V ta fluid se lahko potopita katera koli snov in podoba. "Kar jo v likovni umetnosti loči do digitalne imažerije, je konstantna tendenca po utelešenju, da ni samo znakovna površina neke kontekstualne uporabe, temveč ohranja – kot bi bila delujoča snov – živo in enkratno navzočnost v sodobni umetnosti," še piše ob postavitvi, katere kuratorja sta Tomaž in Arne Brejc.

Foto: Galerija Equrna
Foto: Galerija Equrna

Na razstavi, ki jo lahko obiščete do 30. junija, razstavljajo Goran Bertok, Conny Blom in Nina Slejko Blom, Marjan Gumilar, Herman Gvardjančič, Dušan Kirbiš, Peter Koštrun, Zmago Lenárdič, Ira Marušič, Andrei Molodkin, Katja Pál, Tadej Pogačar, Uroš Potočnik, Oto Rimele in Vlado Stjepić.

Dandanes je rdeča izgubila enosmerne lastnosti napadalnosti, jeze, vzkipljivosti, nestrpnosti, moči in prestiža, je samo še ena dizajnerska barva, ki ji je v splošnem potrošništvu splahnel njen arhetipski pomen, opisujeta kuratorja.

"Res je še vedno povezana s čustvi, a za ljubezen, seks in strast, ljubosumje in maščevalnost so nam na voljo digitalni odtenki, ki se v medijski ponudbi tako hitro spreminjajo, da od stabilnih, tradicionalnih pomenov ne ostane dosti. Če je bila včasih rdeča tudi topla in pozitivna barva, je zdaj pomembnejša njena oblikovana vidnost v modi, notranji opremi in urbanem transportu." Še "ideološko rdeča" barva političnih strank je "prej nostalgija kot revolucionarna spontanost in pogum. Tako kot številne barve v današnjem nasičenem podobotvorju je postala običajna barva – pomen si mora šele izboriti in zato potrebuje agresivno formo."

Razstava, ki brez zadržkov preči različna področja
V slikarstvu ji je forma sicer zagotovljena, kompozicija določa njen status, obseg in pomen; praviloma še vedno velja, da večja, kot je rdeča ploskev, močneje deluje. V kiparstvu se spremeni v pokrivalno in pripovedno površino, v dizajnu pa so plastične in druge umetne snovi že same po sebi obarvane in "se rdeča lahko uvija, ostri, poleže, napenja ali drobi, kakor ji dopuščata uporabljena tehnologija in modelna struktura. Toda vsi ti postopki so ravno tako izvedljivi v katerikoli vizualni stroki."

Zato pričujoča razstava ne raziskuje samo njenega "sebstva", kaj je rdeče v rdečem, temveč tudi različne aplikacije in materializacije rdeče ter pri tem brez zadržkov preči različna področja od klasičnega slikarstva, grafike, fotografije, videa, do povsem konceptualnih načinov njene uporabe.