Foto: Center in galerija P74
Foto: Center in galerija P74

Vizualna umetnica in grafična oblikovalka se na delih, ki jih predstavlja pod naslovom Vsakdanje, vsak dan je / Everyday I Have To, poigrava z risbo in kolažem. S predelavo starih erotičnih revij preizprašuje normative sprejemljivega upodabljanja telesnega in jih umešča v abstraktne kompozicije. Kot so ob razstavi zapisali v galeriji, se zdi tokratna razstava kot prelom z zaobljubo, ki jo je umetnica sama pri sebi dala ženskam: da jih bo varovala in pazila. Da bo pazila na njihovo strast, njihovo lepoto, njihovo seksualnost – jim dajala prostor za njihovo ranljivost, hkrati pa jih vedno in povsod izrazila njihovo intimo, najbolj globoka čustva in želje.

Ženske Mine Fine vedno združujejo moč in ranljivost. Vedno so bile varne in zaščitene v umetničini zgoščeno obarvani črni formi, telesnih fragmentih jasnih kontur, neke vrste praga, ki je varoval njihovo intimo. Tokrat umetnica to neprodušno črno barvno ploskev odpira in razgiba, s tem pa svet, iz katerega so njene ženske prišle. "Kot bi čutila, da lahko odloži svoje orodje, s katerim jih je varovala, da niso več potrebne črte, s katerimi jim je vedno ustvarila krhek, a močan oklep pred našim pretiranim vdorom v njihovo intimo, zdaj so tukaj, kot bi odgrnili zaveso, kot bi odstranili zunanje stene, zdaj so prišle na dan vse barve, na dan so prišle oblike, ki so bile vedno dovolj skrite, ni več strahu, ni več jutri, na katerega mora ženska misliti vsak dan in vsako uro, premišljati vsako svojo besedo in korak, zdaj je tukaj vse, pred nami, intenzivnost včerajšnje varovane intime in osebnosti je nadomestila preprosta, a močna dejanska podoba," piše ob razstavi.

Sorodna novica Avtoportret: 58 sekund z Mino Fino

Umetnica je s svojim ustvarjalnim procesom resda podobe žensk iztrgala realnosti, a jih obenem postavila v položaj moči. "Čustvo je mogoče prepoznati, točno vemo: šlo je za materinski odnos do njenih žensk in podob. A ni odrasla Mina Fina, odrasle so njene ženske, svet je še trši, svet je še bolj nevaren, a njene ženske so zdaj polnoletne, zato jih je spustila pred naše oči, drugače močne, drugače osvobojene, nič jim ne more več naš pogled, ne moremo jih prizadeti, ne moremo si jih vzeti. In zato je ta razstava prelom v času, v prostoru, v govorici avtorice, čutimo moč, čutimo svobodo – pa čeprav nam čas nadeva več okovov in čeprav je prihodnost morda strašljiva. In prav to nam sporoča avtorica: svoboda je, ko veš. Zdaj vemo. Takoj ko stopimo v galerijo, vemo. In vemo še nekaj: da smo dobrodošli. Da je vse ok. Nenadoma smo varni mi, ker nas varujejo one," so še zapisali v galeriji.

Mina Fina (1978) svojem delu uporablja risbo, animacijo, video in prehode med temi mediji ter jih oblikuje v končno obliko instalacije. Njene risbe aktivno posegajo v izbrano okolje. Gre za preproste vsakdanje podobe, portrete imaginarnih prijateljev, pripovedne fragmente, zapiske pogovorov ipd. Struktura njenih risb kaže na izjemno individualizirano in intimno naravo. Je članica oblikovalske skupine Ee in avdiovizualnega kolektiva YGT. Od leta 2008 redno razstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini.
Odprtje razstave bo danes ob 19.00, na ogled pa bo do 15. marca.