Umetnik s pomočjo fotografije prikazuje umetnikov pogled na kulturno krajino, ki so jo zaznamovali številni zgodovinski dogodki in se v kolektivni spomin vpisuje v odvisnosti od javnosti in medijskih tolmačenj, je zapisala kustosinja Anita Zlomislić.

Foto: EPA
Foto: EPA

Dela Petkovićevega fotografskega niza spremljajo in komentirajo posledice družbene, ideološke in ekonomske tranzicije na Hrvaškem in v širši regiji.

Zagrebški umetnik Petković se je v zadnjih 15 letih s podobami kulturne krajine "poglobljeno posvečal vlogi fotografije kot pomembne kulturološke kategorije v procesu prikazovanja družbene stvarnosti", njegova fotografija pa je pogosto povezana z izkušnjo časa in prostora, ki sta pričevalca zgodovinskega spomina.

Šest simbolnih krajev, ki so zaznamovali tok polpretekle zgodovine
Hrvaška je po razpadu Jugoslavije "že 30 let družba v tranziciji, ki jo prav tako kot tisto po drugi svetovni vojni zaznamujeta negacija družbenih vrednot prejšnjega obdobja in zgodovinski revizionizem. Takšni prelomi v kontinuiteti na vseh ravneh družbe so kastrirala tudi številne pozitivne dosežke in dogodke prejšnjih časov, na mestu katerih je danes ostala velika praznina," je pojasnila kustosinja.

Petković z iz leta 2019 ustvarjenim nizom Damnatio memoriae nadaljuje raziskovanje odnosa do preteklosti, za njegove osrednje točke pa je izbral šest simbolnih krajev, ki so zaznamovali tok polpretekle zgodovine, od uvale Slana na otoku Pagu do politične šole v Kumrovcu, je še zapisala kustosinja.

Petković (1974) je diplomiral na Akademiji dramskih umetnosti v Zagrebu leta 1999. Med študijem je začel delovati kot reportažni fotograf. Sodeloval je z različnimi medijskimi hišami, kot so Panorama, Nacional, Europa Press Holding, Poslovni tjednik in Globus, hkrati je ustvarjal in objavljal avtorske fotografske projekte. Od leta 2005 je profesor na zagrebški Akademiji dramskih umetnosti. Od leta 2007 se ukvarja z družbeno angažiranimi razstavnimi in knjižnimi projekti.

Razstava bo na ogled do konca leta.