Paul Cézanne, okoli 1861. Foto: Wikipedia
Paul Cézanne, okoli 1861. Foto: Wikipedia

Za kampanjo stoji Društvo Paula Cezanna, ki si, kot poroča portal Art Newspaper, prizadeva, da bi se zapisovanje slikarjevega imena vrnilo k prvotnemu provansalskemu črkovanju. Glavni pobudnik je Philippe Cezanne, častni predsednik društva in umetnikov vnuk, ki pravi, da v krajevnem narečju v Aix-en-Provenceu, kjer je umetnik živel, naglasov ne uporabljajo.

Avtoportret, 1875, Musée d'Orsay. Foto: Wikipedia
Avtoportret, 1875, Musée d'Orsay. Foto: Wikipedia

Kot poudarja, slikar svojega imena ni zapisoval z ostrivcem in tako ni podpisoval niti slik niti pisem, vsaj dokler ni prišel v Pariz.

Po besedah Yuvala Etgarja, direktorja raziskovalnega in razstavnega oddelka v galeriji Luxembourg & Dayan, je začel Cézanne svoje ime z ostrivcem zapisovati v šestdesetih letih 19. stoletja, ko je prispel v Pariz, kjer so ljudje pogosto napačno izgovarjali njegov priimek.

Etgar je kampanjo zasledil med pripravo kataloga za lansko razstavo Reconstructing Cezanne. Založnik kataloga Ridinghouse v opombi ponudi pojasnilo za navajanje umetnikovega imena brez ostrivca – izjema so le tisti primeri, kjer gre za citiranje drugih virov. "Črkovanje Cezannovega imena z ostrivcem je postopoma prevzela njegova žena Hortense Fiquet (vendar šele v 90. letih 19. stoletja), verjetno zato, da bi Parižanom in ljudem zunaj Provanse nakazali izgovarjavo. To je ena prvih publikacij, ki sledi pobudi Društva Paula Cezanna, da se akcent opusti."

V Provansi, kjer je bil slikar doma, se je podpisoval brez ostrivca. Foto: Wikipedia
V Provansi, kjer je bil slikar doma, se je podpisoval brez ostrivca. Foto: Wikipedia

Slikarjev vnuk je dejal, da bo čas pokazal, ali se bo takšno pisanje širše uveljavilo. Kot pravi, se je dvom o pravilnem zapisovanju dedovega priimka izrazil, ko je leta 2011 kuriral razstavo Cézanne in Pariz. Po poročanju portala je dodal, da pobuda ni mišljena kot diktat, ampak zgolj "spoštljiva spodbuda".