Župan si obeta, da bodo nesoglasja rešili do konca marca.

Kot je povedal bohinjski župan Jože Sodja, so na občini prejeli poročilo nadzornega odbora o nesorazmernem financiranju krajevnih skupnosti. Očitek je bil, da Krajevna skupnost Stara Fužina – Studor prejema več denarja kot druge krajevne skupnosti, saj pobira parkirnino na začasnem parkirišču Labora, parkirišču pod kulturnim domom in na parkirišču na Vorančkovci, prav tako pobira cestnino za gozdno cesto Voje–Vogar–Blato.

Na občini so zato pripravili spremembo odloka o prometnem režimu, po katerem bi se krajevni skupnosti vzelo upravljanje parkirišč in gozdne ceste ter bi vse parkirnine in cestnine pobirala Občina Bohinj, ki to dejavnost že opravlja na drugih parkiriščih po občini.

Predlagana sprememba je razburila predsednika sveta Krajevne skupnosti Stara Fužina - Studor Bojana Travna. Kot je poudaril, omenjena krajevna skupnost, ki je zaradi turizma najbolj obremenjena s pločevino, namreč že desetletja sama upravlja parkirišča.

Na ta način krajevna skupnost, ki ima tudi največ prebivalcev znotraj Triglavskega narodnega parka (TNP), zbere okoli 400.000 evrov dodatnih prihodkov letno. "Ta sredstva vlagamo nazaj v javno infrastrukturo, obnavljamo cesto, financiramo prireditve in zagotavljamo naš način življenja. To je stvar neke samobitnosti, ki jo je Krajevna skupnost Stara Fužina – Studor imela ne le od nastanka občine Bohinj, ampak tudi, ko je še bila pod občino Radovljica," je dejal Traven.

"Kar naenkrat pa je na začetku decembra, ne da bi kdor koli kogar koli obvestil, prišel predlog o spremembi odloka, kjer župan občinskemu svetu predlaga, da se nam vzame upravljanje parkirišč in gozdne ceste," je izpostavil Traven, ki meni, da gre za politični stampedo.

Kot pravi, razume nervozo župana in prebivalcev drugih krajevnih skupnosti, češ da ima njihova krajevna skupnost privilegiran položaj, ker ima lastna sredstva, s katerim lahko postori več. Vendar pa Traven ne vidi rešitve v tem, da bi ukinjali model, ki v njihovi krajevni skupnosti deluje, temveč v tem, da bi tudi druge krajevne skupnosti opolnomočili, da bi delale na enak način in bi prejemale sredstva od parkirnin.

Na občini razpolagajo s pravnim mnenjem, da takšno financiranje krajevnih skupnosti ni skladno z zakonskimi predpisi, krajevna skupnost pa je pridobila nasprotujoče pravno mnenje, da takšna praksa ni sporna. "Srce me boli, da se občina in krajevna skupnost, ki je ožji del občine, pogovarjata preko odvetnikov," je poudaril župan, ki si želi, da bi se jim uspelo glede omenjenega vprašanja dogovoriti.

Zato je, je poudaril, kot župan tudi vztrajal, da se odlok sprejema v dveh branjih in da se bodo po potrditvi na decembrski seji zdaj do naslednjega branja o tem pogovorili in dogovorili. "Zadeve je treba predebatirati in se dogovoriti, ne pa stepsti," je prepričan župan.

Svet krajevne skupnosti je ta mesec izvedel zbor krajanov, na katerem so, kot je povedal Traven, sklenili, da si ne bodo pustili vzeti tistega, kar jim pripada. "Svet krajevne skupnosti je od krajanov dobil zelo jasen mandat, da lahko za zaščito interesov krajevne skupnosti uporabi vsa pravna sredstva, če bo to potrebno," je dejal.

Hkrati z urejanjem vprašanja parkirišč je zbor krajanov svetu krajevne skupnosti po Travnovih besedah dal tudi mandat, da se do konca marca z Občino Bohinj dogovori tudi glede dokončne ureditve pravnoformalnega statusa tega območja, ki leži znotraj TNP-ja.

Kot je poudaril župan, je smiselno ob vprašanju parkirnin sprejeti tudi odlok o delovanju krajevnih skupnosti, ki ga občina potrebuje. Prepričan je, da bi zadevo lahko rešili po predlogu, da bi se denar od parkirnin razdelil tudi drugim krajevnim skupnostim glede na njihovo obtežbo s prometom, saj ni obremenjena le Stara Fužina, temveč tudi drugi kraji v občini.