utemeljenega suma načrtovanja prestopka" v policijskem priporu.

Ruggia je že v lanskem odzivu na poročanje kategorično zanikal vse obtožbe, v izjavi za Mediapart je poudaril, da ju je z mlado igralko družil "profesionalen in naklonjen odnos". Vseeno pa priznava, da je zagrešil določene "napake v presoji". "Nisem razumel, da so moje oboževanje in veliki upi, ki sem jih polagal vanjo, pri teh mladih letih delovali nadležno. Če je bilo res tako, se ji opravičujem."

Adèle Haenel je ob razkritju sicer trdila, da zločina ne bo prijavila policiji, češ da se zaveda, kako zelo neučinkovit je francoski sodni sistem pri ščitenju žensk pred spolnimi zločinci. Pozneje si je vseeno premislila in Ruggio policiji prijavila 26. novembra lani. Tako se je odločila, ker je "pravica naredila korak naprej" in zato je sklenila korak narediti tudi sama.

Adèle Haenel in Vincent Rottiers v filmu Hudiči (2002). Foto: IMDb
Adèle Haenel in Vincent Rottiers v filmu Hudiči (2002). Foto: IMDb

K odločitvi je menda pripomogel tudi ogled HBO-jevega dokumentarca Leaving Neverland, v katerem svojo zgodbo razkrijeta dva moška, ki ju je v otroških letih spolno zlorabljal Michael Jackson. "Film je spremenil moj zorni kot. Dojela sem, da sem se predolgo oklepala verzije Christopha Ruggie, češ da je šlo za ljubezensko zgodbo ... Dojela sem mehanizme nadvlade in fascinacije."

Haenel je danes ena od najprepoznavnejših francoskih igralk svoje generacije; že dvakrat je osvojila nagrado cezar, francoski ekvivalent oskarju. Portret mladenke v ognju, po katerem jo poznamo Slovenci, je bil v Cannesu nagrajen za najboljši scenarij, nominiran pa je bil tudi za najboljši tujejezični film na zlatih globusih.