Večina na varčevanje za zrela leta pomisli prepozno
Pri zdajšnji demografski sliki in pokojninskem sistemu, ki tudi z manjšimi popravki ne omogoča občutnejšega povečanja pokojnin, se krepi zavest o nujnosti varčevanja za zrela leta.
Kakšne so smernice varčevanja
Objavljeno: 24. marec 2019 ob 18:34
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Kako plačati oskrbo, položnice, hrano ... Foto: BoBo

Večina nas na to pomisli prepozno. Nekateri varčujejo s pomočjo bančnih depozitov, a to v zadnjem času ni pretirano donosno, nekateri pa so pripravljeni tvegati vse in denar hitro izgubijo v kriptovalutah, piramidnih shemah in drugih močno tveganih naložbah. In kakšne so smernice na področju varčevanja?

Upravljavci premoženja nimajo večjih pripomb na pokojninsko reformo. Vendar prejemanje pokojnine zgolj iz prvega stebra številnim Slovencem še naprej ne bo zadoščalo za normalno življenje. Od tod poudarek na varčevanju. Toda Slovenci veljamo za varčen narod. Ne povsem, pove Andrej Petek iz Triglav skladov: "Akumulacija finančnih prihrankov je še zmeraj zelo nizka. Mi imamo finančnih prihrankov v BDP-ju nekje 100 odstotkov. Povprečje v Evropi je okoli 200."

Veliko ljudi se za varčevanje v pokojninskih skladih odloči po 40. letu z mesečnim vplačilom 50 evrov. Kar se izkaže, da je pozno in premalo.

V vzajemnih pokojninskih skladih trenutno varčuje 283.000 vlagateljev, ki imajo skupaj vplačanih več kot milijardo sto milijonov evrov sredstev. V drugih vzajemnih skladih pa ima okoli 447.000 vlagateljev za dve milijardi 670 milijonov evrov sredstev. Tik pred krizo so bili zneski višji.

Številne bolj kot skladi mikajo nepremičnine. Kar ima svoje prednosti in slabosti. Andraž Brilli iz Capital Geneticsa: "Na marsikatero tveganje se pozablja. Niso tukaj samo davki. Ta trg se vedno bolj regulira. Vedno bolj je tudi davčna uprava natančna, da to pregleduje. Nekaj časa je bil prav bum za oddajanje prek Airbnbja. To jim uspe zdaj regulirati oziroma malo prestrašiti ljudi."

Upravljavci skladov še vedno opažajo, kar je bilo za kapitalski trg značilno že pred leti: male vlagatelje ženeta na eni strani strah, zato sredstva včasih prehitro umaknejo iz skladov, na drugi pa pohlep, zato verjamejo kriptovalutam in piramidnim shemam. Običajno si za nakup osnovnih dobrin vzamejo več časa kot za resen premislek o preverjenem sistematičnem varčevanju za starost.

Maja Derčar, Radio Slovenija
Prijavi napako

<< Pojdi nazaj
Komentarji
HOR
# 24.03.2019 ob 19:19
Mnogi nimajo z ničemer varčevati...
the law1
# 24.03.2019 ob 19:35
Da vas ni sram mediji da tudi vi propagiarete ta nateg od pokojninskega sistema oz. promovirate dodatno varčevanje v takšen pokojninskem sistemu kot je sedaj.

Kot prvo se malo poglobite v temo, kar ne bo škodilo. V državah, kjer bazirajo penzije na osnovi dodatnega so obvezni prispevki mnogo nižji ali pa jih sploh.

Kako lahko promovirate, da te tukaj prvo močno država oskubi in ker vemo da bo to dovolj od tistega oskubljenega neto dohodka potem še sam plačaj za penzijo, da boš sploh kaj imel. To je kriminal
castor
# 24.03.2019 ob 19:46
Zanimiv koncept. Prvo med delovno dobo vplačujemo za pokojnino, nato zvemo v lep celofan zavito novico, da tega denarja pač ni več. In potem nam z pomočjo medijev dobrohotno svetujejo taisti, ki so ta denar pokradli naj varčujemo za starost. Pa kdo je tukaj nor !!!
Komaj čakam, da pride nova kriza, v upanju, da se sužnji zbudijo iz otopelosti.
Geres*
# 24.03.2019 ob 20:13
Perverzno je nekomu pobrat pol plače (davki in socialni prispevki), obenem pa mu razlagat, da naj sam varčuje za penzijo, popravilo zob, zavarovanje za hiter dostop do specialistov itd.

