Foto: EPA
Foto: EPA

Likovno delo Johannesa Vermeerja iz leta 1665, Dekle z bisernim uhanom, postavljeno v muzeju Mauritshuis v Haagu, je ostalo nepoškodovano.

"Z veseljem sporočamo, da so naši zaposleni Dekle z bisernim uhanom vrnili na njeno pravo mesto v Mauritshuisu," so sporočili iz muzeja, od petka je tam spet na ogled.

Podnebne aktiviste, tri štiridesetletne Belgijce, so aretirali kmalu po incidentu, ki je osupnil obiskovalce in prisilil zaposlene v muzeju, da so območje slike ogradili, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Kot je pojasnila direktorica Martine Gosselink, je slika ostala nepoškodovana, kar so ugotovili po tem, ko so Vermeerjevo delo, ki je navdihnilo knjižno uspešnico in hollywoodski film, pregledali v muzejskem konservatorskem studiu.

Slika, nastala okoli leta 1665, prikazuje neznano dekle z modro ruto v laseh in velikim bisernim uhanom v ušesu. Širšemu občinstvu je podoba dekleta poznana predvsem zaradi istoimenske knjige Tracy Chevalier. Izmišljena zgodba o dekletu, ki naj bi jo slikar ovekovečil na tej sliki, je pozneje doživela tudi filmsko priredbo, v kateri je portretiranko upodobila Scarlett Johansson, slikarja pa Colin Firth. Vendar pa so bili Chevalierjini zapisi o dekletu bolj kot ne ugibanje, saj o sliki ni dosti znanega. Prvič se je pojavila leta 1881 na dražbi v Haagu. Foto: EPA
Slika, nastala okoli leta 1665, prikazuje neznano dekle z modro ruto v laseh in velikim bisernim uhanom v ušesu. Širšemu občinstvu je podoba dekleta poznana predvsem zaradi istoimenske knjige Tracy Chevalier. Izmišljena zgodba o dekletu, ki naj bi jo slikar ovekovečil na tej sliki, je pozneje doživela tudi filmsko priredbo, v kateri je portretiranko upodobila Scarlett Johansson, slikarja pa Colin Firth. Vendar pa so bili Chevalierjini zapisi o dekletu bolj kot ne ugibanje, saj o sliki ni dosti znanega. Prvič se je pojavila leta 1881 na dražbi v Haagu. Foto: EPA

Posnetki na družbenih omrežjih so pokazali moškega, oblečenega v majico z napisom Just Stop Oil, ki je svojo glavo prilepil na steklo, ki ščiti platno. Drugi je prilepil roko na steno, tretji pa je izpraznil pločevinko nečesa, kar je bilo videti kot paradižnikova juha. Aktivisti so dejali, da niso nameravali poškodovati slike, ki je sicer po besedah direktorice muzeja zelo krhka.

Sorodna novica Med podnebno katastrofo "se bojimo paradižnika ali krompirja na umetnini"

Aktivistična skupina Just Stop Oil želi spodbuditi nujne ukrepe za zaustavitev globalnega segrevanja, da bi na planetu še naprej lahko obstajalo življenje. Just Stop Oil je pritegnil pozornost in kritike zaradi svojih radikalnih taktik, vključno s ciljanjem na umetniška dela v muzejih. Julija so se aktivisti prilepili na okvir zgodnje kopije Zadnje večerje Leonarda da Vincija v londonski Kraljevi akademiji za umetnost in na The Hay Wain Johna Constabla v tamkajšnji Narodni galeriji.

Protest v muzeju Mauritshuis se je zgodil po tem, ko so aktivisti 14. oktobra v Narodni galeriji v Londonu v Sončnice Vincenta van Gogha zalučali paradižnikovo juho in v Nemčiji razmazali krompirjev pire po sliki Clauda Moneta. Obe platni sta bili zaščiteni s steklom in sta ostali nepoškodovani.

21-letna Phoebe Plummer, ki jo je spremljala 20-letna Anna Holland, je po akciji s paradižnikovo juho navzočim povedala: "Je umetnost vredna več kot življenje? Več kot hrana? Več kot pravica? Vas bolj zanima varovanje slike kot varovanje planeta in ljudi?"

"Življenjske stroške narekujejo fosilna goriva – cena življenja vsak dan postaja nevzdržna za milijone premraženih, lačnih družin, ne morejo si privoščiti niti, da bi si pogreli pločevinko juhe."