Neja Tomšič (r. 1982) je vizualna umetnica in pesnica, ki živi in ustvarja v Ljubljani. Po končanem študiju slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje je svoja dela predstavila na več samostojnih in skupinskih razstavah. Po akademiji se je izobraževala na doktorskem študiju na Fakulteti za humanistične študije v Kopru, kjer je raziskovala vlogo dokumentarnega filma v sodobni umetnosti. Za razstavo je pripravila trinajstminutni videoesej Delavci zapuščajo tovarno. Foto: Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.
Neja Tomšič (r. 1982) je vizualna umetnica in pesnica, ki živi in ustvarja v Ljubljani. Po končanem študiju slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje je svoja dela predstavila na več samostojnih in skupinskih razstavah. Po akademiji se je izobraževala na doktorskem študiju na Fakulteti za humanistične študije v Kopru, kjer je raziskovala vlogo dokumentarnega filma v sodobni umetnosti. Za razstavo je pripravila trinajstminutni videoesej Delavci zapuščajo tovarno. Foto: Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.

V Galeriji P74 je od danes pa do 27. maja na ogled razstava umetniških del vseh nominirancev za Nagrado skupine OHO. S svojimi projekti se predstavljajo zmagovalka letošnjega natečaja Lene Lekše, umetnik in fotograf Jošt Franko, vizualna umetnica in pesnica Neja Tomšič ter slikarka Dalea Kovačec.

Osrednjo neodvisno nagrado za mlade vizualne umetnice in umetnike do 40. leta, ki jo podeljuje Zavod P.A.R.A.S.I.T.E., si je umetnica Lene Lekše prislužila z novim delom Strategije požvižgavanja, v katerem je predstavila posnetek komuniciranja skupine sodelujočih žvižgačev na daljavo. Brez besed, precizno in kritično obravnava specifične okoliščine dela v dobi pandemije.

Lene Lekše: Sokolovo oko, 2019. Lene Lekše (r. 1995) je leta 2018 diplomirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer končuje magistrski študij. Foto: Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.
Lene Lekše: Sokolovo oko, 2019. Lene Lekše (r. 1995) je leta 2018 diplomirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer končuje magistrski študij. Foto: Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.
Sorodna novica Lene Lekše za Strategije požvižgavanja prejela nagrado skupine OHO

Del nagrade je tudi rezidenca v New Yorku
"Delo je pogumno, humorno in kritično hkrati. Nekoliko tvegana odločitev avtorice je bila poplačana in nagrajena,"
v sporočilu za javnost navajajo žirijo, ki so jo sestavljali Polonca Lovšin, Lenka Đorojević in Igor Španjol.

Kot zmagovalka bo Lene Lekše deležna tudi dvomesečne umetniške rezidence v prostorih Residency Unlimited v New Yorku in samostojne razstave v organizaciji Galerije P74 v Ljubljani.

Jošt Franko se je na natečaju predstavil z delom Jokers. Z razstavljenimi namiznimi kartami opozarja na problematiko beguncev. Oprl se je predvsem na dogodek, 15. julija 2020, ko je policija v bližini Velike Kladuše obkolila neuradno begunsko taborišče in zažgala osebne predmete prebežnikov. Med njimi je bil tudi komplet igralnih kart, ki ga je skupina Pakistancev izvlekla izpod goreče grmade.

V predstavitvi projekta je zapisal, da se igra migrantov, gejm, lahko razlikuje od iger ekarte ali euchre: "Njihova igra vključuje hojo v dobrem in slabem, po rekah, gozdovih, mestih, ki so jim sovražna, po območjih, obdanih s surovo pokrajino in umetnimi pregradami."

Jošt Franko (r. 1993)  je vizualni umetnik in fotograf. Njegovo delo se osredotoča na spregledana in skrita socialna vprašanja, ki jih obravnava v okviru interdisciplinarnih projektov. Njegova praksa temelji na medijih fotografije, videa, instalacije, kolaža in besedila. Foto: Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.
Jošt Franko (r. 1993) je vizualni umetnik in fotograf. Njegovo delo se osredotoča na spregledana in skrita socialna vprašanja, ki jih obravnava v okviru interdisciplinarnih projektov. Njegova praksa temelji na medijih fotografije, videa, instalacije, kolaža in besedila. Foto: Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.

Neja Tomšič je pripravila videoesej Delavci zapuščajo tovarno. Z njim želi prikazati pomen infrastruktur, ki omogočajo akumulacijo kapitala, slonijo na davčnih utajah in špekulacijah, na novih oblikah dela in na izčrpavanju ozemelj in teles. Kot je pojasnila v predstavitvi, se esej giblje v nasprotjih: "Vrača se k eni od prvih filmskih podob odhoda delavcev iz tovarne in pri tem sloni na dveh plateh kovanca konkretnega trenutka in prostora, tržiške ladjedelnice Fincantieri leta 2021."

Umetniški projekt temelji na bleščečih, zastraženih vratih vhoda v ladjedelnico in na iskanju podob – podob dela in izkoriščanja delavskega razreda – ki jih ta vrata varujejo in jih danes ni mogoče videti in zajeti.

Dalea Kovačec (r. 1993) končuje magistrski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Na fotografiji je delo Traces of the Past (2020). Foto: Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.
Dalea Kovačec (r. 1993) končuje magistrski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Na fotografiji je delo Traces of the Past (2020). Foto: Zavod P.A.R.A.S.I.T.E.

Dalea Kovačec z interaktivno instalacijo Mnemomat nadaljuje svoje raziskovanje vpliva medija fotografije na človekov spomin. Zanima jo, kako fotografija vpliva na ustvarjanje lažnih spominov, hkrati pa na njihovo spreminjanje in konstruiranje v odnosu med osebnim in kolektivnim. "Izolacija, samota in prepoved druženja so nas kolektivno pomaknile v čas, v katerem kronično primanjkuje spominov na sicer običajne dogodke," opozarja Dalea Kovačec.

Nagrado skupine OHO je Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. ustanovil v sodelovanju s partnerjema iz New Yorka, Foundation for Civil Society in Trust for Mutual Understanding. Je del mednarodne mreže Young Visual Artist Award, ki združuje sorodne nacionalne nagrade 11 evropskih držav.

Razstava nominirancev Nagrade skupine OHO