Dajte se že nehat sprenevedat, da država lahko poskrbi za vse. Zmanjšati davke in prispevke, dat ljudjem po dopolnjenem 65 letu vsem enako penzijo, za ostalo pa človek poskrbi sam z vlaganji. Zmanjšati javni sektor. Pustite že ljudem, da sami poskrbijo zase.
levi in desni
# 24.03.2019 ob 19:37
Za varčevanje moraš najprej imeti dovolj za živet, si kaj majhnega tudi privoščit.. A kaj ko je pri nas (povprečno) nov nemški avto višjega cenovnega razreda na lizing parkiran pred najemniško garsonjero. Kje si bodo ljudje s takšno mentaliteto dali kaj na stran za jesen življenja..
Mathis
# 24.03.2019 ob 19:45
Ah ja skladi, recimo kak Triglav Steber Global, če pogledate graf od začetka je slabša naložba kot če bi imel denar v štumfu
castor
# 24.03.2019 ob 19:56
Ne bluzi. Kako živi med delovno aktivno dobo sploh ni pomembno. Če ima raje drag avto kot večje stanovanje ali hišo je to njegova odločitev. In če je delal in vplačeval v pokojninsko blagajno to znese cca 200.000 do 300.000 evrov. Kje je ta denar za njegovo pokojnino pa je bistveno vprašanje??.
srsly?
# 24.03.2019 ob 20:05
Nekomu, ki je pošteno in trdo delal 40 let, ne bi bilo treba dodatno varčevati, pravično vi bilo, da vi bla penzijs dovolj visoka za normalno preživetje in približno ohranjanje prejšnjega standarda. Pa ni in to je žalostno in kriminalno!
Bivši uporabnik
# 24.03.2019 ob 20:26
Ob plači 670 evrov netto, vsak mesec plačuješ 15% v pokojninski sklad in v še omih skladih za izgradnjo drugega tira, bistre glavice ki le modrujejo in se napajajo iz državnega proračuna, pa ti svetujejo da šparaš za stara leta!? Naj še pogruntajo kako! 100 evrov daš v pokojninski sklad, 350 evrov plačaš banki za posojilo, ki si ga najel za nakup garsonjere na 30 let.... V tej državi se splača biti le migrant!
AM
# 24.03.2019 ob 21:30
Kako naj nekdo z 700 ali 800€ varčuje ?

Bodite realni !
JohnSmith
# 24.03.2019 ob 20:31
Ja, obvezno plačuješ za penzijo, pa pričakuje se, da imaš še dve ekstra varčevanji, hkrati se od tebe pričakuje še, da plačuješ čim več davkov in plačaš za nepremičnino 300 jurjev. Res čudovito.
30
# 24.03.2019 ob 19:42
Pa recimo, da varčuješ 100 eur na mesec za pokojnino...

A ni bolje, če imaš to možnost, kupiti manjše stanovanje/garsonjero in ga dati v najem ter z najemnino pokrivati večino kredita...

Ko odplačaš kredit ti ostane zelo lep dodatek k penziji!
the law1
# 24.03.2019 ob 20:20
No, še nekaj. Se pa ni potrebno prav veliko pozanimat, da ugotoviš kakšen nateg je slovenski pokojninski sistem.

