Domagoj Burilović in Tilyen Mucik

Galerija Photon
Odprtje v petek, 15. 3.
15. 3.‒5. 4. 2019

Njuni novejši seriji Flora Femina in Post Factum bodo na ogled predstavili danes, ujamete pa ju lahko do 15. aprila.

Domagoj Burilović in Tilyen Mucik sta nagrajenca festivala PhotoDays Rovinj za avtorsko fotografijo. Foto: Galerija Photon
Domagoj Burilović in Tilyen Mucik sta nagrajenca festivala PhotoDays Rovinj za avtorsko fotografijo. Foto: Galerija Photon

Slovenska fotografinja Tilyen Mucik ustvarja dela z digitalnim in analognim kolažiranjem. V seriji Flora Femina eksperimentira z neposrednim vplivom rastlin na fotografski film in jih kombinira s postopki antotipije ter klorofilnega procesa. Projekt izhaja iz samega postopka, v katerem se fotografija znajde v vlogi stranskega produkta in predstavlja zemljevid do občutkov, ki so bili za avtorico prisotni med potekom projekta.

Iz serije Flora Femina. Foto: Tilyen Mucik/Galerija Photon
Iz serije Flora Femina. Foto: Tilyen Mucik/Galerija Photon

Tilyen Mucik končuje podiplomski študij fotografije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Na festivalu Photodays Rovinj za avtorsko fotografijo je lani prejela nagrado v kategoriji Umetniški koncept. V svojem ustvarjanju se nagiba k tematikam ženskosti, lastne preteklosti in k botaniki, vse to je prisotno v seriji Flora Femina.

Med mitom in resnico
Burilovićeva serija Post Factum, ki mu je leta 2017 na festivalu Photodays Rovinj prinesla nagrado grand prix, je nastala, ko je hrvaški umetnik nekega dne na ulici majhnega dalmatinskega kraja našel zavrženo usnjeno trobo. V njej je bilo polno dokumentov in predmetov iz življenja neznanega moškega iz leta 1922. Fotograf je sklenil, da vsebino torbe dokumentira, ne da bi pri tem posebno pozornost namenjal niti lastnikovi identiteti niti kraju, kjer je torbo našel. Z distanciranim konstruiranjem zgodbe se je postavil v vlogo faktičnega pripovedovalca. Razpadajoči predmeti, ki so že davno izgubili svojo izvorno podobo, prav tako pomenskost, so zdaj postavljeni v kontekst avtorjeve interpretacije. Povsem okleščeni prvotne zgodovine v Burilovićevem projektu pripovedujejo novo zgodbo o nacionalističnem mitu o življenju ustaškega izseljenca iz lastne domovine. S pomensko dvoumnostjo pa stvaritev odpira vprašanje: ali je zgodba o najdeni torbi resnična.

Iz serije Post Factum. Foto: Domagoj Burilović/Galerija Photon
Iz serije Post Factum. Foto: Domagoj Burilović/Galerija Photon

Burilović tudi v seriji Post factum ostaja zvest prepoznavnemu konceptualnemu pristopu. Hrvaški fotograf, ki je končal podiplomski študiji slikarstva na Likovni akademiji v Splitu, se posveča tudi komercialni fotografiji in videoumetnosti.