Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

MMCTeden: Intervjuji, analize, kolumne, poglobljeni prispevki

Intervju - Arhiv

1 2 3 4 5

Marinka Štern: Mislim, da bi bila zelo nesrečna, če ne bi postala igralka

"Če je v gledališču avditorij oddaljen, je treba govoriti glasneje, več si lahko privoščiš od daleč. Jaz pa hlepim po gledališki intimi," razlaga Marinka Štern, letošnja dobitnica najprestižnejšega slovenskega priznanja za gledališko igro.

Vesna Bukovec, Ana Čigon in Varja Močnik o tem, zakaj videoumetnost vzklika, Živele!

Z novo tehnologijo, izumom videokamer, so imele umetnice konec 60. let lažji dostop do novega umetniškega polja, ki ga moški še niso zasedli, razlaga Ana Čigon. To umetniško polje, videoumetnost, je na letošnjem Mestu žensk vzklikalo, Živele!.

Droge v tretjem rajhu: “ZDA so v tem smislu z več vidikov današnji četrti rajh”

"Žal je pač dejstvo, da so se ZDA naučile veliko od tretjega rajha, seveda ne v pozitivnem smislu. Lahko bi dejali, da so ZDA v smislu uporabe drog z več vidikov današnji četrti rajh," pravi Norman Ohler.

Matjaž Ivanišin: "Porabje doživljam kot poetičen svet, zame to ni socialni realizem"

Matjaž Ivanišin, eden najopaznejših dokumentaristov mlajše generacije, se tokrat v kinematografe vrača z enigmatičnim igranim filmom Oroslan – portretom moža, ki se pred kamero nikoli ne pojavi, moža, ki je umrl, preden smo ga sploh lahko spoznali.

Alessandro Cortini: "Dvomim o možnosti vrnitve v čas, ko glasba znova ne bi bila več brezplačna"

"Menim, da je predvsem prepozno, če se danes namenimo spopadati s tem pojavom. Sicer se mi zagotovo ne zdi prav, vendar kot avtor razmišljam predvsem o tem, kako se lahko še zmeraj preživljam s svojim delom, ne da bi imel občutek, da sem okraden."

"Resnično življenje je bolj dolgočasno kot filmi – a to še ni razlog, da bi delali dolgočasne filme"

Dandanes je v filmih zaradi želje po ugajanju vsega preveč, je prepričan Damjan Kozole. "Ritem je prehiter, barve preveč intenzivne, zvočna podoba preveč agresivna ..."

Matej Nahtigal s Korporacijo znova preizkuša meje filma noir

Matej Nahtigal se je pred štirimi leti slovenski filmski javnosti predstavil kot avtor čisto prvega domačega filma noir, Psov brezčasja. Zdaj se vrača s Korporacijo, ki ostaja v vodah žanrskega filma, a obenem mehča njegove spone.

Dober dan za delo: Martin Turk o bosanski žalosti brezposelnosti, ki bi lahko bila tudi naša

Po dveh dnevih Festivala slovenskega filma se kot ena od rdečih niti izrisuje lik idealističnega, "za ta svet predobrega" malega človeka v zobovju neusmiljenega kapitalizma.

Sleaford Mods: "Množično tržišče zagotovo ni obremenjeno z integriteto"

Da za dober rokenrol niso potrebne kitare in da surova pristnost vendarle še ni povsem iz mode, nedvomno v zadnjih letih dokazuje britanski dvojec Sleaford Mods, ki z novim albumom prihaja na oder Kina Šiška.

Tomaž Gorkič: Slovenska neumnost je nenehna želja ustreči, biti uspešen, nova Švica

"Preživi samo tisti, ki je najbolj ignorantski. Najbolj od vseh pa nasrka Slovenec Marjan, ki bi rad na hitro zaslužil s prodajo megle. Lahek zaslužek je propad," opisuje Tomaž Gorkič svoj novi film, grozljivko in črno komedijo Prekletstvo Valburge.

