Leta 1935 rojena Teresa Burga se je prvotno šolala za arhitektko, vendar je leta 1966 s peterico v Limi delujočih umetnikov osnovala kolektiv Grupo Arte Nuevo. Njihova prizadevanja so bila usmerjena v spodbuditev sodobnih gibanj pop arta, minimalizma, op arta in happeninga na perujskih tleh.

Študij na umetniškem inštitutu v ZDA
Leta 1968 je s Fulbrightovo štipendijo v žepu odpotovala v ZDA, kjer je študirala in leta 1970 diplomirala na umetniškem inštitutu v Chicagu. V tem obdobju je nadalje prignala konceptualne elemente svojega dela in zavrnila običajne pojme umetniškega avtorstva z ustvarjanjem predmetov, ki bi jih lahko poustvaril prav vsak slehernik na podlagi podrobnih shem, ki jih je naredila.

Vrnitev v avtoritativni režim
V letu po diplomi se je vrnila v domovino, na čelu katere pa je takrat bil Juan Velasco Alvarado, njegov avtoritarni režim pa seveda ni bil naklonjen konceptualni umetnosti. Burga se je tako zaposlila na perujskem generalnem carinskem uradu, kjer je bila zadolžena za oblikovanje rešitev za povečanje upravne učinkovitosti digitalnih informacijskih sistemov. To delo je opravljala kar 30 let, v tem času pa je njena umetniška kariera zašla v pozabo, piše The Art Newspaper.

Mlada kustosa obiščeta 70-letnico
Leto 2006 pa je prineslo spremembo. Umetnica je imela že 70 let, ko sta na njena vrata potrkala mlada perujska kustosa Miguel Lopez in Emilio Tarazona – z željo, da se pogovorita o njenem delu. "Preprosto nisem verjela," je povedala Burga v intervjuju, ki ga je za umetniško revijo Manifesta leta 2014 opravil Lopez, saj je bila sprva prepričana, da ne bo nič iz tega. "Nato sem ju vendarle sprejela in si mislila 'prav, naj vstopita in bomo videli, kaj se bo zgodilo'," je opisala njihovo prvo srečanje.

Srečanje starejše umetnice in dvojice kustosov mlajše generacije je leta 2010 privedlo do samostojne razstave v Instituto Cultural Peruano Norteamericanu v Limi. To je bila njena prva samostojna razstava v zadnjih treh desetletjih, v enem samem desetletju pa jih je nato sledilo kar več kot ducat po vsem svetu.

Vključitev njenih del v priljubljeno potujočo skupinsko razstavo Radikalne ženske: Latinskoameriška umetnost, 1960–1985, je samo še dodatno spodbudila zanimanje za njeno delo tudi v ZDA.

Kritiške besede hvale po vsem svetu
Veliko kritiško odobravanje njenega ustvarjanja je Tereso Burga spodbudilo, da se je vrnila k delu v številnih medijih – vključno s kiparstvom, risanjem in instalacijami. Kritiki so poudarjali in še posebej cenili konceptualni okvir vsakega njenega posameznega projekta. Njene zgodnje raziskave družbenih vlog v Peruju še naprej odzvanjajo in so bile vključene tudi v njeno razstavo leta 2017 v Kiparskem centru v New Yorku približno pol stoletja po njihovem nastanku.

Vest o smrti Terese Burga so sporočili s perujskega ministrstva za kulturo, potrdili pa so jo tudi v newyorški galeriji Alexander Gray Associates in berlinski Galerie Barbara Thumm, s katerima je umetnica sodelovala.