Zaradi svoje ljubezni do konj in pozneje tudi konjskih dirk je Freud prišel v stik z zelo raznolikim naborom ljudi, ki so nato včasih postali njegovi naročniki ali modeli. Med njimi je bil denimo Andrew Parker Bowles, prvi mož Camille Parker Bowles. Foto: Ordovas/Stuart Burford
Zaradi svoje ljubezni do konj in pozneje tudi konjskih dirk je Freud prišel v stik z zelo raznolikim naborom ljudi, ki so nato včasih postali njegovi naročniki ali modeli. Med njimi je bil denimo Andrew Parker Bowles, prvi mož Camille Parker Bowles. Foto: Ordovas/Stuart Burford

Postavitev prikazuje dela, izposojena iz muzejskih in zasebnih zbirk, na katerih je predstavljen vpliv konj na umetnikovo življenje.

Lucian Freud se je nad konji začel navduševati že v zgodnjem otroštvu, ko je hodil jahat na podeželje, ven iz Berlina, kjer so konje redili njegovi stari starši. Pozneje so ga v internatu v Devonu včasih celo našli spečega v hlevih pri konjih. Freud je vse življenje skiciral in slikal konje, njegovo najzgodnejše ohranjeno delo pa je skulptura konja, ki jo je dokončal pri petnajstih letih.

Kot osrednji eksponat na razstavi velja izpostaviti delo Kobila je seno (Mare Eating Hay) iz leta 2006, ki do zdaj še ni bilo razstavljeno v javnosti. Slika je izposojena iz zasebne zbirke in je ena izmed dveh slik Sioux, kobile v centru Wormwood Scrubs Pony, kjer si je Freud med letoma 2003 in 2006 uredil začasni atelje.

V letu, ko bi umetnik praznoval sto let, so v Veliki Britaniji na ogled (ali pa se šele bodo odprle) vsaj tri različne razstave z različnimi poudarki na njegovem opusu. Foto: Ordovas/Stuart Burford
V letu, ko bi umetnik praznoval sto let, so v Veliki Britaniji na ogled (ali pa se šele bodo odprle) vsaj tri različne razstave z različnimi poudarki na njegovem opusu. Foto: Ordovas/Stuart Burford
Sorodna novica Razstava del Luciana Freuda prvič v dedovem zadnjem domovanju

Na razstavi so prvič javno na ogled tudi skicirke in umetnikova korespondenca, razstavljen pa je tudi slikarjev avtoportret iz leta 2002, ki je bil leta 2016 razstavljen v muzeju Met Breuer, med letoma 2019 in 2020 pa na Kraljevi akademiji.

"Obsedeni slikar mesa"
Lucian Freud (1922–2011) velja za enega od ključnih britanskih umetnikov 20. stoletja. Umetnostna kritika ga je včasih označevala kot "obsedenega slikarja mesa", ker so njegove študije aktov tako naturalistične. Rodil se je v Berlinu (bil je vnuk slovitega Sigmunda Freuda), leta 1933 pa je z družino pred nacisti pobegnil v Veliko Britanijo; britansko državljanstvo je imel od leta 1939 naprej.

Bacon in Freud, stebra britanske umetnosti 20. stoletja
Poleti so na dražbi prodali njegov portret, ki ga je naslikal britansko-irski slikar Francis Bacon, za kar 43,3 milijona funtov. Portret je bil naslikan leta 1964 in prikazuje Freuda z razgaljenimi prsmi in pošastnim obrazom, ki z iztegnjenimi rokami in stisnjenimi pestmi sedi na klopi. Temelji na črno-beli fotografiji, ki jo je posnel skupni prijatelj obeh umetnikov John Deakin, in osvetljuje prijateljstvo ter rivalstvo med umetnikoma. Po navedbah avkcijske hiše Sotheby's je delo "primer para dveh najpomembnejših slikarjev v kanonu umetnosti 20. stoletja". Bacon je umrl leta 1992, Freud pa leta 2011.

Foto: Ordovas/Stuart Burford
Foto: Ordovas/Stuart Burford