Pod naslovom Vse v enem, eno v vsem so združene risbe in tri med seboj ločene skupine figur, narejene v tehniki keramike in postavljene na višje podstavke, da se lahko obiskovalci z njimi soočijo iz oči v oči.

Skupina iz cikla Vse v enem, eno v vsem, žgana glina, podglazurna barva, 2018–2019. Foto: Galerija IJS
Skupina iz cikla Vse v enem, eno v vsem, žgana glina, podglazurna barva, 2018–2019. Foto: Galerija IJS

Nesreča privedla do novih umetniških odkritij
Kot je v razstavni zloženki napisala likovna kritičarka Nuša Podgornik, so se pred sedmimi leti med avtorjevimi prsti rojevali menhirji, na njihovi površini so se sčasoma začele nakazovati figure. Odkar je pred tremi leti med peko gline razneslo največji menhir, je Bone v raztreščenih delcih prepoznal povsem konkretne figure – ne tridimenzionalne, temveč figure kot obojestranski relief. Prvotno razočaranje se je v skladu s procesi zavedanja transformiralo v ugotovitev: vse v enem, eno v vsem, ki je postala vodilni motiv in navdih za njegovo nadaljnje ustvarjanje, pa tudi za naslov razstave.

Njegovi figuralni liki popačenih izrazov so združeni v groteski kot ornamentu in reliefu, ki povezuje stilizirane človeške ter živalske oblike in groteski kot kratki pripovedi ali drami z globljim smislom.

Čeprav je bila celotna razstava dokončana že med letoma 2018 in 2019, bi v kontekstu časa, v katerem poteka, v skupinah figur po besedah likovne kritičarke lahko prepoznali tudi aktualne grupacije vseh vrst: koronavirusne, strankarskopolitične, protestniške.

Iz cikla Vse v enem, eno v vsem (povečava detajla), žgana glina, podglazurna barva, 2018–2019. Foto: Galerija IJS
Iz cikla Vse v enem, eno v vsem (povečava detajla), žgana glina, podglazurna barva, 2018–2019. Foto: Galerija IJS

Miro Bone, kot je zapisala, ustvarja intuitivno, spontano in v duhu časa. S svojimi deli ničesar ne kritizira, saj sprejema svet takšen, kakršen je – kavzalen. Pazi, da ohranja mir v sebi, išče tišino, praznino in notranjo zazrtost. Pri likovnem ustvarjanju ga vodita neizčrpen vir navdiha in modrosti narave in intuicija, ki ga je pripeljala tudi k miniaturnim risbam. Ikonografsko pomembna izbira je tudi kvadratni format risb in skic, s katerimi se predstavlja na razstavi – kvadrat kot simbol elementa zemlje, strani neba, starostnih dob, združevanja, povezovanja, umirjenosti, zaščite in predvsem stabilnosti.

Miro Bone (1952) je diplomirani ekonomist. Po karieri v podjetništvu se je posvetil umetnosti. Izobraževal se je pri slikarju in grafiku Arjanu Preglu, kiparki in oblikovalki keramike Evi Peterson Lenassi ter na delavnicah pri keramiku Curtu Benzlu iz Collubus College of Art and Design v Ohio v ZDA. Živi in ustvarja na Krasu, kjer ima atelje. Razstava v Galeriji Instituta "Jožef Stefan" bo na ogled do 22. julija.