V imenu neke namišljene medgeneracijske solidarnosti se na trenutno zaposlenih izvaja genocid oz. zavestno se ustvarja revne bodoče penzioniste in tudi radi preveč velikega skubljenja tudi revne delavce.
the law1
# 24.03.2019 ob 21:00
Danska deluje prav odlično. Priseljenci na sociali pa niso prav nobena rešitev ampak samo dodatno breme
larisa5
# 24.03.2019 ob 19:56
niti centa za te lumpe! Delam že več kot 30 let, danes bi bila čez 2 leti že v penziji, pa so nas že okradli za par let dela več. Nenasitneži!
Sardinas
# 24.03.2019 ob 20:12
Takoj se odpovem pokojnini, ki jo bom mogoče prejemal cez 20 let ali pa se več. Odpovem pa se tudi plačevanju za PIZ.
discoversci
# 24.03.2019 ob 22:07
Če nas država skos obira... Kdo bo pa še šparal ?? Ko si star, te pa itak noben ne pogleda. Še najmanj država (sploh glede na to, kakšno zdravstvo imamo). Kakšna penzija neki ?? Če hočeš met penzijo dobro, bi moral danes životariti, ker bi moral vse dajat na stran. Ko pa prideš do te penzije, pa itak guzneš. Sicer je pa inflacija taka, da boš dobil na konca sam drobiž. Benefit imajo pa spet tisti, ki tvoj denar obračajo v tem času ko ti životariš. Ni šans, da dajem nekaj dodatnega za tiste, ki to izkoriščajo in se furajo okol z mecedezi in lamborgini-ji. Hvala in nasvidenje v naslednjem življenju. Upam da ne v Sloveniji, ampak nekje na "Marsu" druge galaksije. Nehite že nabijat in obirat folk in jih nategvat do jaja.
marque
# 24.03.2019 ob 21:04
Če bi končno ukinili borčevske penzije, bi se kar nekaj denarja prihranilo...
monte
# 24.03.2019 ob 20:25
Kje je ta denar??? Prejemajo ga današnji številni upokojenci. Z obveznim vplačevanjem ne vplačuješ zase, ampak gre za načelo vzajemne solidarnosti. Zase pa vplačuješ z dodatnim (2. in 3. steber). Ti boš pa prejemal tisto, kar bodo v obvezno vplačevali tvoji nasledniki (ki pa danes raje ne delajo, ker je po njihovem bolj fajn, kot delati). Bo treba najprej doumeti osnovne pojme, ne kar tako na pamet blebetati.
Zoro27
# 24.03.2019 ob 20:04
Država te sili, da vlagaš v sklade, ki niso nujno dobri. Politika deljenja premoženja na 1/3 pri varčevanju za starost ne gre, saj se ti tisto 1/3 v denarju pozna pri vrtcu, davkih in podobno. Očitno je treba čimveč porabiti in na stara leta ostati v breme državi. Pardon, neumnežem, ki delajo.
deželan
# 24.03.2019 ob 19:50
Varčevanje za zrela leta nebi bilo potrebno, če bi izvedli primerno pokojninso reformo in sprejeli da se dela do 67 leta ter delovno dobo 40 ket.

Kdo je največji kritik reforme ? Levica in Štrukelj !

Kdo ima največ koristi ? Modra zavarovalnica ki zbira dodatna varčevanja za starost v kateri sedi Štruklej !
roCkY
# 24.03.2019 ob 19:38
12.75 € mesečno v kripto namesto...
monte
# 24.03.2019 ob 20:19
Kdo te je okradel??? V penziji z 32 let delovne dobe??? Lakomnost pa taka! Zaradi take logike pa je danes toliko upokojencev... In na enega zaposlenega imamo že skoraj enega upokojenca. Še za dobro Vilo je to preveč.
pepieinschlag
# 25.03.2019 ob 06:22
Že ob naslovu, se mi je dvignil že tako povečan tlak.Vedno poslušamo eno in isto.
Tudi pri »Svetlikovi« reformi: »Če želite imeti višje pokojnine, morate dalj časa delati«, je bluzil. Stopnja za odmero pokojnine pa je padala iz leta v leto, pogoji so se zaostrovali... Tako smo tisti, ki smo se upokojevali pozneje, prejemali dosti manjše pokojnine, kot oni, ki so se upokojili pred leti, pod ugodnejšimi pogoji.
 
In sedaj berem enako.
To je tako, kot pri »piramidah«, »Catch the Cash« ali državnozborskih volitvah. Vedno znova se rojevajo nove žrtve (bedaki), ki mislijo, da so pametnejši in nimajo zgodovinskega spomina.
 
Ko sem se sam zaposlil, v prejšnjem tisočletju, ko se večina današnjih analitikov, raznoraznih svetovalcev in državnih sekretarjev skupaj s premierjem (pa še morda njihovih staršev) še rodila ni, mi ni nihče rekel, naj varčujem za stara leta.
Država mi je enostavno odtegovala pol plače in verjel sem, da bom kot upokojenec zaradi tega prejemal dostojno penzijo.
Nisem imel možnosti »neplačevanja« tega in vlagati v kakšne »stebre«.
 
