S problematiko telesa se umetnica hkrati posveča premisleku o človeški zavezanosti živalskim koreninam, pa tudi reduciranju človeškega na izvenčloveško. Foto: Galerija Škuc
Zgoraj Kun, spodaj Xun: anatomski transbestiarij. Foto: Galerija Škuc

Kot je ob razstavi zapisal kustos Vladimir Vidmar, likovni jezik Ive Tratnik odlikuje "od daleč prepoznavna vizualna saturacija, živ, dražljajev poln bazen sočnega organskega dogajanja, ki v divjem prepletu združuje raznorodne podobe in reference". Umetnica se predstavlja z deli velikih dimenzij; gre za monumentalne slike in risbe, ki se v prostoru namenoma podajajo scenografsko, kot spreminjajoče se kulise, ki spremljajo izmenjevanje različnih dramskih prizorov.

V ospredje postavlja problematiko telesa - "farsično anatomijo necelosti, eklektično sestavljeno iz disparatnih in raznorodnih delov, ki jih skupaj drži nekakšna nerodna antropomorfnost, križana z živalskimi ekstremitetami in neživimi mehanskimi kosi."

V vizualni in hkrati taktilni stimulativnosti je postavitev skoraj sinestetična uprizoritev tem telesnosti, spolne razlike, seksualnosti, predvsem pa človeške necelosti, necentriranosti in manka poenotujočega jedra. "Eklektična sestavljenka referenc kaže človeka kot globoko razklano bitje in bolj kot o modnih temah hibridnosti vrst govori o nečloveškem znotraj človeka samega, o tujosti, ki jo redno najdevamo tam, kjer bi pričakovali največjo domačnost," še zapiše Vidmar.

Iva Tratnik (1980) je leta 2006 diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Kot samostojna avtorica dela z mediji slikarstva, ki večkrat obsegajo velike formate olja na platnu, platna kot kolažirane tkaninske ustroje, portrete, risbe, svetlobne instalacije, artefakte iz kavčuka, risbe in instalacije.

Odprtje bo pospremil nastop skupine JamJam, razstavo pa lahko v Galeriji Škuc ujamete do 10. maja.