Foto: EPA
Foto: EPA

Številka se nanaša na zgornjo mejo segrevanja 1,5 stopinje Celzija, določeno s Pariškim sporazumom iz leta 2015, poroča stran DW.

Sorodna novica Okoljevarstvene skupine, ki izvajajo proteste v muzejih, finančno podprla tudi naftna dedinja

V središču protesta sta bili sliki z naslovom La maja vestida in La maja desnuda, je sporočila španska policija, ki je protestnici po akciji pridržala.

Protestniška skupina se sklicuje na poročilo ZN-ja
Aktivistična skupina Futuro Vegetal (Prihodnost rastlin) je že prevzela odgovornost za protest in na Twitterju objavila posnetek protesta. "Prejšnji teden so Združeni narodi priznali, da nas ni mogoče obdržati pod mejo 1,5 stopinje. Takoj zdaj potrebujemo spremembe," so tvitnili v skupini in se ob tem sklicevali na poročilo ZN-ja, ki opozarja, da se okno za omejitev emisij zapira.

"Obsojamo uporabo muzeja kot prostora za kakršen koli politični protest," pa so sporočili iz galerije Prado.

Pred začetkom podnebne konference COP27 v Egiptu
To je zadnja v vrsti akcij, v katerih okoljski aktivisti na potrebo po reševanju podnebne krize opozarjajo tako, da se prilepijo ali kako drugače posežejo v umetniška dela. Sobotni protest se je zgodil pred začetkom podnebne konference COP27 v Egiptu, ki se bo začela prihodnji teden.

V zadnjem času se je v znanih evropskih muzejih zgodila vrsta podobnih intervencij. Tarče so bile umetnine svetovno znanih umetnikov, kot so Sandro Botticelli, Leonardo da Vinci, John Constable, Claude Monet in Vermeer. Vse umetnine so ostale nepoškodovane, saj so bile za zaščitnim steklom.

Foto: EPA
Foto: EPA

Okoljski aktivisti želijo s tovrstnimi dejavnostmi opozoriti na posledice podnebnih sprememb. Z njimi tudi zahtevajo ustavitev proizvodnje energije iz fosilnih goriv, kot sta nafta in premog.

Sorodna novica Med podnebno katastrofo "se bojimo paradižnika ali krompirja na umetnini"

"Je umetnost vredna več kot življenje? Več kot hrana?"
Podobna intervencija se je med drugim zgodila sredi oktobra, ko sta članici aktivistične skupine Just Stop Oil v znamenito sliko Sončnice nizozemskega slikarja Vincenta van Gogha v londonski Nacionalni galeriji zalučali paradižnikovo juho. Tudi v tem primeru umetnina ni bila poškodovana, so sporočili iz galerije.

21-letna Phoebe Plummer, ki jo je spremljala 20-letna Anna Holland, je po akciji navzočim povedala: "Je umetnost vredna več kot življenje? Več kot hrana? Več kot pravica? Vas bolj zanima varovanje slike kot varovanje planeta in ljudi?"

"Življenjske stroške narekujejo fosilna goriva – cena življenja vsak dan postaja nevzdržna za milijone premraženih, lačnih družin. Ne morejo si privoščiti niti tega, da bi si pogreli pločevinko juhe."