Pa kljub temu nisem živel »iz rok v usta«. Po Jazbinškovem zakonu sem (z dolgoletnim kreditom) odkupil stanovanje, zgradil hišo, ki jo bodo slej ko prej dodatno obdavčili in v to skupaj s soprogo vložil ves svoj prosti čas in denar.
In verjemite mi, da raje požgem to svojo še edino preostalo nepremičnino (namenjeno potomcem), kot da jo dobi taka država, kot je postala Slovenija.
Jazbec33
# 24.03.2019 ob 20:45
Nateg prebivalstva, raje zapijem denar,kot pa da se okoriščajo z njim politiki in lobisti. Politiku v primeru kolapsa blagajne ni treba storiti prav ničesar drugega, kot stopiti pred tv kamere, se opravičiti spoštovanim državljankam in državljanom, simbolično pokazati navzven obrnjen žep na hugo boss hlačah, in oznaniti ničlo...no ja ničla bi bila še vzpodbudna, a kaj ko so zapufani bolj kot večina gospodinjstev na balkanu. Triglava pa itak čez 20 let ne bo več...bo oni v julijcih.
Aprila
# 25.03.2019 ob 08:11
Zanimivo kako članek niti omeni da so ljudje v naši ljubi Sloveniji za večino vračevanja lahko hitro udarjeni po žepu. Si je kolegica, pri svoji malo večji plači od minimalca plači, začela odtegovati od ust, da je dala polovico stotaka vsah mesec na stran, za otroka, pa jo je po dveh letih država hitro udarila z manjšim otroškim dodatkom zaradi tega varčevanja.

Pri nas je tako, če živiš lahkomiselno in zapraviš vse kar imaš, ti država da, če pa si priden in šparaš, ti pa vzame.
Jazbec33
# 24.03.2019 ob 22:43
Ko boš star boš gledal samo kaj je na mizi in kje je toaleta, brezplačni tek okrog protokolarnega objekta, sprehod, kavica, kosilo. Kdor si v času delovne aktivnosti ne bo ustvaril dostojne jeseni, si jo bo s pokojnino še toliko manj. Kaj a boš 70 let star potoval, premikal gore? Problem tiči v nehomogenosti družine in družbe. Moji starši in stari starši nikoli niso razmišljali o dnevu, ko ne bodo mogli naprej. Potomci in dediči bodo poskrbeli za nas. Danes je pa vse vsakemu odveč.
Pokemon
# 24.03.2019 ob 21:53
Kako naj nekdo z 700 ali 800€ varčuje ?

pravjo da taki bojo morali delat do smrti al invalidnosti, k si težko kaj privarčujejo. zato tud noben ne bo hotu več it u nizko plačane službe ker nizko plačana služba (kot tud krediti, otroci al višji obratovalni stroški/najemnine) pomen odvisnost od službe in finančno nesamostojnost. razen če ne bo mel druge izbire, sam takrat bo šel kdo tja

tisti, k bojo meli otroke, bojo dost na slabšem kot tisti brez otrok, k si bojo lohk več prišparali. zato tud ljudje ne bojo več hoteli delat otrok in bojo spočete splavili

tud u nepremičnine u smislu velikosti za vzdrževanje ne bo več dobro vlagat, ker večje pomenijo večje stroške za vzdrževanje. u modi bojo male hiše, mala stanovanja al plačevanje manjših najemnin al najetje sobe, zlo redko kupovanje nepremičnin (razn pr bogataših). spet bo več generacij pod isto streho, ker se bo to bol finančno splačalo kot it nekam na svoje

in ljudje bojo še večkrat premislili, kdaj bojo uzeli kredit ker dons službe niso niti približno več tolko stabilne kot učasih in je lohk nekdo odpuščen k tega ne prčakuje. tak lep novi svet ...
sv
# 25.03.2019 ob 17:30
Meni so ugotovitve, da ljudje začnejo na varčevanje za penzijo misliti prepozno, najmanj smešne. Mladina danes več niti od hiše ne more, ker si ne morejo privoščiti stanovanj, če si želijo živeti dostojno življenje. Če gredo v gradnjo hiše ali nakup stanovanja ter ustvarjanje družine, na kakšno varčevanje za starost niti pomisliti ne morejo.
jneja
# 25.03.2019 ob 06:26
Kako boš varčeval, ko komaj preživiš iz meseca v mesec.
Chopin
# 24.03.2019 ob 21:44
Najslabse je varcevati v bankah in se slabse v zavarovalnicah. Tudi investicije v valute ter zlato so dokaj slabe nalozbe, ker denar stoji, ne dela mesecnega donosa oziroma je odvisen samo od nihanj na trziscu. S trgovanjem z valutami (razni Forex) se da zasluziti sicer, ampak potrebujes veliko casa in znanja, vecina izgublja...

