V razstavnem prostoru Ravnikar Gallery je od danes na ogled razstava Charlotte Klobassa. Avstrijska umetnica mlajše generacije se s postavitvijo z naslovom Sauce Hollandaise slovenskemu občinstvu predstavlja prvič.

Slika kot živ organizem
Slikarka k mediju pristopa studiozno: problematizira idejo kompozicije slike ter dosledno razmišlja, kako bo vsaka poteza njenega čopiča komunicirala z drugimi in kako bodo delovale vse skupaj. Svoj odnos s sliko doživlja kot živ organizem: kljub morda jasni predstavi o končnem rezultatu na začetku procesa, se slikarka in slika razvijata skupaj. Umetnica sledi zapovedi cikla spremeni – naslikaj na novo – znova spremeni, so zapisali v galeriji.

Razstava, ki je nastala v sodelovanju z Avstrijskim kulturnim forumom, bo na ogled do 24. novembra. Foto: Ravnikar Gallery Space
Razstava, ki je nastala v sodelovanju z Avstrijskim kulturnim forumom, bo na ogled do 24. novembra. Foto: Ravnikar Gallery Space

V svoji nedavni umetniški praksi se je Charlotte Klobassa posvetila raziskovanju apropriacije tujih, neznanih form, ki v svojem prvotnem okolju nosijo specifične (na videz nepomembne) pomene. Iz svojega okolja prevzema najrazličnejše elemente in motive, bodisi abstraktne bodisi figuralne, ki jih v mešanici portreta, tihožitja in abstrakcije pretvori na platna: gesto tuje roke iztrga iz njenega prvotnega konteksta, jo ponotranji in naredi za svojo.

Globlja resnica malikovanja narave
Pričujočo serijo Charlotte Klobassa gradi na repertoarju izraznih sredstev, zbranih v procesu večletnega raziskovanja. Slikarska platna obenem naslavljajo relativno nov fenomen. Avtorica je namreč v preteklem letu opazila naraščajoče zanimanje za naravo kot prostor pobega.

Trenutno atmosfero razume kot nekakšno zatišje pred nevihto, kjer fetišizirane naravne forme reprezentirajo našo ljubezen do narave in hkrati njen primanjkljaj, zato jo poskušamo v svoja življenja vnesti na različne načine, navsezadnje tudi skozi popularizirano zbiranje sobnih rastlin. Slikarska platna delujejo kot totemi, koščki narave, ki se je obupano oklepamo, jo povzdigujemo, imitiramo in naposled apropriiramo, so še zapisali v galeriji.