Maja Smrekar v svojih projektih razmišlja predvsem o vplivu naravnih ali tehnoloških sprememb na družbo in kako se ta sooča s sprejemanjem drugega. Foto: Mestna galerija Ljubljana
Maja Smrekar v svojih projektih razmišlja predvsem o vplivu naravnih ali tehnoloških sprememb na družbo in kako se ta sooča s sprejemanjem drugega. Foto: Mestna galerija Ljubljana

Fundacija Follow Fluxus je 16. štipendijo za sodobne umetnike in s tem prestižno mednarodno priznanje podelila Maji Smrekar. Štipendijo Follow Fluxus – After Fluxus sta leta 2008 uvedla mesto Wiesbaden v zvezni deželi Hessen in center za sodobno umetnost Nassauischer Kunstverein Wiesbaden (NKW), njen cilj je podpreti mlade mednarodne umetnike, katerih dela nadaljujejo ideje umetniškega gibanja Fluxus. Za štipendijo lahko nominirajo domači in mednarodni umetniki, stari od 18 do 47 let. Štipendija je odprta za vse medije vizualne umetnosti, vključno s performansom. Zmagovalki pripadata tudi rezidenca v Wiesbadnu in samostojna razstava leta 2024.

Sorodna novica Maja Smrekar: Ugotavljam, da je prav naša živalskost tista, ki nas dela najbolj človeške

Izbirni postopek poteka tako, da NKW povabi predstavnike mednarodnih umetniških ustanov, ki poudarjajo sodobno umetnost, da predstavijo do tri mogoče kandidate za to štipendijo. Končno selekcijo nato opravi neodvisna petčlanska mednarodna žirija, ki so jo letos sestavljali raziskovalna profesorica Bernske akademije umetnosti Hanna B. Hölling, sodobni umetnik Yama Rahimi, Michael Berger, Monique Behr iz Urada za kulturo Wiesbaden in Elke Gruhn, umetniška direktorica in kustosinja NKW-ja. Majo Smrekar je za nagrado predlagala Moderna galerija.

"Dela Maje Smrekar obsegajo širok spekter umetniških oblik, ki se raztezajo od hibridne umetnosti in performansa do fotografije. Združuje na praksi temelječe raziskave, ki raziskujejo potencial trenutne tehnologije in znanosti ter se pogajajo o temah ekofeminizma, tehnologije in družbenih struktur. Svoje ugotovitve deli v predavanjih, performansih in tekstih. V svoji umetnosti raziskuje povezave med ljudmi, živalmi in tehnologijo. Njene dolgotrajne predstave in mikroperformativnost, ki se ukvarja s človeškimi in nečloveškimi procesi, ustvarjajo intenzivne podobe, ki so skupaj z njenim sodelovalnim delovnim procesom globoko navdušile žirijo," so zapisali v utemeljitvi.