Spoj ornamentike in zlate barve v Klimtovi umetnosti je svoj vrhunec doživel s sliko Poljub iz let 1907/1908. Foto: EPA
Spoj ornamentike in zlate barve v Klimtovi umetnosti je svoj vrhunec doživel s sliko Poljub iz let 1907/1908. Foto: EPA

Do osme ure zjutraj so prodali 1730 žetonov po 1850 evrov za delo Klimta, ki velja za začetnika moderne umetnosti na rodnem Dunaju. To je skupaj v blagajno prineslo približno 3,2 milijona evrov izkupička, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.

Vsak od žetonov vsebuje košček mozaika kopije umetniškega dela v visoki ločljivosti in je tako edinstven. Žetone oziroma delčke mozaika celotne slike s podobo para v objemu so na platformi objavljali naključno. Če bodo prodani vsi žetoni, bo to po pisanju agencije APA dunajskemu muzeju prineslo 18,5 milijona evrov.

Generalna direktorica muzeja Stella Rollig in komercialni direktor Wolfgang Bergmann sta vstop muzeja v metasvet ocenila kot izjemen uspeh. Po ponedeljkovem začetku prodaje se akcija nadaljuje, še piše APA.

Nezamenljivi žetoni, skrajšano v NFT, so elektronski identifikatorji, ki potrjujejo, da je digitalni zbirateljski material pristen, kar potrjuje digitalna baza, poimenovana blockchain ali tehnologija veriženja podatkov. Uporabljajo jih kot dokaz, da je predmet pristen in enkraten. Tako rešujejo težavo, ki je osrednjega pomena za digitalne zbirateljske predmete: kako imeti lastništvo nad nečim, kar je mogoče enostavno in neskončno podvajati.

"Vsa umetnost je erotična"

Gustav Klimt se je rodil leta 1862 in je po končani šoli za umetno obrt od leta 1879 delal pri slikarju Hansu Makartu. Štiri leta pozneje je odprl lasten studio, specializiran za stensko slikarstvo.

Sorodna novica Razstavili bodo skrivnostno Klimtovo sliko. Lastniku je morala Avstrija podeliti imuniteto.

Leta 1897 je na Dunaju ustanovil umetniško skupino dunajska secesija. Umetniki secesije so se upirali tedanji klasični umetniški smeri in si prizadevali za preporod umetnosti. Med letoma 1900 in 1903 je Klimt ustvarjal stropne alegorične poslikave za Univerzo na Dunaju, ki pa so povzročile škandal.

Začetek nove ustvarjalne faze v njegovem delu je pomenil Beethovnov friz, ki je nastal za XIV. secesijsko razstavo leta 1902. Na njej sta bili v ospredju ornamentika in zlata barva – njun spoj je vrhunec doživel s sliko Poljub. Sicer pa je bil Klimtov osrednji subjekt žensko telo, njegova dela zaznamuje odkrit eroticizem. In tako je tudi sam nekoč dejal: "Vsa umetnost je erotična."