Leta 2012 so v Düsseldorfu ustanovili Fundacijo Wima Wendersa kot platformo, ki hrani Wendersovo delo na področju filma, fotografije in esejistike.Foto: EPA
Leta 2012 so v Düsseldorfu ustanovili Fundacijo Wima Wendersa kot platformo, ki hrani Wendersovo delo na področju filma, fotografije in esejistike.Foto: EPA

"Njegovo delo mi veliko pomeni," je za nemško tiskovno agencijo dpa povedal režiser, ki je med drugim podpisal kultna filma Paris, Texas (1984) in Nebo nad Berlinom (1987). Kdaj bo premiera novega filma, še ni znano.

"Sledil sem nastanku dveh njegovih verjetno najpomembnejših stvaritev – nove zgradbe Muzeja LACMA v Los Angelesu in razširitvi prekrasne stavbe fundacije Beyeler v Baslu z dodatnim, prostornim novim razstavnim prostorom," je še povedal filmar, ki je poleg več slovitih filmov v preteklosti režiral več glasbenih videospotov, med drugim za skupini U2 in Talking Heads.

"Arhitektura ni sredstvo ali simbol za stvari, ki nimajo s samim bistvom arhitekture nobene zveze," misli Zumthor. Foto: EPA

Za film ni boljšega prebujanja, kot je prikaz v kinematografu
Trenutno še ne ve, kdaj bo film predstavil svetu. Želi si klasične premiere v kinu, saj je prepričan, da za film ni boljšega prebujanja, kot je projekcija v kinematografu, kjer "ga hkrati občuduje na stotine parov oči". Nemški filmar je sicer dobitnik zlatega medveda za življenjsko delo in tudi predsednik Evropske filmske akademije (EFA).

Namesto v kinematografe na barikade?
V aktualnih razmerah Wendersa preveva skepticizem glede prihodnosti. Med drugim se sprašuje, ali niso ob epidemiji covida-19 in ob aktualni politični situaciji v svetu zadeve že tako pereče, da bodo morali ljudje namesto v kinematografe na barikade?

Protagonist filma, Peter Zumthor, je pri svojem delu vedno zavezan kraju, kjer gradi; to pomeni, da skuša s svojo arhitekturo vzpostaviti vez s krajevno zgodovino in kulturo. "Zumthorju je lastna sposobnost za ustvarjanje arhitektur, ki so več kot le posamezne stavbe. Njegova arhitektura izraža spoštovanje kraja, dediščine krajevne kulture in neprecenljivih naukov iz zgodovine arhitekture," je leta 2009 zapisal Lord Palumbo, predsednik žirije za Pritzkerjevo nagrado, najvišje priznanje na področju arhitekture. Tisto leto je Zumthor dobil nagrado.

Wenders, pionir snemanja v 3D-tehniki, se je te dni udeležil sklopa pogovorov na Beneškem filmskem festivalu z naslovom Life Through a Different Lens: Contactless Connections (Življenje skozi različne prizme: Brezstične povezave).