Umetnik predstavlja svojo novonastalo serijo v Galeriji Y v Ljubljani – odprtje je danes ob 19.00, na ogled pa bo do 12. maja. Kustosinja razstave je Maša Žekš.

Mito Gegič, What Urge Will Save Us Now That Dicks Wont, 2023, 149 x 125 cm. Foto: Galerija Y
Mito Gegič, What Urge Will Save Us Now That Dicks Wont, 2023, 149 x 125 cm. Foto: Galerija Y

Serijo zaznamuje umetnikova specifična raba lepilnih trakov, živahnejših pigmentov in drznejših barvnih kombinacij. Prevladujejo rožnata, oranžna in turkizna v kombinaciji z bolj izstopajočimi izrazitimi odtenki modre in rdečkaste barve. Te so tudi toplejše, v kombinaciji z mehkejšimi linijami in mavrično drznostjo pa konkretneje ponazorijo ojačan simbolizem in vsebino, vezano na aktualne lokalne dogodke, beremo v spremnem besedilu.

Estetika sveže produkcije dodatno poudari dvoumje še vedno navzočih in vztrajajočih podob lovske kulture, lovskih prež, uplenjene divjadi in tradicije, ki se na aktualni razstavi spogleduje tudi z zgodovinsko-ideološkim konceptom.

Mito Gegič, Summer In The City Bring Me Low, 2023, 70 x 50 cm.Foto: Galerija Y
Mito Gegič, Summer In The City Bring Me Low, 2023, 70 x 50 cm.Foto: Galerija Y

"Poleg upodobljene vseprisotne srnjadi, zamišljene Jovanke, skupine razjarjenih policistov, pariških ščenetov in mejnih barier, dela naslavljajo izprijene medsebojne človeške odnose, katerih posledica je pasivna agresija. Podobe fantičev v spremstvu svojih mogočnih, avtoritativnih očetov ob uplenjeni divjadi aludirajo na logiko prenosa možatosti in odgovornosti na mlajšo generacijo sicer nadebudnih, a v sodobnem času s prežvečeno ideologijo obremenjenih in malodane avtomatsko moralno izpodkopanih sinov," je zapisano o razstavi.

Umetnik jasno in hkrati cinično naslavlja ohranjanje tradicije, vidik prenašanja moralnih vrednot iz roda v rod in izvajanje pritiska na receptiven podmladek, kar se pokaže v fenomenu t. i. toksične moškosti. To prikladno sovpada z zakoreninjenimi obredi iniciacije v okviru lovstva, ki v svoji srži izvaja z maskulinostjo in zaščitništvom povezan nadzor ter periodično eliminiranje.

"Umetnik s fragmentarnimi, razrezljanimi in barvno razbremenjenimi deli tako raziskuje absurdne človeške vzgibe, ki se porodijo iz brezplodne gonje po dopolnilni varnosti, absolutnem nadzoru, vsesplošni nadvladi nad okoljem, maksimalnem udobju in ne nazadnje skorajda patološko nedosegljive popolnosti starševske konstelacije," so še zapisali v galeriji.

Mito Gegič (1982) se je leta 2002 vpisal na slikarski oddelek Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (ALUO), obiskoval pa je tudi Akademijo Likovnih umjetnosti v Zagrebu na oddelku za nove medije. Leta 2008 je diplomiral, leta 2016 pa končal še slikarsko specialko. Razstavljal je po številnih razstaviščih po Sloveniji in v tujini, med drugim tudi v Indiji. Ukvarja se tudi s filmom, grafičnim oblikovanjem. Živi in ustvarja v Škofji Loki.

Mito Gegič, razstava v Galeriji Y