Foto: Cinemania group
Foto: Cinemania group

V domu, ki si ga delita s prezaposlenim možem, je vse čisto, urejeno in pospravljeno. Kolesje njenega življenje vrže iz tira spoznanje (po blažjem moževem infarktu), da ni bila edina ženska v njegovem življenju. Britt-Marie spakira kovček in sprejme edino službo, ki je na razpolago glede na njena leta in izkušnje: postane upravnica mladinskega centra v odročnem švedskem kraju. Ne ve pa, da ta zaposlitev vključuje tudi trening lokalne mladinske nogometne ekipe.

Foto: Cinemania group
Foto: Cinemania group

Celovečerni film režiserke Tuve Novotny je bil posnet po romanu Fredrika Backmana, čigar dela so dostopna tudi v slovenščini. Filmska adaptacija je, v splošnem gledano, obrtniško korektna, čeprav je po drugi strani tudi brez prave energije, presenečenj, humorja. Razvoj zgodbe je docela predvidljiv – Britt-Marie pride v novo okolje, v katerem mora prevetriti svoja prepričanja in predsodke ter zastaviti preostanek življenja na novih temeljih, ki bodo oblikovani bolj v skladu z njenim resničnim jazom.

Tudi stranski liki, ki jih na tej poti pozne samorealizacije srečuje, so v precejšnji meri klišejski, skratka, osnovna zgodba, ki pripoveduje o ključni spremembi tirnic, se teh paradoksalno drži do zadnjega detajla. Kakovostno še najbolj izstopa igralka Pernilla August v naslovni vlogi, ki skuša kljub odmaknjenosti in zadržanosti dokazati, da drži tisto, kar pripoveduje njen glas v ozadju: da je polna domišljije in razgibanega notranjega življenja.

Foto: Cinemania group
Foto: Cinemania group

Filmi o cvetju v jeseni, rekli bi jim lahko tudi blago ironične geriatrične komedije, so postali zadnja leta kar pogosti, morda je to povezano tudi s staranjem zahodnjaške civilizacije in splošnim podaljševanjem aktivnega življenja. Enega izmed temeljev je leta 2002 postavil Alexander Payne z Gospodom Schmidtom, v katerem je blestel Jack Nicholson, domačega vidnega predstavnika pa imamo tudi v filmu Srečen za umret Matevža Luzarja. V ta žanr se tiho in nevsiljivo prilega tudi švedski celovečerec Tu je bila Britt-Marie, pri katerem si zaradi obsedenosti glavne junakinje s čiščenjem nisem mogel pomagati, da ne bi razmišljal o maksimi Jordana Petersona, kako je v življenju ključno, da najprej počistiš svojo sobo ...

Iz oddaje Gremo v kino.

Nemški film Lara scenarista Blaža Kutina v kinodvoranah