Karabinjerji so v italijanskem kraju Castelnovo Monti, nedaleč od Ruffinijeve rezidence v pokrajini Reggio Emilia, aretirali tam živečega neimenovanega "77-letnega umetnostnega kritika," je kot prvi poročal italijanski časnik Stampa Reggiana.

Foto: EPA
Foto: EPA

Z naloga za aretacijo s 14. julija 2019 je razvidno, da ga je francoska policija iskala zaradi "goljufije, pranja denarja in ponarejanja umetniških del". Vse te informacije so ustrezale Ruffiniju in nalogu za njegovo aretacijo. Nalog za preiskavo je sledil sedemletni preiskavi celega niza domnevno ponarejenih slik starih mojstrov, prodanih v zadnjih desetletjih za več deset milijonov evrov.

Sorodna novica Ponaredek ali original - kaj izda ponarejeno umetnino?

Osumljenec vztrajal, da je nedolžen
Giuliana Ruffinija so aretirali 18. novembra, britanski časopis The Times pa je dan pozneje potrdil identiteto aretiranca. "Potem ko je iz časopisov izvedel, da ga iščejo, je prek svojega odvetnika obvestil poveljnika Castelnove Montija, da se želi predati, kar je tudi storil in se pozno zjutraj predal lokalnim karabinjerjem," navaja časopis Stampa Reggiana.

Prejšnji teden je The Art Newspaper poročal, da oblasti iščejo Ruffinija, a jim ga ni uspelo najti. Nalog za njegovo aretacijo je vrhovno sodišče odložilo do konca davčnega postopka proti njemu. Na sodišču je bil oproščen davčne goljufije. Ruffini je ves čas vztrajal, da je nedolžen, pri čemer je zatrjeval, da slike niso bile ponarejene in da so za pripisovanje starim mojstrom odgovorni strokovnjaki, kustosi in trgovci, ki so potrdili njihovo pristnost.

Ponaredki znova pri svojih lastnikih
Med deli, ki jih je prodal skozi desetletja, je bil med drugim ponaredek platna Venera iz leta 1532, ki je bilo v lasti princa Liechtensteina, in ga pripisujejo Lucasu Cranachu starejšemu. Kupčijo je sklenil, denimo, tudi za ponaredek slike Sveti Kozmo, ki jo je domnevno leta 1544 ustvaril Agnolo di Cosimo, bolj znan kot Bronzino. Obe deli sta bili vrnjeni lastnikom, potem ko so ju po pravnih znanstvenih pregledih ocenili kot ponaredka.

Pri tem so odkrili tudi skupne značilnosti z drugimi umetninami, zaseženimi v Parizu, ki so jih pripisovali Pietru Brueglu starejšemu in El Grecu, a so vse domnevni ponaredki, še piše The Art Newspaper.