Ena izmed upodobitev španske vladarice in regentke Nizozemske Isabelle Clare Eugenie, ki jih je ustvaril Anthony van Dyck. Foto: Wikimedia
Ena izmed upodobitev španske vladarice in regentke Nizozemske Isabelle Clare Eugenie, ki jih je ustvaril Anthony van Dyck. Foto: Wikimedia

Wright je za platno, na katerem je upodobljena španska vladarica in regentka Nizozemske Isabelle Clara Eugenia, odštel pičlih 65 funtov (slabih 80 evrov). Šele nedavno je ugotovil, da bi lahko šlo za izvirno delo Anthonyja Van Dycka (1599–1641). Ustvaril naj bi jo za kralja Karla I. Angleškega.

Več kot pol stoletja neprepoznan morebiten izvirnik
Umetnostni zgodovinar je v zadnjih letih odkril številna izvirna dela starih slikarskih mojstrov v javnih in zasebnih zbirkah, a je šele zdaj ugotovil, da na steni njegove dnevne sobe visi delo, pod katero se je nemara podpisal Van Dyck. Kot se spominja, je sliko kupil pri nekem preprodajalcu v zahodnem Londonu. "Kupil sem jo kot kopijo, kot umetnostni zgodovinar. Nisem bil pozoren nanjo," je povedal za The Guardian in sindrom, ko se kot strokovnjak ni posvetil delu, primerjal z rekom, da je kovačeva kobila vedno bosa.

Platno bi lahko bilo po njegovi oceni vredno okoli 48.000 evrov, ob čemer so pri Guardianu dodali, da nekatera van Dyckova dela dosegajo tudi sedemmestne vsote. Wright se je po nedavnem spoznanju odločil, da bo umetnino posodil muzeju Cannon Hall v Barnsleyju, ki hrani zbirko stvaritev flamskih in nizozemskih umetnikov 17. stoletja.

Anthony van Dyck: Avtoportret s sončnico, 1633. Foto: Wikipedia
Anthony van Dyck: Avtoportret s sončnico, 1633. Foto: Wikipedia

Veliko portretov nizozemske vladarice iz van Dyckove delavnice
Christopher Wright je na sliko v svojem domu postal pozoren šele po obisku znanca Colina Harrisona, kustosa evropske umetnosti v muzeju Ashmolean v Oxfordu, ki mu je dejal, da ima na steni izvirno van Dyckovo delo. Sliko je zato odnesel na umetnostni inštitut Courtauld London, kjer so jo očistili in preučili.

V Avtorja poročila Kendall Francis in Timothy McCall sta zapisala, da bi lahko bila delo van Dyckove delavnice pod njegovim mentorstvom. Dodala sta še še, da je iz njegove delavnice prišlo toliko portretov vladarice, da je zelo težko oceniti, do katere mere so bili v njihov nastanek vključeni tudi mojstrovi pomočniki.