Za obicajne ljudi (s tem ne mislim bogatih in ultra bogatih, ampak nek srednji-visji srednji sloj) je najbolje je investirati v kaksne varne delnice svetovnih podjetij ali nepremicnine po svetu. Ne v Sloveniji, kjer je donosnost premajhna.
Se bolje je investirati direktno v podjetja, ampak za to potrebujes tudi cas in predvsem iznajdljivost.
Se enkrat, nikoli denarja zavarovalnicam in bankam.
AM
# 24.03.2019 ob 21:34
Žal si nekateri ne morejo privoščiti nemškega avta, niti varčevanja.
Pokemon
# 24.03.2019 ob 20:43
varčevanje u delovni dobi za stara leta, k penzija za dostojno življenje ni zagotovljena ... bote vidli, to bo povzročlo še večjo demografsko škodo (kot to u glavah vidi politika) in popolnoma uničlo zdajšnji pokojninski sistem - ljudje ne bojo več delali otrok (tud število splavov se bo zlo povečalo) in bojo tisti dnar, k bi ga sicer dali za otroke, raj prišparali za svojo starost

men se zdi, da zdajšnja država prov hoče uničit use, kar je blo u prejšnjem sistemu dobrga za ljudi - pokojnine, "brezplačno" (z državne strani plačano) šolstvo, "brezplačno" zdravstvo. tak te stvari tišči navzdol in jih spravlja u invalidno stanje z reformami, da bi jih sami ljudje na konc hotli ukinit
the law1
# 24.03.2019 ob 20:41
No, zanimivo je še nekaj in sicer da se zelo rado skriva, da na račun tiste tvoje plače dobi noter naše pokojninsko brezno še dodatnih 8,85%. To ni nijer ne pokaže ampak preprosto ponikne.

Z 23,85% skupnega obveznega prispevka pa ima Slovenija enga izmed najvišjih če ne najvišji obvezni pokojninski prispevek na svetu.

V bistvu skoraj 1/4 tistega ka ra vas da delodajalec gre za penzijo in od tega bo na koncu bolj malo. Čisti kriminal.
pangro
# 25.03.2019 ob 19:14
folk nima za burek tukaj na rtvslo nam pa prodajajo da moramo bolj varčevat, eni pa res živijo v pravljici
Černibog
# 25.03.2019 ob 06:42
To ne bodo nikoli naredili ker je pokojninska blagajna žakelj iz katerega so v preteklosti kradli za različne namene zdaj pa trobijo da je ta žakelj prazen.
a.orhidejca
# 25.03.2019 ob 06:39
Pa kakšno varčevanje pri 600-800€ plačah? KAKŠNO??!!?!?!?!?!!?!?!?!?
jneja
# 25.03.2019 ob 06:28
Stari so lahko gradili na kredit, njihovi otroci, prekarci, pa ne morejo. Kaj jim bo ostalo za starost? Res ste pametni.
iluzionistka
# 25.03.2019 ob 06:06
No, kot prvo je treba imeti dovolj visok prihodek, da kaj lahko prisparas.
Cetudi zivis v zgornjem nadstropju cloveku ni ravno za ocitat, ce regres zapravi za dopust,ter si privosci kako kavo in kos torte ob placi.

Kot drugo pa, dragi novinarji, ma poljskem so drugi pokojninski steber nacionalizirali ze pred leti, ker za glavnega vec ni blo. Kak clanek za 12,75€?
mirror
# 24.03.2019 ob 22:57
Spominjam se varčevalnega dodatnega pokojninskega stebra, ki ga je uvedel nekdanji predsednik vlade Tonček. Kmalu je šel v franže, ker so stroški vodenja presegali donos. Kdo pa vam bo zaupal in verjel? Tonček že spet nekaj rovari okoli denarja za zdravstvo.
cebula0
# 24.03.2019 ob 22:00
Se strinjam, če kdo ne ve so skladi z dodatnim pokojninskim zavarovanjem, v letu 2018 poslovali z izgubo! Tu je vaša penzija ja.
webman
# 24.03.2019 ob 21:39
Od mojih letnih vplačil PIZ pobere dobrih 21 tisočakov in to verjetno ne bo dovolj za dostojno pokojnino? Mislim da ima tu nekdo ljudi za norce...
the law1
# 24.03.2019 ob 20:48
Brez potrebnega prehoda na naložbeni pokojninski sistem in še najboljše bi bil sistem ničelnih obveznih prispevkov lahko samo sanjamo o kakšnih relativno normalnih državnih penzijah.