Jorge Bucay: Biti, delati, imeti in ne imeti, delati, biti

Jorgeja Bucaya ni treba na dolgo predstavljati. Svetovno znani argentinski avtor se je podpisal pod več kot 25 knjižnih uspešnic, ki jih sestavljajo različne zgodbe. "Gotovo še niso vse napisane in povedane. Včasih one poiščejo mene," pravi.

Radmila Lazić: Jezik nas pozna bolje, kot poznamo sami sebe

"Vse, kar smo skrili, lahko najdemo v pisanju. Jaz niti ne skrivam prav dosti, nenehno govorim tudi to, česar drugi morda ne bi. Tisto, o čemer se molči," o sebi pove Radmila Lazić, ena najbolj odmevnih in priznanih sodobnih srbskih pesnic.

Sergej Harlamov: Ne bi se rad ujel v vnaprej pripravljene mitologije

"Zanima me pisati osebno na zelo neoseben način," razlaga Sergej Harlamov. Delovati poskuša proti dogmam in podobam pesnika in poezije, zaradi česar je izraz pesnik nadomestil s samopoimenovanjem pezdnik.

Če umetnost nagovarja čustva, je dostopna vsakomur, ki ni čustveno preveč hendikepiran.

"To je zame najpomembneje – če ne morem čutiti svojih izdelkov, potem jih ali zavržem ali pa jih spreminjam toliko časa, da se v meni prebudijo neka globoka čustva, ki jih včasih razumem, včasih pa tudi ne," pravi intermedijski umetnik Tadej Droljc.

Mark Farid, ki je odpravil zasebnost svojih podatkov in postal boljši človek

"Trikrat sem obiskal Leicester, od koder prihajam, zato da bi bil dober sin. Več sem obiskoval galerije in muzeje. Bil sem prizadeven pri delu in bolj družaben kot kadar koli prej," opisuje Mark Farid življenje v umetniškem projektu Strupen protistrup.

Dana Budisavljević: "Brez ljudi, kot je Diana, človeštva že zdavnaj ne bi bilo."

Film Dnevnik Diane Budisavljević režiserke Dane Budisavljević je absolutni zmagovalec 66. filmskega festivala v Pulju, saj je dobil vse glavne festivalske nagrade.

"Džez je najboljše darilo ZDA svetu. Bistveno boljše od Coca-Cole."

Z obronkov jamajškega Wareika Hilla, od koder je odmevalo rastafarijansko bobnanje, v ZDA in nato ves svet. Pianist Monty Alexander kljub svojim 75 letom še zmeraj aktivno nastopa, pred vrati je nov album, še pred tem pa koncert na festivalu Okarina.

Ema Kugler: Kaj več si človek lahko želi, kot to, da ustvari svet po svoji podobi?

Umetnica Ema Kugler vsakršnim omejitvam navkljub že desetletja ustvarja filme. Pravi, da so vse muke poplačane ob ustvarjanju lastnega sveta. Pa čeprav je ta svet "samo na ekranu ali filmskem platnu, omejenim z izrezom kadra."

Boban Milunović, ki bo na Ljubljanskem gradu za tri dni ustvaril deželo bluza

Boban Milunović vodi festivale Metaldays, Punk Rock Holidays in Overjam Reggae, ki Tolmin spreminjajo v dogajališče glasbenih počitnic za tisoče obiskovalcev. Letos bo v njegovi organizaciji festivalsko utripala tudi Ljubljana - s festivalom Bluesland.

Mathieu Amalric v Ljubljani: "Ljudje ustvarjajo filme, ker jim ni uspelo nič drugega"

Francoz Mathieu Amalric bo ne glede na vse svoje dosežke za marsikoga vedno v hipu prepoznaven le kot Dominic Greene, prvi zlobec bondiade Kvantum sočutja. Izjava, da niso "igralci nič v primerjavi z glasbeniki“, je iz njegovih ust torej presenetljiva.

1 2 3 4 5