Slovensko predstavnico Tinkaro Kovač čez nekaj ur čaka nastop v finalu Evrovizije. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Slovensko predstavnico Tinkaro Kovač čez nekaj ur čaka nastop v finalu Evrovizije. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Evrovizija z letom v leto postaja dražji organizacijski zalogaj. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Letos je našla svoj prostor stran od mestnega vrveža Köbenhavna, pod streho nekdanje ladjedelnice B & W, s čimer pa je samo evrovizijsko dogajanje odrezala od samega mesta. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Sanna Nielsen
Pred velikim finalom se veliko govori, da bi se Evrovizija lahko vrnila na Švedsko. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Suzy in Conchita Wurst
V igri za zmago pa je tudi predstavnica Avstrije, Conchita Wurst. A bolj kot zmago ji nezanesljive stavnice pripisujejo drugo mesto. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Softengine (Finska)
Izvajalci se letos pritožujejo predvsem nad tem, da svojih glasbil ne smejo igrati v živo. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin

Predstavniki 26 držav, ki se bodo zvečer pomerili za zmago na 59. izboru za pesem Evrovizije, ta hip prihajajo v dvorano (pred odhodom smo ujeli tudi slovensko ekipo – posnetek odhoda si boste lahko pogledali kmalu). Za njimi je že generalka, kjer so dobili polovico svojih glasov. Polovico pa bo prispevalo občinstvo nocoj v dvorani in pred televizijskimi sprejemniki.

"Gre za šov, ki ga ne morete videti nikjer drugje po svetu. Poteka samo en teden v letu in po mojem mnenju se ne sme spremeniti v bleščeč šov, podoben podelitvi MTV-jevih nagrad, samo s skladbami, ki imajo potencial, da postanejo uspešnice, ker bodo ljudje zanimanje za to začeli izgubljati," je za MMC dejal izvršni nadzornik Evrovizije Jon Ola Sand.

Z njim smo izmenjali nekaj besed pred nocojšnjim finalom.


Dolgo nismo vedeli, ali bo Slovenija sploh nastopila na Evroviziji ali ne. Na koncu je bila odločitev sprejeta v zadnji minuti. Kaj pomeni za Evrovizijo sodelovanje Slovenije?
Veliko. Osebno sem se zavzel in se pogovarjal s slovensko televizijo, kako bi jim lahko pomagali, da se nam pridružijo. Slovenska udeležba je zelo pomembna, saj ste bili na njej navzoči že mnogo let, in želim si, da tako tudi ostane. Tudi če je za to treba podaljšati rok, do katerega se lahko še prijavite (smeh).

Slovenija je v zadnjih letih končevala na repu polfinalnih izborov - vse od uvrstitve Maje Keuc v finale pa do sinoči, ko je to uspelo Tinkari Kovač. Doma se vedno izgovarjamo na velikost, češ da smo premajhna država. Je res tako? Smo zaradi tega manj opazni?
Ne, mislim, da velikost države nima nič s tem. Seveda je lažje večjim državam, saj lahko hitreje najdejo talent med večjo množico ljudi. Toda prepričan sem, da lahko tudi vi najdete izvajalce. Saj jih. Kaj je potem merilo, zakaj pride določena država v finale in druga ne, je težko reči. Nekateri sodelujoči so se v preteklih redno uvrščali v finale, zdaj pa ne več. In nihče ne ve, zakaj je tako.

Koliko je še na Evroviziji v veljavi geslo, da je pomembno sodelovati?
Tekmovanje je stroj Evrovizije. Najprej tekmujejo za uvrstitev v finale in nato za zmago. To je stvar, ki poganja Evrovizijo in združuje ljudi iz vse Evrope. Evrovizija je prijazno bojišče, ki da gledalcu razlog, da ga gleda, glasuje in uživa v tekmovanju.

The Black Keys sta v intervjuju, ki ga je pred kratkim predvajala hrvaška nacionalna televizija, razmišljala o podelitvi grammyjev. Dejala sta, da sta v dvorani zdržala le 20 minut, nato pa sta vstala in odkorakala. Razlog je bil v tem, ker so grammyji postali šov, ki nima nobene zveze z glasbo. Kaj se dogaja z glasbo na Evroviziji? Zdi se, da se format vedno bolj osredotoča na ustvarjanje televizijskega šova kot na skrb za glasbo?
Še vedno ponuja pestro paleto glasbenih žanrov in tako skrbi za ohranjanje raznolikosti. Mislim, da je dobra zmes različnih žanrov - od balad do tradicionalnih pesmi in pesmi modernejše produkcije. Ni vse v glasbi - je več kot to. Gre za šov, ki ga ne morete videti nikjer drugje po svetu. Poteka samo en teden v letu in po mojem mnenju se ne sme spremeniti v bleščeč šov, podoben podelitvi MTV-jevih nagrad, samo s skladbami, ki imajo potencial, da postanejo uspešnice, ker bodo ljudje začeli izgubljati zanimanje za to.

Slovenska predstavnica Tinkara Kovač je večkrat poudarila, kako bi si želela, da izvajalci svojo glasbo izvajajo v živo, in se spraševala, zakaj ni več orkestra, ki bi bil navzoč na izboru.
Orkester je fantastična stvar, ampak organizacija tekmovanja zahteva izjemen organizacijski zalogaj. Če bi dodali orkester, bi to pomenilo še teden dni več za priprave in še večje stroške, kot jih imamo zdaj z organizacijo. Zato mislim, da orkestra ne bomo vrnili v bližnji prihodnosti. A bi bilo odlično, če bi lahko.

Koliko stane šov, kot je Evrovizija?
Vsako leto okoli 20 milijonov evrov. Včasih malo več, včasih manj. In lahko ga organizirate tudi za manj kot 20 milijonov evrov. Na EBU-ju smo zelo zaskrbljeni nad vedno dražjo organizacijo, zato smo pripravljeni vskočiti kadar koli in pomagati gostitelju, tako da sam prispeva le toliko, kot lahko sam zmore.

Kje vidite Evrovizijo na 60. obletnico, ki sledi prihodnje leto?
(Smeh). Ne vem, kam gremo. Obletnico bo močno zaznamovalo to, kam sploh gremo - kdo bo gostil Evrovizijo in prevzel odgovornost zanjo. Grem tja, kamor gre Evrovizija. Prepričan sem, da lahko najdemo lep prostor za praznovanje obletnice, ki pa naj ne bi potekala samo teden dni - v prihodnjem letu želimo v čast obletnici prirediti tudi druge dogodke po Evropi -, a te ideje so še v povojih.

Še za konec: koliko sivih las ste dobili zaradi incidenta okoli kupovanja glasov lani?
Tri na levi in tri na desni strani (smeh). Ne veliko, toda dogodek je bil zelo stresen. Zdaj imamo vse pod nadzorom, zelo dobre meritvene naprave in sam včeraj nisem dobro spal (smeh).