Slovenija je tako najuspešnejša država z nizko avdiovizualno produkcijsko zmogljivostjo; na razpisu ima 100-odstotno uspešnost.

Sredstva, ki so jih producenti pridobili na razpisu, predstavljajo skoraj deset odstotkov sredstev, ki jih v Sloveniji namenimo za filmsko ustvarjanje. Foto: SOJ RTV SLO
Sredstva, ki so jih producenti pridobili na razpisu, predstavljajo skoraj deset odstotkov sredstev, ki jih v Sloveniji namenimo za filmsko ustvarjanje. Foto: SOJ RTV SLO

Produkcijske hiše Staragara, Vertigo in Studio Virc so kandidirale na razpisu programa Ustvarjalna Evropa-Media za razvoj skupine filmskih projektov. Gre za izjemno konkurenčen razpis EU-ja, na katerem mora prijavitelj, poleg prepričljive filmske zgodbe, dokazati tudi zmožnost sočasnega razvoja od treh do petih projektov, imeti zavidljive mednarodne izkušnje in poznati delovanje mednarodnih trgov in trendov, so zapisali v Centru za spodbujanje sodelovanja v kulturnih in ustvarjalnih sektorjih Motovila.

Ob trenutnih težavah delovanja SFC-ja so ta sredstva izjemno pomembna za kontinuirano delovanje in razvoj slovenske filmske produkcije, pri čemer slednje ne sme postati zamenjava za domačo finančno podporo.

Boštjan Virc, produkcijska hiša Studio Virc

Na omenjeni razpis je prispelo 147 prijav iz 27 držav. Komisija bo 71 uspešnim prijaviteljem dodelila skupno 12.478.000 evrov za razvoj 270 celovečernih in 27 kratkih filmov. Od tega bodo slovenski producenti skupaj prejeli 437.300 evrov podpore za razvoj desetih celovečernih igranih in dveh kratkih filmov.

"Zgodovinski uspeh"
Vodja za avdiovizualno področje na zavodu Motovila Sabina Briški Karlić je uspeh slovenskih producentov označila kot izjemen. Dodala je, da se je prvič, odkar Slovenija sodeluje v Ustvarjalni Evropi, zgodilo, da so bili na razpisu uspešni kar trije producenti hkrati. "Na ta zgodovinski uspeh smo izjemno ponosni, še posebej, ker je Slovenija s temi rezultati na razpisu celo najuspešnejša med državami z nizko avdiovizualno produkcijsko zmogljivostjo," je poudarila.

Čeprav so vsi trije producenti že črpali sredstva Ustvarjalne Evrope, se je lahko do danes le Vertigo pohvalil s podporo za razvoj skupine filmskih projektov. Leta 2018 je komisija podprla razvoj filmov Polsestra režiserja Damjana Kozoleta, Skriti ljudje Mihe Hočevarja in Prvi milijon Maje Miloš. Letos pa je Vertigu na razpisu uspelo pridobiti podporo v znesku 140.000 evrov za razvoj treh filmov.

Studio Virc bo 150.000 evrov prejel za razvoj treh celovečercev in kratkega filma, Staragara pa bo 147.300 evrov prejela za razvoj štirih celovečernih in kratkega animiranega filma.

Seznam filmov v razvoju, ki so prejeli podporo Ustvarjalna Evropa - MEDIA

Vertigo
- Zbudi me (celovečerni film), scenarij Marko Šantić, Goran Vojnović in Sara Hribar, režija Marko Šantić.
- Vse, kar je narobe s tabo (celovečerni film), scenarij in režija Urša Menart.
- Deževno poletje (celovečerni film), scenarij Damjan Kozole in Ognjen Sviličić, režija Damjan Kozole.

Staragara
- Izgubljeni sin (celovečerni film), scenarij in režija Darko Štante.
- Opazovanje (celovečerni film), scenarij Srdjan Koljević in Janez Burger, režija Janez Burger.
- Brez besed (celovečerni film), scenarij in režija Hanna Slak.
- Svoboda ali barbarizem (celovečerni film), režija Karpo Godina in Želimir Žilnik.
- Bimberli (kratek animirani film), scenarij Andrej Predin, režija in animacija Rok Predin.

Studio Virc
- Poslednji heroj (celovečerni film), scenarij Žiga Virc in Iza Strehar, režija Žiga Virc.
- Lucija in Zoran (celovečerni film), scenarij in režija Marc Recha.
- »The Confidence Trick« (celovečerni film), scenarij Marjan Alčevski, režija (v pričakovanju potrditve režiserja).
- Babičino seksualno življenje (kratki animirano-hibridni film), scenarij Urška Djukić in Marina Gumzi, režija Urška Djukić, animacija Emilie Pigeard.

Deset odstotkov vsega denarja, ki gre za slovenske filme
Uspeh slovenskih producentov na evropskem razpisu je po besedah direktorice Slovenskega filmskega centra Nataše Bučar dokaz prepričljive ustvarjalne moči slovenske kinematografije. Sredstva, ki so jih producenti pridobili na tem zahtevnem razpisu, predstavljajo skoraj deset odstotkov sredstev, ki jih v Sloveniji namenimo za filmsko ustvarjanje, je pojasnila in dodala: "Gre za izjemen dosežek, ki bo vsaj v manjšem delu pomagal premostiti težave, v katerih so se znašli slovenski producenti in drugi filmski ustvarjalci."