80-letni režiser se pripravlja na snemanje filma Megalopolis. Foto: EPA
80-letni režiser se pripravlja na snemanje filma Megalopolis. Foto: EPA

Legendarni režiser ene najbolj cenjenih mafijskih trilogij bo dolgo načrtovani projekt h koncu speljal v letu, ko dopolnjuje 80 let. Scenarij za znanstvenofantastično zgodbo Megalopolis je sicer napisal že na začetku 80. let, vendar so njegovo uresničitev vedno znova ob stran potisnili drugi projekti. Resneje je k filmu znova pristopil ob prelomu tisočletja, vendar pa so produkcijo nato ustavili napadi 11. septembra. Zgodbo filma je namreč Coppola postavil v uničeni New York, ki ga skuša arhitekt rekonstruirati po veliki katastrofi. Na podlagi sinopsisa primerjajo Coppolov scenarij s kultnim Metropolisom Fritza Langa in pa romanom Izvir filozofinje Ayn Rand.

Sorodna novica Boter, 45 let pozneje: Corleonejevi še vedno impresiven klan

"Tako je, to leto bom začel uresničevati dolgoletno ambicijo, da bi uresničil veliko delo, oprt na vse, česar sem se naučil v svoji dolgi karieri, vse odkar sem pri 16 letih delal v gledališču. Šlo bo za epsko delo velikih razsežnosti, ki sem ga poimenoval Megalopolis," je Coppola dejal za Deadline.

Napoveduje številčno igralsko zasedbo. To je v preteklih letih že poskušal začrtati ‒ marsikdo je že pristopil in potem tudi odpadel od projekta ‒ med drugim Warren Beatty, Robert De Niro, Paul Newman in Russell Crowe. Trenutno se govori, da bi glavno vlogo lahko prevzel Jude Law, vendar uradnih podatkov o igralcih še ni.

Coppolov filmski ep o mafijskem življenju Boter iz leta 1972, za katerega je po romanu Maria Puza napisal tudi scenarij, je dobil tri oskarje in dosegel enega največjih komercialnih uspehov v zgodovini filma. Drugi del zgodbe je sledil leta 1974, tretji pa 1990. Foto: Imdb
Coppolov filmski ep o mafijskem življenju Boter iz leta 1972, za katerega je po romanu Maria Puza napisal tudi scenarij, je dobil tri oskarje in dosegel enega največjih komercialnih uspehov v zgodovini filma. Drugi del zgodbe je sledil leta 1974, tretji pa 1990. Foto: Imdb

Mislim, da so bili kino, filmi in čarovnija od nekdaj tesno povezani. Prvi stvaritelji filmov so bili čarovniki.

Francis Ford Coppola

Če bo produkcija Megalopolisa zares stekla še to leto, bo to Coppolov prvi celovečerec po filmu Twixt leta 2011. Francis Ford Coppola se je rodil na današnji dan leta 1939 v Detroitu v italijansko-ameriški družini. Njegova mati Italia izvira iz Neaplja, njegov oče Carmine Coppola, dirigent in skladatelj, ki je skupaj z Ninom Roto zaslužen za izvirno glasbo v Botru, iz Lucanie.

Francis Ford je bil bolehen otrok, med okrevanjem po otroški paralizi je mesece preživel v igranju z lutkami in si izmišljal dialoge. Zgodaj ga je nagovoril tudi film in temu je posvetil študij. Diplomiral je iz filmske režije na univerzi Hofstra v New Yorku, se preselil v Kalifornijo in kot eden prvih resnih filmarjev nadaljeval študij na prestižni UCLA.

Prvi celovečerni film Dementia 13 je posnel leta 1963, pozornost pa je vzbudil s filmom You're a Big Boy Now (1966) in zlasti z muzikalom Finian's Rainbow (1968). Leta 1972 je posnel film Boter, ki se je zapisal med najbolj cenjena dela ameriške kinematografije. Filmu sta sledila drugi (1974) in tretji del (1990).

Foto: EPA
Foto: EPA

Družini Corleone in Coppola
V intervjujih je večkrat dejal, da so odnosi članov družine Corleone v marsičem podobni družini Coppola. "Večino stvari družine Corleone sem vzel iz svoje družine," je nekoč dejal. Tako je sestro Talio Shire v vseh treh filmih zasedel kot sestro Michaela Corleoneja, v manjših vlogah nastopata oče in mati, hčer Sofio pa je kljub nasprotovanju studiev zasedel kot Corleonejevo hčer Mary v tretjem Botru. In celo Diane Keaton, filmska žena Michaela Corleoneja, je lik Kay Adams oblikovala kar po režiserjevi ženi Eleanor Coppola.

"Vojni film, ki bo končal vse vojne filme"
Leta 1979 je posnel še eno filmsko klasiko ‒ Apokalipsa zdaj, o kateri je Marcel Štefančič jr. je v Mladini zapisal, da je "Francis Ford Coppola odšel v filipinsko džunglo, da bi posnel ultimativni film o vietnamski vojni, vojni film, ki bo končal vse vojne filme ‒ ven je prišla Apokalipsa zdaj, film, ki je bil žanr zase. Film, ki naj bi končal vojne filme, je postal film, ki je skoraj končal njegovo življenje."

Med prvim Botrom in Apokalipso zdaj je Coppola v svojem megalomanskem slogu razmišljal o velikih zgodbah, kot je recimo filmska priredba Marquezovega romana Sto let samote ali Osvojitev Mehike. A Apokalipsa ga je duševno in fizično popolnoma izčrpala, tako kot vse v filmski ekipi.

Apokalipsa zdaj je osvojila dva oskarja ‒ za najboljšo fotografijo in najboljši zvok, nominirana pa je bila še v šestih kategorijah, vključno s tisto za najboljši film (kipec je osvojil Kramer proti Kramerju) in režijo. Foto: Imdb
Apokalipsa zdaj je osvojila dva oskarja ‒ za najboljšo fotografijo in najboljši zvok, nominirana pa je bila še v šestih kategorijah, vključno s tisto za najboljši film (kipec je osvojil Kramer proti Kramerju) in režijo. Foto: Imdb

Po Mojstru za dež (1997) se je Coppola za nekaj časa umaknil iz režije in se usmeril v vinarstvo na svojem posestvu v Kaliforniji. Kot producent je sodeloval pri filmih hčere Sofie, od prvenca Deviški samomori, Izgubljeno s prevodom do Marie Antoinette.

Med njegovimi pomembnejši filmi so še The Rain People (1969), Prisluškovanje (1974), Cotton Club (1984), Gardens of Stone (1987) in Drakula (1992).