Portret deluje kot okno v turbulentno ljubezensko zvezo. Foto: Sotheby's
Portret deluje kot okno v turbulentno ljubezensko zvezo. Foto: Sotheby's

Pri dražbeni hiši so sliko opisali kot "prvi Dyerjev portret v naravni velikosti in prvi monumentalni Dyerjev portret na enem nosilcu, ki bo v zadnjem desetletju dan na dražbo".

Slika prikazuje golega Dyerja, ki je kot plenilec sključen nad svojo odvrženo srajco. Njegov obraz je umetnik naslikal potrojeno in ga prepletel s svojim lastnim obrazom, kar vzbuja vtis psihološke soodvisnosti, ki je bila značilna za njuno burno ljubezensko zvezo. Bacon in Dyer sta se zaljubila leta 1963, njuna zveza pa je imela velik vpliv na Baconova poznejša dela, ki pogosto tematizirajo človeško ranljivost.

Prelomen trenutek umetnosti 20. stoletja
Portret, ki bo dan na dražbo, je prvi v seriji desetih portretov Dyerja, ki jih je Bacon ustvaril med letoma 1966 in 1968. Danes je ohranjenih devet, enega je uničil požar leta 1979.

"Ta slika je eden izmed umetnikovih najranljivejših in intimnih vpogledov v njuno vrtoglavo ljubezensko zvezo," je pojasnil Gregoire Billault, Sothebyjev predsednik oddelka za sodobno umetnost. "Na trenutke strastna, intenzivna in žalostna – ta zveza je navdahnila številna Baconova najbolj cenjena dela in je še danes predmet razprav. Ta skrajno osebni in globoki portret tematizira napeto in viharno naravo njunega razmerja, simbolika pa nakazuje njune frustracije in globoko vzajemno ljubezen. To je neoporečna mojstrovina, ki dokumentira trenutek preobrazbe za Bacona in za umetnost 20. stoletja."

Tragičen konec ljubezni
Sliko je lahko javnost prvič videla na Baconovi pomembni samostojni razstavi v Galerie Maeght v Parizu leta 1966. Vključena je bila tudi v umetnikovo retrospektivo v pariški Grand Palais v letih 1971–1972. Dyer je dva dni pred odprtjem retrospektive umrl zaradi prevelikega odmerka uspavalnih tablet, položaj pa je še poslabšala zloraba alkohola.

George Dyer in Francis Bacon v Sohu, petdeseta leta. Foto: Sotheby's/John Deakin, zbirka: Dublin City Gallery The Hugh Lane
George Dyer in Francis Bacon v Sohu, petdeseta leta. Foto: Sotheby's/John Deakin, zbirka: Dublin City Gallery The Hugh Lane
Sorodna novica 30 let od smrti Francisa Bacona, ki je ustvaril nekaj najbrutalnejših del v zgodovini umetnosti

Nedavno je bila slika vključena v razstavo na Kraljevi akademiji umetnosti v Londonu.

Pol stoletja v zasebni zbirki
Sedanji lastnik jo je leta 1970 kupil v londonski Galeriji Marlborough. Več kot pet desetletij je bila v družinski zbirki, zdaj bo prvič ponujena na trgu, piše ARTnews.

Rekord najbrž ne bo padel
Baconove slike Dyerja veljajo za še posebej dragocene; slika Portret govorečega Georgea Dyerja iz leta 1966 iz omenjene serije je bila februarja 2014 na dražbi avkcijske hiše Christie's v Londonu prodana za 42,2 milijona britanskih funtov (48,2 milijona evrov).

Baconov dražbeni rekord pa še vedno držijo Tri študije Luciena Freuda iz leta 1969. Triptih je bil leta 2013 pri Christie's v New Yorku prodan za 142,4 milijona ameriških dolarjev (128,6 milijona evrov).