PAYGO sistem je nateg in nevzdržen. Nemčija ne sfolga in to ob nizki brezposelnosti in relativno visoki rasti.

Države s PAYGO sistemom pač trojišo preveč državnega denarja za državne penzije. Npr. danska poraba za državne penzije je cca. 8% BDP, npovozelandska 4,8% BDP medtem, Avstralija 4,2% BDP, Švica 6,5% BDP je slovenska 13% BDP.

mislim, da ti je jasno kaj bi pomenilo 5 ali 6% BDP oz. to je 2 do 2,5 milijarde letno manjša poraba.
firtoh
# 24.03.2019 ob 20:20
Takšni,ki bodo imeli mizerijo od penzije, ne morejo varčevati,ker nimajo.
Tisti,ki lahko mesečno pogrešajo kakšnega stotaka, jim država plačuje dodatno pokojninsko zavarovanje(javni sektor),pa tudi osnovne penzije ne bodo slabe(razen tistih,ki imajo nizko osnovo).
the law1
# 24.03.2019 ob 20:14
Verjemi mi jaz sem se. Bi pa kot že rečeno se moral poglobiti še kdo drugi.

No, verjetno veš kako gre to na npr. Danskem
monte
# 24.03.2019 ob 20:08
Tudi tebi ne bo škodilo, da se malo poglobiš v temo in to, kaj, koliko in kako gre to v drugih državah."Gostilniško dretje" ni ravno na mestu!
Jazbec33
# 24.03.2019 ob 19:56
Predlagam državi da sofinancira naše plače do 67 leta, oziroma najmanj 40 let,potem pa jim bomo do smrti vračali...lahko računajo na mastne zaslužke,saj se življenjska doba močno zvišuje. Predlagam da namenijo 10% mesečnega prihranka ljudem. Višina prejemka je obratno sorazmerna z višino dohodka. Tako bo za državne prihranke dobro poskrbljeno. Jaz sem pripravljen se žrtvovati se za preizkusnega zajca, garantiram z vsem svojim premoženjem, implementiramo lahko jutri, brez blebetanja v parlamentu. Poslovna priložnost tudi za zavarovalnice. Vabljeni na moj trr sklad, prostora ne bo nikoli zmanjkalo. Pa še namig:"Več daš, bolj si brez skrbi v jeseni poslovanja"
iRobert
# 25.03.2019 ob 22:37
Kako lahko reče kdo da se začne varčevati prepozno ? Vsak začne varčevati takoj ko se zaposli mu hočeš nočeš država odtrga vsak mesec in to nadaljnih 40 let... moj oče niti do penzije ni prišel, je umrl pri 57 in veliko je takih tko da nehajte je..t ljudi v glavo. važn da podpirate da se podjetja selijo na Kitajsko in drugam, potem nam pa ta ista podjetja prodajajo robo nazaj, za proizvodnjo nismo dobri za podpiranje te golazni pač smo... jast bi podjetjem ki se z proizvodnjo v celoti izselijo iz slo enostavno prepovedal vstop na trg ali pa bi jim nabil maržo ki bi krpala luknjo za pokojnine.
Vongobongo
# 25.03.2019 ob 16:16
" In čudi me ta resigniranost današnje mladine.
Mi smi šli v šestdesetih na ulice zaradi bolj banalnih stvari."

Mene pa ne cudi to ;) Ze celo zivljenje poslusajo od starejsih naj bojo tiho , ker nimajo pojma o zivljenju in zdaj so tiho ;)
Grešnica
# 25.03.2019 ob 13:05
Kako imate sploh obraz omenjati varčevanje na stara leta - dokler smo slovenski državljani dolžni in OBVEZNI vplačevati v monopolni ZPIZ - po solidarnostnem sistemu. ZPIZ v rokah politike - še vedno ni normalen finančni sklad in se v njem mešajo socialna in realna vplačila/izplačila. Dajmo enkrat razčistiti, kaj je socialni obvezni del in kaj individualno vplačilo!