Umrl je v času, ko se v newyorškem Mednarodnem centru za fotografijo končuje retrospektiva njegovega dela.

Foto: AP
Foto: AP

Svoj pečat je pustil v modni fotografiji in podobah vsakdanjega življenja. "S presunljivimi upodobitvami nemira in nasilja mestnega življenja je pripomogel k revoluciji v fotografiji," je ob smrti zapisal njegov sin Pierre Klein.

Bil je eden prvih, ki je z modeli fotografiral zunaj studia, so zapisali pri francoski tiskovni agenciji AFP.

Ni upošteval družbenih in umetniških stališč svojega časa
Njegova večinoma črno-bela dela se poigravajo s poudarjenim kontrastom in objekti, ki niso v središču. "Ker ni upošteval družbenih in umetniških stališč svojega časa," so pri Mednarodnem centru za fotografijo v New Yorku povedali za AFP, "je bil njegov pristop vizionarski".

Kleinova najbolj priljubljena fotografska dela, zbrana v knjigah, so Gun 1, New York (1955), The Holy family on bike (Rome, 1956), Cineposter (Tokyo, 1961), Vogue (1963), Love on the Beat (ovitek za album Sergea Gainsbourga, 1984), Club Allegro Fortissimo (1990) in Autoportrait (1995).

Foto: AP
Foto: AP

Kleina, ki je po drugi svetovni vojni živel v Franciji, je fotografija navdušila, ko je z igro pokra osvojil svoj prvi fotoaparat Rolleiflex, s katerim je nemudoma začel fotografirati pariške spomenike. Čeprav je bilo njegovo zgodnje delo dokaj abstraktno, je zgodaj v karieri pritegnil pozornost umetniškega direktorja revije Vogue Alexandra Libermana, ki je Kleina zaposlil, ko je bil star le 26 let. Spoznal ga je na razstavi svojih kinetičnih skulptur, saj je eksperimentiral tudi s kinetično umetnostjo.

Posnel je tudi več dokumentarcev
V filmski svet ga je povabil sloviti italijanski filmski ustvarjalec Federico Fellini, ki je Kleinu ponudil delo asistenta režiserja pri filmu Kabirijine noči. Njegov prvi film Brodway by Lights iz leta 1958 je po mnenju režiserja Orsona Wellesa "prvi film, ki je resnično moral biti v barvah".

Klein je za tem posnel film Muhammad Ali for Cassius the Great, ki je bil nekaj let pozneje z novimi posnetki predelan v film Muhammad Ali, The Greatest. Kot dolgoletni oboževalec tenisa je posnel tudi dokumentarec The French o Odprtem prvenstvu Francije.

Klein se je k fotografiji vrnil v osemdesetih letih prejšnjega stoletja in v naslednjih desetletjih izdal več knjig.