Likovni odmevi: Goran Bertok

Pravzaprav ga v prvi vrsti zanima človekov odnos do telesa, do bolečine, ki jo občutimo ob pogledu na izmučeno, shirano telo, ki se vse bolj oddaljuje od življenja in je vse bližje smrti.

Goran Bertok, Lakota. Foto: Goran Bertok
Goran Bertok, Lakota. Foto: Goran Bertok

V novi seriji je izčrpano telo posledica drugačnih okoliščin, kot smo jih spremljali v dozdajšnjih serijah – okostenela silhueta, ki kot privid vznika iz črnine, je posledica zavestne odločitve protagonistke, da se skrajnim fizičnim in psihičnim izkušnjam izpostavlja z odpovedovanjem hrane. Kot vselej doslej fotograf izkušnje anoreksije ne spremlja skozi prizmo dokumentarne fotografije, ne ustvarja zgodbe obolelih, pač pa gre za skoraj lirično spraševanje o naravi naše telesnosti in njene ranljivosti.

Avtor se ne ukvarja s psihološkimi motivi in socialnimi okoliščinami, ki človeka pripeljejo v takšno stanje, ampak vzporeja anoreksijo z ostalimi mejnimi izkušnjami, ki jih je opazoval v svojem delu – od sadomazohizma do preživetja v skrajnih okoliščinah koncentracijskih taborišč. Lakota je na neki način logično nadaljevanje fotografovega zanimanja, ki ga je od nekonvencionalnih spolnih praks prek radikalnejšega raziskovanja telesnosti vodila do ultimativne skrajnosti – fizične smrti.

Po vizualnem soočenju z razpadajočimi telesi v serijah PostMortem in Obiskovalci ter portretiranju Preživelih, torej podob našega neposrednega soočenja s smrtjo, Bertok telo opazuje, ko se ta približa svoji smrti. Ko je, kot so v Galeriji Photon zapisali ob razstavi, tako rekoč v "ljubezenskem odnosu" s smrtjo. "Pri tem ne gre za klasični duel med erosom in tanatosom, tukaj ni veliko prostora za eros, pač pa dominira tanatos, zato lahko kvečjemu govorimo o 'ljubezni do smrti' kot končni esenci vsega materialnega."

Razstavo bodo odprli danes ob 19.00 in bo na ogled do 24. aprila.

V Photonu se predstavlja fotograf Goran Bertok