Stalmaster je svoj uspeh in dolgo življenjsko dobo v industriji pripisal lastni sposobnosti empatije in razumevanju igralcev. Foto: AP
Stalmaster je svoj uspeh in dolgo življenjsko dobo v industriji pripisal lastni sposobnosti empatije in razumevanju igralcev. Foto: AP

Stalmaster je umrl v petek zjutraj v Los Angelesu, je potrdila izvršna direktorica Ameriškega združenja za kasting Laura Adler.

Bil je pionir neodvisnega kastinga, prepoznaven po svoji spretnosti pri odkrivanju novih igralskih talentov in povezovanju igralcev s popolnimi vlogami. Prav on je poklicu vodje kastinga dvignil sloves, piše revija Variety. Leta 2016 je postal prvi direktor kastinga, ki je bil nagrajen z oskarjem. Prejel je častno guvernerjevo nagrado Akademije za filmsko umetnost in znanost.

Pol stoletja vrhunskih filmskih in televizijskih kastingov
"Lynn je bil pionir naše obrti in je imel za sabo več kot pol stoletja vrhunskih filmskih in televizijskih kastingov. Marsikomu od nas je bil prijatelj in mentor,"
sta v izjavi povedala sopredsednika ameriškega zkasting združenja Russell Boast in Rich Mento. "Hvala, Lynn, da si nam pokazal pot."

Od sredine petdesetih do poznih devetdesetih let prejšnjega stoletja je Stalmaster deloval kot vpliven sodelavec pri režiserjih, kot so Norman Jewison, Blake Edwards, Arthur Hiller, John Frankenheimer, Hal Ashby, John Cassavetes, Mike Nichols in Sydney Pollack.

Tako sta se objela z igralem Jeffom Bridgesom, ki mu je izročil častno guvernerjevo nagrado Akademije za filmsko umetnost in znanost. Foto: AP
Tako sta se objela z igralem Jeffom Bridgesom, ki mu je izročil častno guvernerjevo nagrado Akademije za filmsko umetnost in znanost. Foto: AP

Stalmaster je svoj uspeh in dolgo življenjsko dobo v industriji pripisal lastni sposobnosti empatije in razumevanju igralcev, saj je poklicno pot začel prav kot igralec, zaigral je denimo v filmu Jeklena čelada Sama Fullerja.

Dostojanstveno in spoštljivo
"Veste, zelo me zanimajo igralci,"
je povedal za Variety leta 2016. "Ko sem štiri ali pet let sedel na drugi strani mize, sem hotel z igralci ravnati dostojanstveno in spoštljivo ravnati. Težko je [biti igralec]. Če sem vedel, da ima [igralec] slab dan, bi bil vedno občutljiv za to, kar so potrebovali."

Leta 1956 je režiser Robert Wise angažiral Stalmasterja za delo pri filmu I Want to Live, zgodbi o zaporniku, za katerega je Susan Hayward prejela oskarja za najboljšo igralko. Leta 1968 je Stalmaster postal prvi profesionalni direktor kastinga, ki je bil samostojno omenjen v špici filma. To je bilo pri filmu Afera Thomasa Crowna iz leta 1968, piše na spletni strani Oscars.org.