Foto: Galerija Velenje
Foto: Galerija Velenje

Nova stalna postavitev bo slovensko-srbsko slikarko predstavila z najbolj prepoznavnimi sklopi njenih del, so sporočili iz Muzeja Velenje.

Stalna razstava bo predstavljala izbor njenih najbolj reprezentativnih del – od olj, gvašev, slik na steklu, risb in skicirk do dokumentarnega gradiva iz zapuščine v klasični, multimedijski in ambientalni postavitvi z muzejskimi predmeti Muzeja Velenje.

Vse bolj abstrahirana figura
Skozi portret, predvsem avtoportret, je izpovedala svojo najintimnejšo življenjsko zgodbo. Slikala je figuralne kompozicije, tihožitja, portrete in krajine. Med vojno je risala in ustvarjala grafiko vojnega žanra. S figuro, ki je bila proti koncu življenja vse bolj abstrahirana, je izpovedala vse o svojih življenjskih prelomnicah in stiskah. Označujejo jo za slikarko ekspresivne poteze, liričnega realizma, dramatičnega intimizma in na koncu vzpona k abstrakciji.

Njena dela so vse od leta 1982 prihajala v Velenje na pobudo tamkajšnje galerije. Pridobili so jih z odkupi, pa tudi kot dar umetničinega življenjskega sopotnika in njegove dedinje.

Do leta 1999 je javnost skorajda ni poznala
Majda Kurnik je živela med leti 1920 in 1967, združevala je več umetniških talentov, glasbo, igro in slikarstvo, za svoj življenjski cilj pa je izbrala slednje. Otroštvo in del mladosti je preživela v Sloveniji. Med 2. svetovno vojno se je po izseljenstvu staršev, sestre in brata v Srbijo odločila, da jim bo sledila, čeprav je takrat že službovala kot učiteljica.

Kot so še zapisali v muzeju, razstava osvetljuje delo umetnice, ki je lokalna in slovenska javnost do leta 1999 skorajda ni poznala. Avtorica projekta je umetnostna zgodovinarka Milena Koren Božiček.