Številni igralci so imeli tradicionalno v pogodbi dogovor, da je del njihovega honorarja pogojen z zaslužkom filma v kinematografih. Vzpon pretočnih platform, kakršna je Netflix, pa ta model spreminja. Če bo tožba Scarlett Johnasson uspešna, bo morda v prihodnosti več igralcev lahko izposlovalo
Številni igralci so imeli tradicionalno v pogodbi dogovor, da je del njihovega honorarja pogojen z zaslužkom filma v kinematografih. Vzpon pretočnih platform, kakršna je Netflix, pa ta model spreminja. Če bo tožba Scarlett Johnasson uspešna, bo morda v prihodnosti več igralcev lahko izposlovalo "nadomestilo", če se bodo filmi hitro preselili na pretočne platforme. Foto: Kolosej
Sorodna novica Črna vdova

Marvelov film o superjunakinji je ob premieri na začetku tega meseca dosegel odlične številke za pandemične čase: v premiernem koncu tedna je zaslužil 218 milijonov dolarjev. Po tem udarnem začetku pa je obisk v kinematografih sunkovito padel in zvezdnica argumentira, da jo je strategija studia prikrajšala za potencialni zaslužek.

V tožbi je zapisano, da je vodstvo studia Marvel (ki deluje pod okriljem družbe Disney) igralki izrecno zagotovilo, da bo film dobil "distribucijo v kinih", kar je ona razumela tudi kot obljubo, da bo minilo malo daljše obdobje, preden bo film prispel še na platformo za pretočne vsebine.

Trimesečno "okno" se je zmanjšalo
Pred pandemijo je običajno veljalo, da so morali oboževalci počakati tri mesece, preden so filmi iz kinematografov pripotovali na njihove osebne naprave. Vsi veliki studii pa že zadnji dve leti eksperimentirajo s kombiniranjem kinematografske in pretočne distribucije ter iščejo model, po katerem bodo k svojim filmom zvabili kar največ gledalcev. Studio Warner bo, denimo, v avgustu svoj spektakel Odred odpisanih objavil hkrati v kinih in na platformi HBO Max. Premiera Črne vdove je bila največji novi film, kar jih je studio Doisney doslej ponudil v najem na svoji platformi.

"Nobena skrivnost ni, da Disney filme, kakršen je Črna vdova, pošilja naravnost na Disney+, da bi povečal število naročnikov in s tem dvignil vrednost delnic podjetja - in pri tem početju se skriva za izgovorom covida."

John Berlinski, odvetnik Scarlett Johansson

V prvem koncu tedna je uspešnica Črna vdova zaslužil 80 milijonov dolarjev v kinih v Severni Ameriki, 78 milijonov v kinih drugje po svetu in vsaj 60 milijonov dolarjev v obliki najemov na platformi Disney+. Mediji poročajo, da naj bi igralkin štab izračunal, da je zaradi take strategije Scarlett Johansson izgubila približno 50 milijonov dolarjev, češ da "njen honorar v glavnem temelji na gledanosti v kinematografih".

"Disney se je odločil ugoditi vlagateljem na Wall Streetu in nagrabiti denar na kupček, namesto da bi dovolil svoji podružnici Marvel, da izpolni dogovor," je zapisano v tožbi. "Nikogar ni presenetilo, da je Disneyjeva kršitev pogodbe uspešno potegnila več milijonov gledalcev stran od kinematografov in k njihovi plačljivi platformi."

Foto: AP
Foto: AP

Tožba je še posebej žalostna in skrb vzbujajoča zaradi svojega ciničnega neupoštevanja grozljivih in dolgotrajnih globalnih posledic, ki jih je imela pandemija koronavirusne bolezni.

odgovor korporacije Disney

Užaljen odgovor korporacije: Zaslužila je 20 milijonov!
Korporacija Disney se tokrat ni odločila za diplomatski molk, ampak za oster odgovor. "Tožba je še posebej žalostna in skrb vzbujajoča zaradi svojega ciničnega neupoštevanja grozljivih in dolgotrajnih globalnih posledic, ki jih je imela pandemija koronavirusne bolezni. Disney je v celoti izpolnil pogodbo gospe Johansson, za nameček pa je z distribucijo na Disney+ občutno povečal njene priložnosti za dodatno kompenzacijo, poleg 20 milijonov dolarjev, ki jih je že prejela."

Številk praviloma ne razkrivajo
V tej drami je posebej zanimivo to, da je studio Disney razkril višino igralkinega osnovnega honorarja – pogodbe in številke v filmski industriji po navadi ostanejo dobro varovana skrivnost ali pa vsaj ne dobijo uradne potrditve. Disneyjeva poteza nakazuje, da spora ne bodo poskušali razrešiti na tihem in v zakulisju, ampak da so pripravljeni na medijski boj.