Pomanjkanje čipov povzroča resne težave, celo ustavitev proizvodnje v nekaterih avtomobilskih tovarnah. Foto: EPA
Pomanjkanje čipov povzroča resne težave, celo ustavitev proizvodnje v nekaterih avtomobilskih tovarnah. Foto: EPA

Svetovno pomanjkanje čipov je zelo prizadelo proizvajalce avtomobilov. Nekateri so morali ustaviti proizvodnjo v svojih tovarnah, kar ima za posledico zastoje pri dobavi avtomobilov. Ogroža pa tudi upanje, da bi lahko največji svetovni avtomobilski trg na Kitajskem popolnoma okreval, izjave vodilnih v industriji povzema tiskovna agencija Reuters.

Pri družbi Volkswagen AG, največjem tujem proizvajalcu avtomobilov na Kitajskem, upajo, da bodo na Kitajskem prodali več kot štiri milijone vozil. Čeprav se stanje v drugem četrtletju na področju dobave čipov ni izboljšalo.

Gasijo požar

Šef nemške skupine na Kitajskem Stephan Woellenstein je v nedeljo novinarjem dejal, da je težko oceniti, koliko manjša bo proizvodnja zaradi pomanjkanja čipov: "V resnici gre za gašenje požara ... V nekaterih primerih smo prešli na drugačne polprevodnike, kar pomeni, da smo zamenjali dobavitelja."

Kriza s čipi se bo merila v desetinah milijard evrov izgube. Foto: EPA
Kriza s čipi se bo merila v desetinah milijard evrov izgube. Foto: EPA

"To je kot popolna nevihta," je na sejmu v Šanghaju na temo pomanjkanja polprevodnikov dejal vodja BMW-ja Jochen Goller in dodal, da zastojev v proizvodnji za zdaj ni, saj so predčasno naročili čipe.

William Li, izvršni direktor družbe Nio Inc, pa je za Reuters dejal, da pričakuje "razmeroma velik vpliv" na proizvodnjo električnih vozil zaradi pomanjkanja čipov, kar se bo pokazala v drugem četrtletju.

Kitajska, kjer so lani prodali več kot 25 milijonov vozil, je veliko upanje avtomobilskih proizvajalcev, vključno z Volkswagnom in General Motorsom, ki se spopadajo z upadom prodaje vozil zaradi pandemije.
Na Kitajskem so lani prvič zaznali pomanjkanje čipov. Za nameček je marca izbruhnil še požar v japonski tovarni čipov Renesas Electronics.

Dobave vozil se utegnejo zavleči

Po navedbah svetovalnega podjetja McKinsey so avtomobilske skupine leta 2019 predstavljale približno desetino od 429 milijard dolarjev vrednega trga polprevodnikov, NXP Semiconductor, nemški Infineon in Renesas pa so bili ključni dobavitelji v tem sektorju.

V novomeškem Revozu so zaradi pomanjkanja elektronskih delov oz. čipov, ki jih vgrajujejo v avtomobilske modele, konec marca za dva dni zaustavili proizvodnjo. Foto: BoBo
V novomeškem Revozu so zaradi pomanjkanja elektronskih delov oz. čipov, ki jih vgrajujejo v avtomobilske modele, konec marca za dva dni zaustavili proizvodnjo. Foto: BoBo

Proizvajalci avtomobilov, vključno z Nissan Motor, Ford Motor in Nio, so izjavili, da so bili zaradi pomanjkanja čipov prisiljeni zmanjšali proizvodnjo.

Li Šaohua, visoki uradnik kitajskega združenja avtomobilskih proizvajalcev, pa je dejal, da je pomanjkanje čipov v kitajski avtomobilski proizvodnji v prvih dveh mesecih letošnjega leta vplivalo na od pet do osem odstotkov manjšo prodajo. Pričakuje, da se bo učinek zmanjšal v tretjem četrtletju.

Zaradi tega so pri Kitajskem združenju avtomobilskih trgovcev izjavili, da pričakujejo, da bodo zaloge avtomobilov na Kitajskem še naprej upadale in da dobava nekaterih modelov morda ne bo mogla zadostiti povpraševanju.