Fotografijo Pablo Picasso et les petits pains je Robert Doisneau posnel leta 1952. Leta 2020 jo je s pomočjo staršev poustvarila mlada ljubiteljica kruha. Foto: Twitter/Julia Soussana
Fotografijo Pablo Picasso et les petits pains je Robert Doisneau posnel leta 1952. Leta 2020 jo je s pomočjo staršev poustvarila mlada ljubiteljica kruha. Foto: Twitter/Julia Soussana

Po besedah Annelise Stephan iz Muzeja Getty so do petka prejšnjega tedna prejeli že približno 100.000 odgovorov na svoj "izziv". Dnevno prejmejo več sto fotografij poustvaritev umetnin, tudi iz Evrope. (Res pa je, da ljudje poustvarjajo slike iz različnih svetovnih muzejev, ne le iz Gettyjevega.)

Največ trije rekviziti
V muzeju so marca ob zaprtju ljubiteljem umetnosti postavili izziv, naj izberejo svoje najljubše delo iz njihovega spletnega arhiva in ga na svoj način poustvarijo doma. Pri tem lahko "uporabijo" tri predmete oz. materiale, ljudi ali hišne ljubljenčke.

Sliko perica (La Blanchisseuse) iz leta 1761 je naslikal Jean-Baptiste Greuze, poustvarili pa sta jo Elizabeth Ariza in njena hčerka,
Sliko perica (La Blanchisseuse) iz leta 1761 je naslikal Jean-Baptiste Greuze, poustvarili pa sta jo Elizabeth Ariza in njena hčerka, "rojena igralka". Foto: The Getty Museum/Elizabeth Ariza

V muzeju so presenečeni nad številnimi domiselnimi in šaljivimi rešitvami, priznava Annelisa Stephan. Sodelujoči so mojstrovine svetovnih umetnikov na svoj način interpretirali s toaletnim papirjem, kavnimi filtri, brisačkami, sesalniki za prah, živili, hišnimi ljubljenčki in še marsičim. Med najbolj priljubljenimi deli, ki so si jih izbrali, pa so slike Vincenta van Gogha, Jana Vermeerja, Rembrandta, Salvadorja Dalija in Fride Kahlo.

Mops v vlogi Vermeerjve lepotice
Tako je nekdo poustvaril Van Goghovo sliko perunik iz plastelina, lesenih perl in narezanega korenja, za Vermeerjevo Dekle z bisernim uhanom pa je moral pozirati mops s šalom in uhanom. Neka ljubiteljica umetnosti je antično skulpturo harfista interpretirala s pomočjo cevi svojega sesalnika za prah, slika perice, ki jo je naslikal francoski slikar Jeana-Baptiste Greuze, pa je na novo zaživela v podobi deklice ob pralnem stroju.

Trenutek, ko je Perzej usmrtil Meduzo, je Caravaggio upodobil dvakrat. Meduzin obraz je zamenjal z lastnim, kar je bila izvrstna iztočnica za oboževalko umetnosti, ki je zdaj v isto vlogo postavila sebe. Foto: Twitter/Alyssa Meritt
Trenutek, ko je Perzej usmrtil Meduzo, je Caravaggio upodobil dvakrat. Meduzin obraz je zamenjal z lastnim, kar je bila izvrstna iztočnica za oboževalko umetnosti, ki je zdaj v isto vlogo postavila sebe. Foto: Twitter/Alyssa Meritt

Bi v muzeju katero sliko preučili tako natančno?
Muzej Getty je številne prispele rešitve objavil na Twitterju, Instagramu in Facebooku. Nekateri so svoji nalogi posvetili tudi po več ur. "Vsekakor veliko več, kot bi kdor koli v muzeju porabil pred katero od umetnin," je pripomnila Stephan. Akcija se bo nadaljevala, dokler bo muzej zaradi pandemije novega koronavirusa zaprt.

Tihožitje z ribami, zelenjavo, pecivom, lonci in vrčema na mizi je Jean-Siméon Chardin naslikal v 18. stoletju. Danes je prizor mogoče poustvariti skoraj brez napora, predvsem s smislom za humor. Ker so v igri
Tihožitje z ribami, zelenjavo, pecivom, lonci in vrčema na mizi je Jean-Siméon Chardin naslikal v 18. stoletju. Danes je prizor mogoče poustvariti skoraj brez napora, predvsem s smislom za humor. Ker so v igri "dovoljeni" le trije rekviziti, je bilo treba nekaj elementov izpustiti. Foto: Twitter
Sliko Gospodarjev glas umetnika Francisa Barrauda je leta 1900 odkupilo podjetje The Gramophone Company; psiček je pozneje postal logotip njihovih različnih znamk. Foto: Twitter/Rachel Forrest
Sliko Gospodarjev glas umetnika Francisa Barrauda je leta 1900 odkupilo podjetje The Gramophone Company; psiček je pozneje postal logotip njihovih različnih znamk. Foto: Twitter/Rachel Forrest
Astronoma (1668) Johannesa Vermeerja je z moževo pomočjo poustvarila Ann Zumhagen-Krause. Izvirnik je sicer na ogled v pariškem Louvru. Foto: The Getty Museum/Ann Zumhagen-Krause
Astronoma (1668) Johannesa Vermeerja je z moževo pomočjo poustvarila Ann Zumhagen-Krause. Izvirnik je sicer na ogled v pariškem Louvru. Foto: The Getty Museum/Ann Zumhagen-Krause
Zehajoči avtoportret Josepha Ducreuxa iz leta 1783 za marsikoga zelo dobro ponazarja čas karantene. Paul Morris pravi, da je imel sliko od nekdaj rad. Foto: The Getty Museum/Paul Morris
Zehajoči avtoportret Josepha Ducreuxa iz leta 1783 za marsikoga zelo dobro ponazarja čas karantene. Paul Morris pravi, da je imel sliko od nekdaj rad. Foto: The Getty Museum/Paul Morris