Fotograf Roman Bezjak je med letoma 2005 in 2012 potoval po vzhodni in jugovzhodni Evropi ter vzhodnem delu Nemčije in iskal stavbe, ki bi jih lahko uvrstili med klasične primere arhitekture socialističnega modernizma.

Ustvaril je večje število fotografij, ki prikazujejo arheologijo tega modernizma v svojem značilnem fotografskem slogu.

Fotografiral je predvsem stanovanjske hiše, hotele, kulturna prizorišča in podobno arhitekturo v javnem prostoru. V njegovih delih lahko zaznamo utopično vizijo oblik, pomešanih z arhitekturno monotonostjo tega obdobja, vendar njegove fotografije razkrivajo tudi vidno obrabo stavb in prikazujejo njihovo umestitev v vsakdanje življenje.

Leta 2012 je svoje vizualno raziskovanje socialistične arhitekture nadaljeval v Pjongjangu, leta 2017 pa v Taškentu. Ti dve novejši seriji je dopolnil s pred kratkim nastalimi fotografijami v Skopju, kjer je povojno modernistično mesto v zadnjih letih doživelo delno prenovo v neoklasicističnem in neobaročnem slogu.

Fotografije na razstavi v galeriji Photon so iz serije Taškent, iz mesta, ki bi ga lahko označili za "simbol sovjetskega modernizma in muzej socialistične arhitekture na prostem". Uničujoč potres leta 1966 je urbanistom omogočil, da so pri obnovi mesta lahko uresničili svojo vizijo modernizma. Mesto tako deluje kot eksperimentalni laboratorij sodobne arhitekture, z neštetimi primeri montažnih stavb, ki so še vedno ohranjene v prvotnem stanju.

Arhitekti in "gradbeni umetniki" pa so konstrukcijske zahteve združevali z lokalno tradicijo, pri čemer so montažne stavbe brez oken krasili orientalski mozaični ornamenti, zasnova fasad pa z betonskimi okraski služi kot zaščita pred soncem in upošteva vroče podnebne razmere v regiji. Serija gledalcu omogoča odličen pregled tega edinstvenega primera modernistične arhitekture v Aziji.