Nagrado Nike Bohinc podeljujejo v treh kategorijah, in sicer za najboljšo kritiko, za najboljši teoretski tekst oziroma esej in za najboljši intervju. Foto: Ekran
Nagrado Nike Bohinc podeljujejo v treh kategorijah, in sicer za najboljšo kritiko, za najboljši teoretski tekst oziroma esej in za najboljši intervju. Foto: Ekran

Filmski kritik in teoretik Oskar Ban Brejc prejme nagrado za najboljšo kritiko, Kristian Božak Kavčič za najboljši esej/teoretski tekst in Nina Cvar za najboljši intervju.

Nagrada Nike Bohinc nosi ime v spomin na eno vidnejših članic društva Fipresci, prvo urednico Ekrana ter eno izmed najpomembnejših filmskih kritičark v slovenskem prostoru. Nagrada je v obliki plakete; poleg tega tri založbe nagrajencem donirajo še nagrado v obliki knjig.

Vsi trije nagrajeni prispevki so izšli v reviji KINO!, ki objavlja prevode temeljnih teoretskih del, analizira nova filmska dela in odpira pogled v preteklost (prezrta, zatemnjena ali ponovno aktualna poglavja zgodovine filma). Foto: KINO!
Vsi trije nagrajeni prispevki so izšli v reviji KINO!, ki objavlja prevode temeljnih teoretskih del, analizira nova filmska dela in odpira pogled v preteklost (prezrta, zatemnjena ali ponovno aktualna poglavja zgodovine filma). Foto: KINO!

Kritika filma Nekega lepega jutra Mie Hansen-Loeve Bana Brejca je natančna analiza posameznih ključnih filmskih prizorov, ki so postavljeni v kontekst režiserkinega filmskega opusa, celote filma in kritikove premišljene interpretacije. Z njo elegantno in tudi za širšo javnost zanimivo povezuje strukturo filma, montažo in igro ter vrednoti specifični filmski jezik v ekonomičnem, a učinkovitem jeziku kritike, ki pa si v poantah dovoli tudi nekaj poetičnosti, s katero se skuša približati večpomenski čarovniji obravnavanega filma, je zapisano v utemeljitvi.

Prispevek Morda kdaj spet: trajnostno varovanje filmske dediščine Kristiana Božaka Kavčiča, podkrepljen z avtorjevim raziskovalnim delom in pogovori s stroko, na tehten in aktualen način osvetljuje problematiko digitizacije na področju ohranjanja filmske dediščine, njenih motivacij, ozadij, težav in posledic. Še več, s trezno analizo pogosto samoumevnega in v marsičem zmotnega enačenja širših družbenih trendov digitalizacije in trajnostnosti, avtor preseže svojo že tako pomembno osrednjo tematiko varovanja filmske dediščine in napelje bralca k razmisleku o obravnavani problematiki znotraj celotnega filmskega področja in širše družbene realnosti, je zapisano v utemeljitvi.

Podelitvi bo sledila brezplačna projekcija filmske klasike Jules in Jim (1962) Francoisa Truffauta, ki je bil tudi eden izmed najljubših filmov Nike Bohinc. Foto: IMDb
Podelitvi bo sledila brezplačna projekcija filmske klasike Jules in Jim (1962) Francoisa Truffauta, ki je bil tudi eden izmed najljubših filmov Nike Bohinc. Foto: IMDb

Pogovor Nine Cvar z Marino Gržinić preseže prepogosto behind-the-scenes mentaliteto filmskega intervjuja in opominja na moč te besedilne zvrsti kot forme, ki lahko s poglobljenimi nastavki bralca kategorično usmeri v nadaljnje raziskovanje in razmišljanje. Avtorica preko obsežnega poznavanja obravnavane tematike ter opusa intervjuvanke pravzaprav soustvari teoretsko besedilo, katerega vsebino je težko zajeti z nekaj besedami, vsekakor pa preko poizvedovanja o videoumetnosti poudari tiste vidike prepleta kapitalizma in umetnosti, ki so žal še vedno prepogosto prezrti, je zapisano v utemeljitvi.

Na javni poziv za nagrado Nike Bohinc je letos prispelo 48 prispevkov iz šest različnih medijev. Ocenjevala jih je tričlanska strokovna žirija, ki so jo sestavljali filmska kritičarka, kuratorka, urednica, prevajalka in ustanoviteljica ter direktorica festivala žanrskega filma Kurja polt Maša Peče, glavni urednik Cankarjeve založbe in publicist ter član podkasta o žanrski umetnosti O.B.O.D. Aljoša Harlamov in Peter Žargi, ki se ukvarja z gledališko glasbo in arhitekturno fotografijo, kot kritik pa s filmsko glasbo ter ideologijo.

Nocojšnji podelitvi bo sledila brezplačna projekcija filmske klasike in ene najlepših ljubezenskih zgodb, ujetih na filmski trak Jules in Jim (1962) Francoisa Truffauta, ki je bil tudi eden izmed najljubših filmov Nike Bohinc.