Mark Požlep in Maxime Berthou sta se na svojo dogodivščino z leseno ladjo podala leta 2015. Foto: MSUM
Mark Požlep in Maxime Berthou sta se na svojo dogodivščino z leseno ladjo podala leta 2015. Foto: MSUM

Muzej sodobne umetnosti Metelkova (MSUM) predstavlja novo razstavo iz serije Prepih. Skupni umetniški projekt Maxima Berthouja in Marka Požlepa z naslovom Hogshead 733 (2015–2020) sestavljajo potovanje od bretonskega Trebeurdena do škotskega otoka Islay z 20 postanki, pomorska pustolovščina, zgodba o dediščini, prijateljstvo in viski.

Postopek sledil obnovi tipične lesene ribiške jadrnice iz leta 1941, njenim zadnjim 733 miljam jadranja in dokončni preobrazbi barke, prežete s soljo in pustolovščinami, v soda za viski. Vsaka skrbno izbrana faza je omogočala raziskovanje poetike določene rokodelske veščine: grajenja jadrnic, jadranja, izdelovanja sodov in viskija.

Potovanje od bretonskega Trebeurdena do škotskega otoka Islay z 20 postanki je trajalo od 23. avgusta do 21. septembra 2015. Projekt sta Berthou in Požlep končala novembra 2020 s kinematografskim esejem Soutien de famille, ki je v MSUM-u na ogled premierno. Kustos razstave, ki bo na ogled do 29. avgusta, je Igor Španjol.

Viski se je tako staral v sodih, prežetih z morsko soljo in vetrom. Foto: MSUM
Viski se je tako staral v sodih, prežetih z morsko soljo in vetrom. Foto: MSUM
Spoznajmo sodobne slovenske umetnike

Prepih v umetnost prinese sveže ideje
Mark Požlep
(1981) deluje na polju vizualne in performativne umetnosti, prostorskih instalacij in videa. Njegova umetniška praksa vključuje popotovanja, ki so nekakšni dolgotrajni performansi in vzdržljivostna umetnost. Gre za intenzivno raziskovanje, da bi se razkrila napetost med politiko, poetiko in akcijo posameznika, piše na spletni strani MSUM-a.

Francoz Maxime Berthou (1981) ustvarja kinematografske eseje, ki temeljijo na izkušnji performativnih gest. Deluje v kontekstu praktičnega raziskovanja, pri čemer na znanost gleda skozi okvir umetnosti.

S serijo samostojnih razstav Prepih v MSUM-u predstavljajo sveže ideje na področju sodobne umetnosti, obenem pa opozarjajo na prekarni status večine umetnikov v Sloveniji – tudi tako, da so umetniki v seriji sicer "čuvaji v MG+MSUM, kjer skrbijo za razstavljena dela in obiskovalce".