Foto: Galerija Kresija
Foto: Galerija Kresija

Razstava prinaša dela monumentalnih in manjših formatov, ki ponujajo vpogled v umetnikov razvoj, postopno eksperimentiranje in spremembe v slikarski praksi. Kot je zapisala kuratorka Maša Žekš, dela naslavljajo problematična razmerja moči v oziru do strogo varovanih političnih meja in njihovih posledic. Podobe lovstva, ki v umetnikovem opusu pogosto nastopajo kot domača alegorija različnih oblasti, razmerij moči in njihove zlorabe, se v novi seriji prelevijo v dejanske podobe "tehničnih ovir", usodnih brodolomov in ponesrečenih poskusov prečkanja Sredozemlja.

Gegič se poigrava z idejo ultimativnega nadzora, neomajne avtoritete in nadvlade. Načrtno vključevanje živahnih in toplih barv v dela, ki so v glavnem nasičena z delikatno in težko prebavljivo vsebino, poudarja protislovje in eksponira kontrast, ki vzpostavlja satirično vzdušje in konceptu razstave doprinaša želeni cinizem in notranjo napetost, še beremo v zapisu kustosinje. Estetika sveže produkcije dodatno poudari in poglobi dvoumje in na piedestal postavi neposredno kritiko migrantke krize, njen diskurz v javnih medijih, človeško apatičnost in moralno diskrepanco.

Mito Gegič (1982) se je leta 2002 vpisal na slikarski oddelek Akademije za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO). Leta 2006 je v programu za izmenjavo študentov CEEPUS obiskoval Akademijo likovnih umetnosti v Zagrebu na oddelku za nove medije. Leta 2008 je diplomiral pri Hermanu Gvardjančiču in leta 2016 končal slikarsko specialko na ALUO-ju pod mentorstvom Zmaga Lenardiča. Razstavljal je na številnih referenčnih razstaviščih po Sloveniji in v tujini, med drugim v Indiji. Ukvarja se tudi s filmom, grafičnim oblikovanjem in soustvarjanjem žanrskega podkasta O.B.O.D. Živi in dela v Škofji Loki.

Mito Gegič – Očetnjava je jecljajoči jetnik